Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

50-100 000 førstegangs. Vinterføre, driftsikker


Zeph

Anbefalte innlegg

Hei hopp. Er klar over at det finnest fleire tråder om biler i denne prisklassen, men det er så lite aktivitet i denne kategorien at det ikkje skader å friske opp litt.

 

Er altså på jakt etter min første bil :thumbup: og sikter på 50 000-100 000 (helst opp mot 100 000)

  • God på vinterføre
  • Driftsikker
  • 2-hjulstrekk
  • Manuelt gir
  • 5-dørs coupe. 4\5 seter
  • Tøff :D
  • Bra utstyrt

Masse skriverier som du egentlig ikkje treng lese (hopp ned til "Fast reply" om du har liten tid :):

 

Eg har circa 1% peil på biler og søker all hjelp eg kan få. Brukte lang tid med å undersøke når eg kjøpte PC og gjer det gjerne med bil og for å få ein som passer mine behov.

 

Har ein lei vei heime på vinteren der det er behov for ein bil som kan mestre det værste slaps og den glattaste isen, men ikkje 4WD. Er ikkje så mange dagane i året det står på, men det er godt å være sikker.

 

Japsane har jo ryktet for å være driftsikre, men så stor forskjell er det vel ikkje om du kjøper ein god europeisk bil.

 

Må være bra å sjå på, skal ikkje kjøre i eit hespetre med masse hester.

 

Ikkje noko stort behov for avansert klimaanlegg, men servo og den pakken vil eg ha, jo nyare modell jo betre. Tenkte rundt 96-98(2000?)-modell.

 

Det er jo lite folk i denne delen, så finnest det andre forum som er dedikert til biler? Tenkte tanken...men så tenkte eg tanken rånere\bilinteresserte + internett\PC = No match...så kanskje dette er det nærmaste eg kjem.

 

Merke spelar liten rolle for meg, om det er Audi, Nissan, Volvo, BMW eller VW, alt eg vil ha er ein god bil som skal vare i mange år. Er mest gira på å legge opptil 100 000 i ein fin 98-modell i staden for ein halvgod 94-modell.

 

Tenkte på ein 98-mod Vectra, men det vart opp i 115k og automatgir...kan ikkje ha automat på første bilen :no: Når eg er 50 kanskje :p

 

....eg skriv alltid så lange innlegg..ingen kjem til å gidde lese alt saman :p

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg så topic, tenkte jeg umiddelbart Toyota, men jeg tenkte også diesel. Hvorfor vil du så gjerne ha bensin?

Hmm... mange diesel biler er vel ikke så populære blant unge, kanskje fordi de er litt "tregere" enn bensinbiler... ;)

Les trådstarters innlegg da. Han gir uttrykk for at det er av mindre betydning. Dessuten finnes det jo noe som heter turbodiesel...

Lenke til kommentar

Du spurte om en plass dedikert til biler..

www.bilforumet.net er veldig dedikerte :)

 

Og til de som tenkte seg diesel som tregt.. Kjørte en A4 2003 mod med TDi og 100 hk.. fikk seg opp i 230 km/h før det sa stopp, men det var jo virkelig alt og :)

 

Og det er billigere i drift - jeg skal ihvertfall ha diesel som min neste bil..

Lenke til kommentar

Alfaen var jo snygg :D Korleis er Alfa biler når dei blir 10-15 år gamle? Motor som er kjørt 1000 km...:hmm: har han skifta motor altså?

 

Alfa er fine biler :yes:, Saab er kanskje også eit alternativ? Alfa 156 var visst ein fin bil.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt hundre laken ville jeg UTEN TVIL gått for en bil med TDI-motor. Dette pga lavere verditap og ikke minst svært billige driftskostnader. Dessuten har TDI-motorer ofte høyt dreiemoment, noe som kommer godt med ved forbikjøringer. Hadde en Caravelle med 102 hk TDI før (98-mod). Det var aldri noe problem å dra forbi i krabbefeltene, som ofte ligger i motbakker. En bensinmotor ville aldri klart å gi en slik diger kasse samme styrke.

Lenke til kommentar
Hva med SAAB?

Shit. Syns det var billig, er det ikke..? 9-3 og med 130 hester er jo finfint da..

 

@Jonas: Jepp. TDI ved forbikjøringer er enormt. Kjørte en del Golf 4 TDI (110hk) i sommer, og på smale og svingete veier gjør det seg med litt effekt når man først finner en liten strekke man kan kjøre forbi på. Ikke så fullt så morsomt når jeg glemte at jeg kjørte A4 1.6 og skulle ta en 2-3 biler i en snei. Klarte såvidt en så var det slutt på veien.. :p

Lenke til kommentar

Kva bilar med TDI kan de anbefale då? Einaste grunnen til at eg skreiv Bensin i første post var at eg trudde ein diesebil ikkje var like kjapp, men for 100k så får du vel ein god dieselbil.

 

Får rabatt på drivstoff, så om eg har diesel blir det jo enda mindre.

 

Edit: Skal ikkje ha ein Golf ;)

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Ikke denne Golf'en heller?

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....33867&username=

Greit, fargen er grell, men sant... Det kan fikses.

 

Jeg har Vento, en 1,6 m/ 100hk, og er veldig fornøyd. Den er bensin da, men se på denne:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....06929&username=

 

Denne er ufortollet, men også sabla stilig. Om du har ekstremt mye penger. :wee:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....&username='

 

Vet at disse ikke er allverden, men de er i alle fall eksempler.

Lenke til kommentar

Hehe, den BMWen skulle eg hatt, om eg vant i lotto :D Men fortsett å poste. Det er som med den reklamen for Notar. "Jo fleire som leser annonsen, jo fleire bud" og jo fleire bilar eg kan velge mellom, jo lettare er det å finne den eg vil ha.

 

Golf er god bil og alt det der, men eg vil ikkje ha ein golf. Vento er eg heller ingen kjempefan av, men tusen takk for innsatsen tor_erik.

 

Var ikkje så lett med Finn visst...:hmm: korleis kan eg søke og linke til resultatene?

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...