Gå til innhold

problemer med ASUS A8N-SLI Deluxe under oppstart


Fogl

Anbefalte innlegg

Når jeg booter opp kommer jeg ikke lenger enn at jeg får "invalid boot drive, please insert boot etc etc", men når jeg har xpcden i rommen kommer jeg inn uten problemer. Jeg har prøvd både å deaktivere boot i bios og sette boot drive til hdd. Dette har ikke fungert noen som har forslag. Har også prøvd å formatere for å se om det fungerte då. Fungerte relativt dårlig. noen som har hatt lignende problem??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, rare greier, når du sier du har formatert, så har du vel installert xp om igjen og ikke bare formatert?????

 

ellers ville jeg prøvd å dratt ut alle diskene/cdrom/floppy, og bare testa med den ene harddisken i (den som windows skal ligge på) og sjekk at jumperne til hardisken er satt til primary, og at den ligger på primary IDE slotten.

hvis det fungerer, sett så inn resten av cdrom/hdd/floppy, og sjekk at de er satt riktig anngående jumpere, (Primary,slave E.tc)

 

hvis ikke det fungerer, så har jeg ikke peil

Lenke til kommentar

Nope kjører ikke S-ATA kjører 3 disker i P-ATA. En WD80Gb og to WD250Gb. Først ville ikke pcen starte fordi jeg hadde laget litt kluss med jumperene. Tok ut alt og satt opp HD-en med Os på som primary master. DVD-romen som slave og de to siste som Secondary master\slave. :hmm:

Lenke til kommentar
tror det kom opp på min en gang, men det gikk over når jeg starta opp med windows cd en i en gang

Funker med Xp cden i, men er ikke akkurat kjekt og alltid måtte ha cden i. Lett og glemme seg ut hvis man brenner enn cd, spiller et spill etc etc.

Lenke til kommentar

jeg tror jeg hadde prøvd å koble ut alle enhetene bortesett fra disken med windows på og en cd-rom pg innstalert windows med bare de 2 enhetene, for å være sikker på at den ikke klusser med de andre harddiskene

 

edit: hvis du har flere partisjoner på den harddisken du har windows på må c: være primary og ikke logisk! rett meg hvis jeg tar feil

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
jeg tror jeg hadde prøvd å koble ut alle enhetene bortesett fra disken med windows på og en cd-rom pg innstalert windows med bare de 2 enhetene, for å være sikker på at den ikke klusser med de andre harddiskene

 

edit: hvis du har flere partisjoner på den harddisken du har windows på må c: være primary og ikke logisk! rett meg hvis jeg tar feil

Har en til partisjon på den disken. har 10Gb til os og 70Gb til annet, men kan prøve verdt et forsøk

Lenke til kommentar
Hvor i alle dager fikk du tak i dette? Har lett i evig tid uten lykke selv..

Bestilte det den 17 desember. Inne på alle hjemmesider står det ubekreftet før langt ut i januar. Først var det til. 25 desember, men den 22 desember fikk jeg ordrebekreftelsen. Og voila den 24 var pakken hos posten :D:D:D Er fornøyd med det sålangt hadde det ikke hvert for oppstartsproblemene mine :(

Lenke til kommentar
Når jeg booter opp kommer jeg ikke lenger enn at jeg får "invalid boot drive, please insert boot etc etc"............ Fungerte relativt dårlig. noen som har hatt lignende problem??

Har du fått det til å virke ?

 

Fikk samme feilmelding som deg etter at SP2 og NIS kollapset i en stjernesmell her.:p

Etter det ville ikke hovedkortet vite av diskene mine ; (

 

Men etter å ha flashet BIOS var alt i orden igjen, du kan prøve det.

 

edit : Nå har jeg da en s-ata raptor som OS-disk og flashet til betabios 1003.005

Endret av Roncon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...