Gå til innhold

Master/slave fungerte ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei der.

Skulle flytte noe greier fra en hd til en annen i går på en annen maskin så jeg koplet ut hd'en i den ene maskinen og satte i den andre. Da jeg satte den tilbake igjen så ville ikke maskinen finne enhetene som satt på kabelen som hd'en var koplet til.

Oppsettet var som følger:

Master 1 - CD-brenner

Slave 1 - CD-ROM

Master 2 - HD

Slave 2 - DVD-brenner

Da jeg satte HD'en tilbake som forandret jeg jumperen tilbake til master og satte den i akkurat slik som den var. Maskinen ville uansett ikke finne noen av komponentene på kabel 2.

Jeg sjekket at DVD-brenneren virkelig var slave og det stemte. Da jeg koplet fra DVD-brenneren så startet maskinen helt fint. Satte den inn igjen og samme tullet.

Fikk først løst det ved å sette HD som slave og DVD-brenner som master. Da fungerte alt fint :dontgetit:

Noen som har vært borti det samme eller? Eneste jeg kan komme på er at slave settings på DVD-brenneren ikke er helt gode.......merkelige greier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Litt merkelig, men jeg bare lurer på en ting, hvorfor har du en cd-rom, cd-brenner, og en DVD-brenner?

EDIT: maskinen fungerer som regel helt fint selv om harddisken er slave...

Endret av ferik
Skrevet

Ikke spør meg hvorfor han har 3 cd-drives. Han mener visst at jo mer jo bedre...hehe

HD'en kunne settes til Master eller single drive. Ellers så var det slave og cable select.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...