Gå til innhold

Hvorfor begynnte du å røyke/snuse?


Bogan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men da trekker vi konklusjonen: Mange begynnte fordi første gang de prøvde trakk de ned og det var så digg at de ikke klarte lavær og ble så altfor fort avhengig.

 

Fornøyde?

Du skal jo vri å vende på det så alt det vi prøver å si høres helt morbid ut... Kommer ingen vei med det..

Lenke til kommentar

Det er ingen konklusjon på det siden mennesker er TOTALT forskjellige!

 

Dette er heller ingen tråd for å diskutere det egentlig tråden heter trossalt "hvorfor startet du å røyke/snuse" ikke "hva gjør at man starter å røyke/snuse"/"Hvorfor starter man å snuse/røyke"

 

så EOD :yes:

Lenke til kommentar

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hm..

 

Første gang jeg prøvde å røyke var vel i 6. klasse elelr noe rundt der... Men må ærlig innrømme at det var fordi det så så kult ut :p

 

Noen år gikk og Jeg begynte vel å røyke ordentlig i sommerferien mellom 8. og 9. klasse... Syns det var digg da.. Var ikke storrøykeren, men det gikk vel 5-6-7 om dagen... i stigende grad... Kom vel opp i 10 stk dagen på et tidspunkt.. Da begynte jeg å tenke ordentlig på at dette kostet meg 30 kr. dagen, 150 kr. uka.. ca. 650 kr. i måneden... Og dette var faktisk en betydelig sum for meg som ikke hadde noen avisjobb eller lignende... Dette var vel i sommerferien året etter... Bestemte meg da først om å begrense meg litt... Det var litt hardt i starten men etter en måned kom jeg meg over kneika, og ting ble lettere... Var nede i 2-3 pr. dag.. og å kutte ut disse var egentlig ikke spessielt hardt...

 

Var faktisk helt røykfri før skolen begynte igjen i 10. :cool:

 

Eneste gangene jeg har røyka siden den gang har vært på noen fester og på klasseturer og slikt. Fordi det er sossialt...

 

Men nå er det faktisk snart et år siden sist gang jeg toucha en sigarett..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

da jeg gikk i skjette eller sjuende klasse (husker ikke helt)

var jeg skikkelig wannabe gangster så jeg bynte å røyke litt for å være ''gangster''

(helt idiotisk), så slutta jeg med alt det der.

 

og senere når jeg gikk i niende klasse var det en kompis som hadde bynt å røyke,

først syns jeg han var en iddiot men en gang ville jeg ha et trekk av han (husker ikke helt hvorfor) og et trekk ble til flere pluss at jeg syns det var gøy å bli svimmel og sånt.

 

nå er det bare en vane, så liker jeg smaken da

Endret av Rykende_Kaffe
Lenke til kommentar

kommer troligt aldri til og begynne. pag av økenomi og at jeg blir kvalmen av passiv røyking. har aldri tatt et trekk. noe jeg er stolt av :thumbup: går nå i 9.ende og er 14

 

det varierer nok mye, passivrøyking og alder kan ha mye og si for de som brgynner

Endret av MagE
Lenke til kommentar

Jeg begynte å eksperimentere med snus for omlag 3 år siden nå. Det var jo umulig å la være å finne ut hvorfor folk bruker gjerne 50 kr på en boks hver dag.

Jeg og en kompis sprettet generalen opp og fiksa oss hver si kule (aldri skjønt hvorfor folk ikke klarer å lage den dog.) Den korte rusen var kos, tok en gang i blandt for å få den der artige rusen.

 

Så nå et par år senere vet jeg liksom hva det går ut på, er ikke hekta, men kjøper en boks i ny og ne.

 

Jeg kjøpte altså bare for å prøve, og nå kjøper jeg for kosen.

Lenke til kommentar

Begynte selvsagt (med snus) for å være tøff. Etterhvert oppdaget jeg at så lenge jeg snusa hadde jeg faen meg ikke lyst på godteri, noe som er helt sensasjonelt, siden jeg bruker å ha lyst på store menger godteri 24/7. Kanskje ikke så veldig mye bedre å snuse, men jeg syns iallefall det er godt å ha noe annet i stedet.

Lenke til kommentar
Er ikke det at jeg ikke skjønner hva du mener. Men poenget mitt er at det rett og slett er drit vondt og ta et ordentlig mage drag første gang du prøver

Kan ikke si meg enig med deg der. Første gangen jeg tok et trekk av en sigarett gled røyken ned i lungene så lett som bare det. Smakte godt gjorde det også, og gav en liten rus i form av lettere svimmelhet og en følelse av velbehag.

 

Jeg vet at mange lider seg gjennom første trekket og hoster og harker, men for meg var det ikke slik.

Lenke til kommentar

Min første røyk var også behagelig. Var vel...13-14 tror jeg.Husker jeg var forbanna for et eller annet, og stjal med meg røykpakka til fattern (måtte han brenne). Var rett og slett digg. Gled lett ned i lungene og kjente svimmelheten og roen komme. Mitt møte med alkohol var mye vondere...

Lenke til kommentar
Min første røyk var også behagelig. Var vel...13-14 tror jeg.Husker jeg var forbanna for et eller annet, og stjal med meg røykpakka til fattern (måtte han brenne). Var rett og slett digg. Gled lett ned i lungene og kjente svimmelheten og roen komme. Mitt møte med alkohol var mye vondere...

Alkoholen her gikk fint ned, sprit i tidlig alder. Hva tenkte jeg med?

Lenke til kommentar

Jeg føler meg ganske tøff som ikkje røyker eller snuser. Jeg har en del venner som holder på med dette, og jeg står å ser på, og forteller dem hvor dumme dem er som gidder :p

 

Ja, jeg har prøvd å røyke, men aldri har jeg snust.

 

Første gang jeg prøvde røyk var vel hos en kompis tror jeg. Vi tok en opprøyka hver som låg i askebegeret til moren hans :p

Lenke til kommentar
Min første røyk var også behagelig. Var vel...13-14 tror jeg.Husker jeg var forbanna for et eller annet, og stjal med meg røykpakka til fattern (måtte han brenne). Var rett og slett digg. Gled lett ned i lungene og kjente svimmelheten og roen komme. Mitt møte med alkohol var mye vondere...

Alkoholen her gikk fint ned, sprit i tidlig alder. Hva tenkte jeg med?

Vertfall ikke hjernen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...