Gå til innhold

Strategier i Total War-spillene- hva liker du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som har testet numidia? de var jo ganske gode.. prøvde de helt random online i går, de har jo legionærer, elefanter og brukbart cavalery.. eneste som mangla var noe skikkelig phalanx-units :( men uansett, knuste en egypter hær med de ^^

 

EDIT: leif

Endret av Mildir
Lenke til kommentar
Men Selucid Empire har jo alle dei unitsa, og er etter min meining ein av dei beste factions. Silver shield pikeman, sliver legioners, Caraphracts, war elephants.

Kraftige units, og godt variert.

bortsett fra lite fart, og de har vel ikke så bra ranged heller, eller husker jeg feil nå? :hmm:

Lenke til kommentar
derfor jeg slutta å spille med selcuid, de var trege og dårlig med ranged, hadde bare hestearchers. som jeg ikke har noe til overs for..

Hestearchers er jo kjempegode de, er spesielt gode på harass. Viss motstanderen har lite kavaleri, kan du bruke archers på dei, utan at dei får angripe deg, og i tillegg kan du bruke dei som vanlig kavaleri. Har vel like store range som vanlig archers?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Liker egentlig å sloss med fotsoldater best, for så moppe opp resten med noe lett kavaleri.

 

litt forskjellig om jeg har enkel eller dobbel linje med folk, som regel dobbel i forsvar, for å (nesten) alltid ha uthvilte uniter bak.

 

når jeg blir skikkelig rik har jeg ofte en hel hær eller to med bare kavaleri, siden jeg er mest roma, blir det mye pretorian cavaley. disse funker bra til å skremme vekk inntrengere og ødelegge allerede skadete hærer.

 

bruker så lite siege som mulig fordi jeg liker høy mobilitet og nærkamp til siste mann :thumbup:

Lenke til kommentar

Selucid empire har vel strengt tatt ikke horsearchers, de har militia cavalry, spydkastere til hest. Og de er rett og slett elendige, har jo nesten ikke ammo, og når de få spydene er kastet, sitter du med skjegget i postkassa, og et av spillets dårligste kavaleri. Skal du ha bueskyttere med selucid empire kan du jo ha noen Armoured elephants, å sette de til å pepre litt før de labber litt oppå fiendens tropper :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...