Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med tråløst nettverk


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Har et problem å koble meg på internett via tråløst internett...

jeg får koblet meg til og har godt signal og sånt, men jeg klarer ikke komme inn på internett.

Har prøvd med pcen hos en annen og der fungerte d.

Har en SMC Ruter... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117795&cks=PLC

Jeg prøvde også og installere det som fulgte med... og det sto at jeg var online.

men jeg kom fortsatt ikke inn.

noen som vet hvordan de fungerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også et problem med trådløst nettverk. Jeg har 2 stasjonære pcer og en bærbar: den bærbare bruker trådløst,de 2 andre bruker vanlig TP kabel. Har en trådløs D-Link 624 rooter med innebygget 4x10/100 mbit switch. Problemet her er at trådløst nettverk fungerer,mens de 2 andre pcene blir på en måte "kastet ut" fra nettet. På begge pcene står det samtidig "En nettverkskabel er blitt koblet fra". Dette skjer hvert minutt,netter er oppe i 10 sek så detter det ned,men ikke på det bærbare. Noen ganger skjer det på alle 3,har også oppgradert firmware til siste evrsjon,men til ingen hjelp. Har også en vanlig router Billion BIPAC 640 som ikke er trådløs som fungerer som en drøm. Kjøpte D-Linken fordi jeg trodde trådløst kunne være til hjelp i stedet for å dra den kabelen frem i huset. Håper noen kan hjelpe,takk for alle svar

 

 

Mvh Dejan

Lenke til kommentar
Har også et problem med trådløst nettverk. Jeg har 2 stasjonære pcer og en bærbar: den bærbare bruker trådløst,de 2 andre bruker vanlig TP kabel. Har en trådløs D-Link 624 rooter med innebygget 4x10/100 mbit switch. Problemet her er at trådløst nettverk fungerer,mens de 2 andre pcene blir på en måte "kastet ut" fra nettet. På begge pcene står det samtidig "En nettverkskabel er blitt koblet fra". Dette skjer hvert minutt,netter er oppe i 10 sek så detter det ned,men ikke på det bærbare. Noen ganger skjer det på alle 3,har også oppgradert firmware til siste evrsjon,men til ingen hjelp. Har også en vanlig router Billion BIPAC 640 som ikke er trådløs som fungerer som en drøm. Kjøpte D-Linken fordi jeg trodde trådløst kunne være til hjelp i stedet for å dra den kabelen frem i huset. Håper noen kan hjelpe,takk for alle svar

 

 

Mvh Dejan

start din egen tråd!!! ;)

ikke stjel andres!!! :realmad:

Lenke til kommentar
som sagt så må du lage en internett oppkobling og da! med passord og bruker navn o.s.v

Vil tro han allerede har lagd en oppkobling ettersom har sier han har kontakt..

 

Om du sier du har kontakt så er nok problemer at du ikke har satt rett konfigurasjon av tcp/ip. Bruker du proxy eller er det direkte oppkobling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...