Gå til innhold

Dine beste dråpebilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første gang jeg prøver på dette, så kommentarer er høyst velkomne! :thumbup:

 

Bakgrunnen jeg brukte var en perm, hva bruker folk egentlig som bakgrunn?

Ser at flere av de som er her har veldig mye mer uklar bakgrunn, hvorfor det? Photoshopped, blendertall instilling eller hva?

 

Jeg hadde kameraet mitt stående ca 15cm unna dråpene med makro på, er det kanskje heller en fordel å ha kamera lenger unna og heller zoome litt? Da blir vel bakgrunnen uklar?

 

Veldig spent på hvordan folk har gjort dette egentlig!

 

Her er hvertfall et resultat av dagens lille økt, med orginal bilde så man ser hva jeg mener med for tydelig/klar bakgrunn.

post-99509-1174071704_thumb.jpg

 

post-99509-1174071727_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Tøffe bilder.dette skal jeg også prøve på når jeg får eos 400. kan man ta sånne bilder med det objektivet som følger med i kittet?

8441723[/snapback]

Ja, man kan det, men kvaliteten på objektivet er ikke til å hoppe i taket av. Leser du litt rundt i diverse tester og på forumet her, vil du fort finne ut at kamerahuset er veldig godt, mens objektivet ikke står i stil med kamerahuset..

 

Jeg har selv EOS 350D og samme kitlinse som deg, men jeg opplever at mitt 20 år gamle EF 35-70mm f/3.5-4.5 er et bedre objektiv, til tross for alderen..

 

Kan se om jeg får lagt ut noen bilder jeg har tatt med kitobjektivet senere.. :)

 

Lykke til med fotograferingen! :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...