Gå til innhold

TEST: Asono Hubb


Anbefalte innlegg

Hei Desertglow. Jeg er sterkt uenig i det du synes om spilleren.

Jeg har en Asono Hubb liggende her og jeg er misfornøyd.

 

Skjermen har en meget dårlig innsynsvinkel. Kan tilte den endel mot den ene siden ,men med bare et par grader oppover (slik at man ser ned på spilleren) så vrenger fargene seg. Dette skjer litt raskere mens man tilter mot den ene siden..

 

Lyden er helt ok og høytalerne er fine. Batteritiden er dårlig ,men ekstra batteri er jo en mulighet.

 

Hadde tenkt å skrive en test av spilleren (har skrevet den ,men ikke rettskrevet noe særlig) ,men spilleren sluttet å fungerer et par dager. Var innom Asono rundt den 20des og den gikk i stykker den 28des.. Da forsvant lyden.

 

Formatstøtten er også dårlig.. mange filmer mangler lyd. Mange flimer får jeg bare tull opp på displayet på.. Sukk 6 av 19 filmer jeg testet fungerte!! Alle DivX\Xvid

 

Nå hopper den ut av filmer etter et par min (selv uten lyd)

 

Så.. kjøp heller en laptop!

Endret av CFD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten 3,5" LCD skjerm er ikke særlig passende for mer enn én, men jeg synes faktisk ikke innsynsvinkelen er noe dårligere enn det jeg finner på mange laptopper.

 

At den går i stykker har ikke jeg opplevet, og jeg har hatt den en stund, mulig jeg har vært heldig eller du uheldig. Ellers synes jeg ikke våre erfaringer var så veldig forskjellige.

 

Ellers så er det som jeg skrev i testen svært viktig å få inn siste firmware, den rettet opp en del svært irriterende bugs, og fikset (visstnok) opp i elendig kvalitet på opptakt. I følge ryktene fra Asono skal det komme flere firmware-oppgraderinger etter hvert med bedre støtte for flere filformater. Får håpe det ikke blir for lenge til.

Lenke til kommentar
En liten 3,5" LCD skjerm er ikke særlig passende for mer enn én, men jeg synes faktisk ikke innsynsvinkelen er noe dårligere enn det jeg finner på mange laptopper.

Ja jeg håper det. Jeg håper dog på å få pengene tilbake for den (jeg dekker fortjeneste demmes ved å kreve litt mindre tilbake). Har kommet et par regniner som var litt høyere enn det jeg hadde regnet med. Også er jeg en håpløs romantikker som ikke har styring på pengeboka når det kommer til gaver til damer og ikke minst hjemmekino =P Student uten jobb med kun hjemmeboer stipend (selvom jeg bor vekke) har brukt 24K med lyd og bilde de siste 2mnd.. huff =P

 

Tror dere jeg vil tjene på å leie en til å styre pengene mine? :p

 

Uansett så håper jeg på bedre formatstøtte og Innsynsvinkel er vell en ting som er subjektivt, men jeg har en gammel IBM og den har en mye bedre skjerm. Har også testet endel andre saker (har jobbet hos en TCI og de selger ACER og ingen av de skjermene har hatt såpass dårlig innsynsvinkel.

 

Den spilleren funker btw veldig fint til å sjekke damer mens man sitter på bussen også. Bare sitte deg vedsiden av med en film. Får garantert igang en samtale =)

 

Når jeg tenker etter så er det rimelig for noe som kan hjelpe deg til å få kontakt med personer av det motsatte kjønn..

 

PS: Vet du hva prisen er for et nytt batteri?

Lenke til kommentar

Fikk bekreftet i går at det kommer oppdateringer med støtte for alle formatene som er oppgitt at den skal takle på hjemmesidene dems. Når vet jeg dog ikke.

 

Formatstøtten er også dårlig.. mange filmer mangler lyd. Mange flimer får jeg bare tull opp på displayet på.. Sukk  6 av 19 filmer jeg testet fungerte!! Alle DivX\Xvid

 

Om du kjører filmene dine gjennom konverteringsprogrammet som følger med spilleren vil du få lyd og bilde på alle sammen. Det har iallfall funket utmerket for meg. Men JA, det er tungvint. :hrm:

Lenke til kommentar
Hvordan kan du si at menysystemet minner om de fra f. eks Sony Ericsson-telefonene? Selv om de begge kjører et rutenettmenysystem blir det helt feil å si at de ligner. Ellers en kjempeflott test.

Usedvanlig kverrulerende du er i dag da... Det står ikke at det "ligner", det står at det "minner om". Det er to forskjellige ting, og du kan neppe nekte for at det har sine likhetstrekk.

Lenke til kommentar
Hvordan kan du si at menysystemet minner om de fra f. eks Sony Ericsson-telefonene? Selv om de begge kjører et rutenettmenysystem blir det helt feil å si at de ligner. Ellers en kjempeflott test.

Usedvanlig kverrulerende du er i dag da... Det står ikke at det "ligner", det står at det "minner om". Det er to forskjellige ting, og du kan neppe nekte for at det har sine likhetstrekk.

Beklager at jeg skrev ligner i siste del av andre setning, jeg mente "minner om" slik jeg skrev først.

 

Jo, jeg mener fremdeles du på ingen måte har dekning for å si at de minner om hverandre. Hvis du mener det minner om Sony Ericsson-telefonenes menysystem fordi begge kjører rutenett hadde det vært bedre om at du hadde skrevet "Menysystemet minner om det vi finner i dagens mobiltelefoner", eller i hvert fall "Menysystemet vi finner i Txxx-serien til SE". På Sony Ericsson sine UIQ-telefoner, p800, p900, p9010i, er det ikke en gang rutenettmenyer som standard. I det siste har også Nokias series 40-telefoner, og alle series 60-telefonene blitt utstyrt med rutenett. Både series 40 og 60-telefonene til Nokia sine rutenettmenyer minner akkurat like mye som Sony Ericssons Txxx-serie på akkurat dette. Også Siemens har lenge hatt rutenettmenyer, også disse minner like mye på denne hybridens menyer du tester, som Sony Ericssons Txxx-serie. Siemens annonserte forøvrig sin første rutenettmobil allerede i starten av 2003 og nokia med sin 7650 med series 60-rutenettmenyer, allerede i 2002, så vi kan vel ikke si dette er helt nye saker. Det er egentlig bare Samsung av de store som ennå ikke kjører rutenettmenyer noe særlig, men velger å benytte seg av vanlige menyer. Dog har de annonsert flere avanserte smartphonetelefoner som kjører rutenettmenyer. :)

Endret av INGaR
Lenke til kommentar
Ut i fra det du skriver har jeg åpenbart dekning for det jeg skriver. Du ville at jeg skulle nevnt alle andre merker samtidig eller nevnt spesifikke modeller - dette er og blir meningsløs kverrulering.

Poenget mitt var at menyene minner akkurat like mye om Siemens eller Nokia, som Sony Ericsson. Hvorfor da nevne Sony Ericsson spesefikt? Hvorfor ikke bare skrive at de ligner på dagnes mobiltelefonmenyer, enn å bare si at jeg kverulerer?

 

edit: når jeg tenker meg om minner de faktisk mer om Nokia og Siemens sine menyer, enn Sony Ericsson sine, da mange av Sony Ericsson sine modeller (UIQ-telefonene) ikke har rutenett som standard.

Endret av INGaR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...