Gå til innhold

A8N-SLI Delux og støy


Roncon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har testet den passive kjøleren fra Revoltec på bildet under, finnes hos sdfxcool.no. Den ser jo mindre ut.

Jeg har en slik liggende i hylla, som jeg ikke har fått somla meg til å få innstallert enda; mye jobb og ta ut hovedkort og sånt + at jeg heller vil sitte og spille HL2 og CS:S ;)

 

Men forøvrig har Nugget fortalt om sine erfaringer ang denne kjølern, på side 9 i denne tråden. Det hadde du nok funnet hvis du hadde lest hele tråden, eller hvis du brukte søkefunksjonen... :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har gitt feedback til produkt-sjefen på alle klagene på chipset viftene på A8N-SLI, og idag har jeg fått tilbakemelding fra produktsjefen i Taiwan at dette vil bli fikset på fremtidige kort. Det er en mager trøst for de som allerede har kjøpt, men det er i hvert fall bra at deres klager blir hørt og gjort noe med!

 

Med vennlig hilsen

Preben Stub | ASUS Nordic

Lenke til kommentar

Fint og høre at någe faktisk blir gjort. Det som provoserer meg mest er at det ser ut som du må skru ut hele hovedkorte for å få av chipsett vifta, dette er ganske iriteranes, burde vert en bedre løsning der. Viss du må beynne å klyppe og bruke andre vertøy nede i hovedkorte for å få av vifta så blir det ganskre stress.

 

Hadde tenkt å kjøpe zalman vifta, men tror rett og slett ikke jeg gidder viss jeg må ta ut hele hovedkortet bare for å fjerne vifta.

 

Någen så har link til ein god viftestyring, må nesten skru ned farten på den vifta :)

Lenke til kommentar

Bra at dette blir tatt tak i. :) Håper at det blir en passiv kjøling som kommer og at den er meget bra (lov å håpe ;) hehe). Vurderer som nevnt før selv en passiv Zalman.

 

Men ASUSNO vet du om det blir mulig for eiere av Rev 1.0 med vepsen å kunne bestille/få tak i den fremtidige kjøleren løst? Slik at om den viser seg til å være meget god så kan man bytte til den selv.

Lenke til kommentar

Da har jeg tatt av dekslet på vepsen som den kalles.

 

Og lyden forrandret seg, det er lettere å høre selve viften, men lyden ble lavere, det vil si ikke direkte lavere, men den høyfrekvente lyden ble mer borte, og det ble liksom mer bass i den.

 

Men mer behagelig er det i hvertfall.

 

Det ser også ut til at gradene gikk ned i fra 41 til 40, noe som ikke er så verst.

 

Eneste som er litt sketchi er at får å fa av skruene så må man bruke litt kraft, og da vipper viften på seg, men det ser ikke ut til at det gjør noe da den går tilbake til sin originale posisjon.

Lenke til kommentar
Passer Thermalright XP-120 på A8N-Deluxe hovedkortet ? (den er jo stor...tenkte på om noen deler på hovedkortet kommer i veien...ellerno...)

 

Og passer Zalman GPU-kjøler, VF700-AlCu på PCI-E 6800GT med SLI løsning ? (altså...får jeg plass til 2stk gpu med den kjølern?)

1. Ja. Har den selv, anbefales... :thumbup:

2. Det er såpass stor avstand mellom skjermkortene at den kjølern skulle passe, ja.

Lenke til kommentar

jeg ligger på rundt 30 grader med zalman ribben. Du trenger ikke demontere alt for å sette på zalman, jeg rev bare den gamle HK vifta av, brukt makt så gir den etter. Så er det bare å dytte zalman nedi hullene. bruk en penn eller noe spisse greier til å sette den på plass.

Og ja jeg har plass til 2 skjermkort, den kommer ikke i veien for noe

Endret av nvenjar
Lenke til kommentar

Hei

Jeg har 2x Zalman GPU-kjøler, VF700-AlCu på mine 6800ultra. Det går helt bra. Den eneste problemet er den passive zalman ribben jeg har på northbrigen. Der måtte jeg fjerne en del bein for at det skulle bli plass (det måtte jeg gjøre med standard vifte på gpu også)

Resultatet var et temp steg noen grader, men det tror jeg mer kom av at jeg nå har 2x6800 kort istedet for et ati300se :)

 

 

 

Mvh

Rolf

Lenke til kommentar
jeg ligger på rundt 30 grader med zalman ribben. Du trenger ikke demontere alt for å sette på zalman, jeg rev bare den gamle HK vifta av, brukt makt så gir den etter. Så er det bare å dytte zalman nedi hullene. bruk en penn eller noe spisse greier til å sette den på plass.

Og ja jeg har plass til 2 skjermkort, den kommer ikke i veien for noe

Eh, vil ikke akkurat anbefale å bruke makt. Jeg prøvde det først, og det skal jammenmeg litt til for å få den ut. HK bøyde seg temmelig mye. I tillegg er det fort gjort å ødelegge chipsettet (selv om det er beskyttelse rundt selve kjernen).

 

Bra at ASUS tar tak i det, men jeg skjønner fortsatt ikke hva som fikk de til å velge djevelviften i utgangspunktet. Jeg ble nesten paff da jeg så bladene på viften.. de er jo så små! En mus klarer å blåse hardere enn den vifta der.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å få den hersen ribba til å sitte hardt, har dratt til mutterne, men den sitter ikke forsvarlig i det hele tatt... Må jeg i gang og bøye metallstengene, eller har jeg gjort noe gærnt...?

 

Dette dreier seg om Zalman kjøleren..

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Jeg har gitt feedback til produkt-sjefen på alle klagene på chipset viftene på A8N-SLI, og idag har jeg fått tilbakemelding fra produktsjefen i Taiwan at dette vil bli fikset på fremtidige kort. Det er en mager trøst for de som allerede har kjøpt, men det er i hvert fall bra at deres klager blir hørt og gjort noe med!

 

Med vennlig hilsen

Preben Stub | ASUS Nordic

Takk.

Endret av Naxzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...