Gå til innhold

Les dette, naive impulsive tsunamiaktvister.


Anbefalte innlegg

Det er fantastisk hvordan mennesker ikke klarer å tenke selv.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=260932

 

Flodbølgen i Asia har ført til en giverglede utenom det vanlige i den vestlige verden. I Afrika kan like mange dø i en katastrofe uten at verden enser det, ifølge FN.

 

Hver dag dør det om lag 1.000 mennesker i den østlige delen av Kongo. Og i løpet av tre til fire måneder vil like mange ha mistet livet i denne regionen som i flodbølgekatastrofen 2. juledag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott at VG skriver om dette også, så kan kanskje folk som vanligvis leser VG også få opp øynene. Greit nok at vi hjelper her, men hva pokker skjer med resten av verden? Etter denne katastrofen vil sikkert mange tenke at "i år har jeg gitt mitt bidrag, så [sett inn hjelpeorganisasjon eller problemområde] får vente til neste år", da vil landene hvor problemene har vært i lange tider få enda mindre.

Lenke til kommentar
Syenst hw.no burde ha en årlig aksjon eller lignende. der overskuddet går til Afrika :thumbup:

Tanken er fin, men en aksjon som går ut på hva ?

hele denne iden min er litt vansklig og gjennomføre, men et eksempel er da hw.no samlet sammen datadeler til en en mor som ikke hadde råd til en selv, det ble til slutt en ganske grei pc. den hadde en ganske høy verdi også, (tror jeg)

 

dersom hw.no hadde greid noe slikt en gang i året hadde det til slutt blitt noen kroner.

 

EDIT: og selføgeligt solgt den til høysbydene

Endret av MagE
Lenke til kommentar
Greit nok, jeg sier ingenting til milliarden, men er litt skeptisk til at regjeringen har kastet seg ut i et populistisk bistandskappløp. Mulig dem tror dem vinner goodwill hos befolkningen og pressen.

Tja, Norge har vel nesten tradisjon for å gi mye til uhjelp og lignende. :)

Lenke til kommentar
Mulig dem tror dem vinner goodwill hos befolkningen og pressen.

Kom det som et sjokk at det var Carl Ivar som kom med forslaget om å gi 1 000 000 000 med en gang regjeringen nølte litt? Det er selvfølgelig for å score på det politisk, spesielt fordi han kunne være nesten sikker på at det kom til å skje. Så nå kan han si at det var han som fremmet forslaget.

Lenke til kommentar
Kvifor velger egentlig mediene flodbølge foran død i Afrika?

Fordi det skjer her og nå. Fordi det er mange på kort tid. Fordi det er lettere å gjøre noe i øyeblikket, enn det er å ta tak i en langsiktig situasjon med (antageligvis) mange politiske underliggende problemer.

 

For øvrig er jeg helt enig med trådstarter.

Lenke til kommentar
Mulig dem tror dem vinner goodwill hos befolkningen og pressen.

Kom det som et sjokk at det var Carl Ivar som kom med forslaget om å gi 1 000 000 000 med en gang regjeringen nølte litt? Det er selvfølgelig for å score på det politisk, spesielt fordi han kunne være nesten sikker på at det kom til å skje. Så nå kan han si at det var han som fremmet forslaget.

"Hva var det jeg sa?"

 

Han er sikkert livredd for at det skal komme flyktninger til Norge uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...