Gå til innhold

Nye hovedkort fra DFI med nForce4, SLI og DXG


Frijazz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisan !

 

Beklager at sendingen med DFI-varer har blitt forsinket. De skulle vært her mandag egentlig, og de ble derfor bekreftet inn på tirsdag (vi pleier å gi en dags sikkerhetsmargin). Men; det som visstnok skjedde med sendingen var at en bil i Nederland ikke rakk sin frist for å få med varene på bil videre, og da krasjet transportruten. Vår transportør (som i dette tilfelle heter DFDS) har nå fått lastet dette på bil til oss i Oslo kl.13.30, og lovet oss disse i morgen tidlig slik at alle kortene vil bli sendt fra oss med posten i morgen.

 

Slikt skjer dessverre innimellom, men er selvsagt beklagelig og spesielt når det gjelder varer enkelte har ventet på i over 1 måned. Jeg regner med at dere forstår at vi minst av alle ønsker at slikt skal skje, er skikkelig kjedelig og skaper masse merarbeid for oss samt mange sure kunder. Likevel er det vanskelig å garantere at det ikke skjer igjen, alt for mange ting kan gå skeis på en slik forsendelse til at vi kan garantere det 100%.

 

Vi skal hvertfall love å gjøre vårt beste for å gi mest mulig korrekte tilbakemeldinger på slikt, men har famlet litt i blinde her siden vi først fikk vite i dag at det ikke kom med bilen opp til Norge.

 

Nok en gang beklager

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske ut ifra samtalen i dag med de, at de hadde tatt inn flere enn planlagt, og at de hadde kort som ikke var bortbestillt. (Måtte spørre da jeg vurderte å kansellere hele orderen, bestille på nytt med express.. Hovedkortet hadde de flere av, men det var noe av det andre utstyret jeg skulle ha som manglet..)

 

-Trond

Lenke til kommentar

Vi får se. Om det ikke sendes i morra, avbestiller jeg selv om jeg har forhåndsbetalt og stikker og plukker opp MSI K8N Diamond på byen istedet.

Uansett bra at de tok turen hit med en redgjørelse. Forøvrig, om det er så mange usikkerhetsmomenter med en levering, så kan netshop vurdere å være noe mer forsiktig i bruken av "brekreftet" Er ikke alene om en helg som går i dass nå.

 

Edit: Dette er fiffig. Om jeg går inn på min åpne ordre hos netshop står 11.02 som ubekreftet. På restordre står det derimot som bekreftet. :hmm: Antageligvis bare oppdateringen som ikke er gjort over hele linja. Håper jeg.

 

Edit2: Denne expressleveransen som noen har har nevt at de har valgt fra netshop, i håp om å få kortet før helga, er det det samme som hjem på døra, eller er det et alternativ som ikke står på bestillingssida?

Endret av Skarphedin Olsen
Lenke til kommentar
Vi får se. Om det ikke sendes i morra, avbestiller jeg selv om jeg har forhåndsbetalt og stikker og plukker opp MSI K8N Diamond på byen istedet.

Uansett bra at de tok turen hit med en redgjørelse. Forøvrig, om det er så mange usikkerhetsmomenter med en levering, så kan netshop vurdere å være noe mer forsiktig i bruken av "brekreftet" Er ikke alene om en helg som går i dass nå.

 

Edit: Dette er fiffig. Om jeg går inn på min åpne ordre hos netshop står 11.02 som ubekreftet. På restordre står det derimot som bekreftet.  :hmm:  Antageligvis bare oppdateringen som ikke er gjort over hele linja. Håper jeg.

 

Edit2: Denne expressleveransen som noen har har nevt at de har valgt fra netshop, i håp om å få kortet før helga, er det det samme som hjem på døra, eller er det et alternativ som ikke står på bestillingssida?

Stod ikke der som "default"... jeg ringte inn og spurte om de kunne endre ordren min til ekspress.

Når jeg bestiller nå så får jeg under fraktmåte "BP Ekspress over natten" så d må de ha lagt til da jeg ringte.. stod ikke der før.

 

Netshop: kommer pakken til meg på lørdag hvis det blir sendt i morra ? hvet det heter over natten men virker det på en lørdag tenkte jeg på.

El er det mulighet for å hente på lørdags morgen ?

Endret av Espen_^
Lenke til kommentar
Ser nå at de dfi kortene bare har 2 pci spor, blir iaktuelt for meg å kjøpe et nå siden jeg må i hvertfall ha 1 pci spor ledig grunnet at jeg skal kjøpe noen nye vifter til skjermkortene mine, får sitte her med mitt gode gamle A8N SLI deluxe, får håpe at de ikke klokker så altfor bra da.

Ikke klokker så altfor bra??? Har du ikke lest testen på anand? "DFI nForce4: SLI and Ultra for Mad Overclockers"

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2337

 

:fun:

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på SLI-D og Ultra-D hovedkortet ? Er det stor forskjell ??

det er INGEN forskjell ifølge det jeg har lest andre steder. Har vært litt pes om det fordi nVidia har visstnok spec'et at det skal være en forskjell, men DFI har ikke gjort det...

 

Resultatet er at et kort med Ultra chipset kan mod'es til SLI vha blyanttrikset!!! (gjelder kun DFI sine ultra kort)

 

les mer her

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...61&page=1&pp=25

 

noen sider å bla seg gjennom, men for de som er interessert så ;)

Du vil få SLi med én 16x PCIe-slott og én 2x PCIe-slott ved bruk av blyanttriks på Ultra-kortet, mens SLi-kortet har to 8x PCIe-slotter.

 

Ellers er det kun støtte for SLi som er forskjellen, ja.

DFI nForce4 Ultra er identisk med SLI versjonen hvis du bruker blyant trikset!

 

..for på andre Ultra kort enn DFI har du ikke to 16xPCIe slotter, derfor kan

disse kun kjøre i 16/2SLI-modus (liksom SLI).

På DFI kortet flytter du 6 jumper-rader og deler de 16PCIe "lanes" på 2, det vil si

at du kan kjøre det i EKTE SLI-modus, d.v.s 8/8PCIe.. du får alstå like stor båndbredde til begge kortene (8xPCIe) og ikke 16 på det ene og 2 på det andre slik som på asus eller MSI ultra kort.

 

nVidia har modifisert de nyeste driverne slik at du ikke kan kjøre SLI i 16/2modus,

men kun "ekte" 8/8.. DFI ultra kortet begrenses ikke av dette. Når du flytter jumper-radene på dette ultra-kortet kjører du nemlig helt ekte SLI (8/8) :w00t:

De som har Asus eller MSI Ultra-kort vil derimot ikke være så heldig, de må bruke 66.XX drivere for å få det til å fungere i "liksom"SLI (16/2) :cry:

 

Håper dette kunne forklare en ting eller to ;)

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Stod ikke der som "default"... jeg ringte inn og spurte om de kunne endre ordren min til ekspress.

Når jeg bestiller nå så får jeg under fraktmåte "BP Ekspress over natten" så d må de ha lagt til da jeg ringte.. stod ikke der før.

Antar det står for BedriftsPakke ekspress... Om dette er noe privatpersoner også kan få om man hoster opp noen ekstra dinaros, bør det vel kunne gjøres tilgjengelig og til fordel for alle parter?

Lenke til kommentar
Ser nå at de dfi kortene bare har 2 pci spor, blir iaktuelt for meg å kjøpe et nå siden jeg må i hvertfall ha 1 pci spor ledig grunnet at jeg skal kjøpe noen nye vifter til skjermkortene mine, får sitte her med mitt gode gamle A8N SLI deluxe, får håpe at de ikke klokker så altfor bra da.

Eh, vifter lord_linus? hørt om vann? isåfall hiv i 2x AC blokker, og vips ett problem mindre. Kan vedde sjela mi på at disse DFI korta klokker langt bedre enn A8N SLI Korta.

Lenke til kommentar
DFI nForce4 Ultra er identisk med SLI versjonen hvis du bruker blyant trikset!

Las ein plass at dette trikset skulle vere fixa på slik at det ikkje går lenger. Eller i alle fall at det ikkje er å berre bruke blyanten lenger. Må vel til med loddebolten då kanskje..?

 

Uansett, eg skal ha SLI-DR versjonen slik at eg får 8 i staden for 4 SATA tilkoplingar. Så slepp eg å bruke eine PSI sporet til ny kontroller. Og med ein ekstra SATA kontroller kjem Ultra versjnen opp mot same pris som SLI-DR versjonen, so what the heck...

Lenke til kommentar
Ser nå at de dfi kortene bare har 2 pci spor, blir iaktuelt for meg å kjøpe et nå siden jeg må i hvertfall ha 1 pci spor ledig grunnet at jeg skal kjøpe noen nye vifter til skjermkortene mine, får sitte her med mitt gode gamle A8N SLI deluxe, får håpe at de ikke klokker så altfor bra da.

Ikke klokker så altfor bra??? Har du ikke lest testen på anand? "DFI nForce4: SLI and Ultra for Mad Overclockers"

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2337

 

:fun:

Det var mer ment som en spøk fra min side, vet at de klokker sinnsykt bra, men kan jo få lov til å håpe at de ikke gjør det. Hadde tenkt å bytte ut mitt A8N mot et DFI kort, men siden jeg ihvertfall trenger 2 pci spor(Lydkort og IDE kontroller) så blir det litt trangt når jeg kjørerto av de skjermkort viftene fra Zalman. Har ikke råd til å kjøpe noe vannkjølling, har heller ikke plass. Pc'en bråker ikke så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...