Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd


Krankemot

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Kom over en som solgte en fretless, dvs defrettet, bass med kasse for 500 kr på musikkpraksis.no. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve fretless, så dette var et offer som ikke kunne refuseres:

 

 

post-51619-1185656271_thumb.jpg

 

Det er like gøy som jeg trodde å spille, men tiden vil jo vise om jeg bør spille fretlessen for noen andre enn meg selv... :D

 

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar
Kom over en som solgte en fretless, dvs defrettet, bass med kasse for 500 kr på musikkpraksis.no. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve fretless, så dette var et offer som ikke kunne refuseres:

 

 

post-51619-1185656271_thumb.jpg

 

Det er like gøy som jeg trodde å spille, men tiden vil jo vise om jeg bør spille fretlessen for noen andre enn meg selv... :D

 

M.

9163250[/snapback]

Gratz med bass! Når du sier kasse, er det gitarbag/gigcase eller forsterker du snakker om? Hvis det var med forsterker har du gjort et røverkjøp!

Lenke til kommentar
Gratz med bass! Når du sier kasse, er det gitarbag/gigcase eller forsterker du snakker om? Hvis det var med forsterker har du gjort et røverkjøp!

9178522[/snapback]

Nei, så godt kjøp var det ikke :D ampen har jeg hatt lenge. Kasse som i kasse til å transportere i, dette er et riktigere bilde av hva jeg kjøpte:

post-51619-1185873087_thumb.jpg

 

(Har spilt bass noen år, men dette er min første fretless)

 

M.

Lenke til kommentar
Gratz med bass! Når du sier kasse, er det gitarbag/gigcase eller forsterker du snakker om? Hvis det var med forsterker har du gjort et røverkjøp!

9178522[/snapback]

Nei, så godt kjøp var det ikke :D ampen har jeg hatt lenge. Kasse som i kasse til å transportere i, dette er et riktigere bilde av hva jeg kjøpte:

post-51619-1185873087_thumb.jpg

 

(Har spilt bass noen år, men dette er min første fretless)

 

M.

9178754[/snapback]

Ok, men kjøpet var sikkert bra uansett, noen som vet hvor mye en sånn kasse koster i butikken?

Lenke til kommentar

Synes 2-3000 hørtes voldsomt ut, men nå er jeg ingen ekspert på kasser. Ga rundt 1000 for min, og kan ikke si at jeg ser noen grunn til å kjøpe noe dyrere enn det. Gjør den jobben den skal, og overlevde fint å bli smelt i veggen da jeg trynet ned trappa.

Lenke til kommentar
Tenkte litt større kasser siden jeg kjøper synther ikke gitarer.

Gitarkassene er vel litt grunnere.

9182339[/snapback]

 

Synther og utstyr til disse veit jeg fint lite om. Men nå var jo dette en "bass-tråd" da :D

 

Men du finner helt sikkert kasser som er dyrere en 1500 kroner også. Såkalte "flight-cases" er vel en del mer solid, og beregnet på en annen type frakt.

 

Flight case er en del tyngre enn en vanlig "kasse", og er vel ikke akkurat egnet til å dra med seg til og fra øving og slikt.

 

Fant kjapt et par eksempler:

 

vanlig gitarkasse

 

Flight case

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...