Gå til innhold

Counter Strike, Gaming Kit (Ideer om Headset?)


Anbefalte innlegg

Jeg har selv 2 stk. plantronics audio 90. De er suverene både mikrofon og lydmessig.

 

Forskjellen på DSP-500 og audio 90 er at du med DSP-500 har digital lydkvalitet ved hjelp av innebygd lyd og usbtilkobling. Dette headsettet tar derfor ikke i bruk lydkortet ditt.

 

Jeg mener derfor at dersom du har et bra lydkort så går du for Audio 90. Det gjorde jeg og ble ikke skuffet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke akkurat si at lydkortet mitt er av den øverste hylla....*sucks big time*.

Så hvis DSP-500 ikke tar ibruk lydkortet, har en fleksibel mic., man kan høre hvor lyder kommer ifra, så vil jeg gå for den. MEN hva med denne Sennheiser tingen folk snakker om da?! Er den bra? Det er den sikkert, men hva med et dårlig lydkort? Er DSP-500 best da?

 

Og PS: Lydkortet mitt er Sound Blaster Live! Value

 

Har ikke peiling på lydkort, men når jeg tenker på hvor gammelt dette er, så bare regner jeg med at det er dårlig :p

 

Kan jeg få bekret det?

Lenke til kommentar

Det ideelle gaming kit etter min mening :

 

-Razor Diamondback eller MX510 (smak og behag)

 

-Q-Pad matte er den beste du får tak i, og den sliter ikke skates i det hele tatt :thumbup:

 

-Beyerdynamics DT234 Headset... m/mic! helt likt som DT231 bare 231 er uten mik! Tatt ut fra info om DT234:

Headsettet DT234 er basert på DT231, som er noen lette, fine hodetelefoner som passer meget godt til bærbart bruk og spilling. Dette er et av de beste, lukkede alternativene i prisklassen under 1.000,-. Du vil ikke kunne bruke dem som hørselsvern, men de demper tilstrekkelig, og hindrer mye lyd å slippe ut slik at du slipper å forstyrre folk rundt deg. Veldig praktisk.

Lydmessig har vi ikke funnet noen andre som kan matche DT234 før man kommer opp til rene profesjonelle headsett, som Sennheiser HMD280 Pro og Beyerdynamic DT290, men da er prisen på over 2.000,-.

 

I tillegg til dette, er mikrofonen av høy klasse. Den er "noise-cancelling", som vil si at den ikke plukker opp unødvendig bakgrunnstøy. Stemmer blir meget godt gjengitt med denne.

 

Dette headsettet passer til alle typer multimedia-applikasjoner, og er lettdrevent nok til å kunne brukes på alle typer datamaskiner. Dette er helt suverent til LAN-partyet, spesielt siden det tåler mye juling.

 

Putene ligger mot øret og er laget av velur som er holdbart og svært behagelig.

 

NB! Beyerdynamic har nå 5 års garanti på hodetelefoner og mikrofoner i Norge!

 

DT231 ble testvinner i Lyd&Bilde med karakter 9+ (nr.6-7/2003)+ at de er billigere kroner 800! Selges på hpx.no

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Kan ikke akkurat si at lydkortet mitt er av den øverste hylla....*sucks big time*.

Så hvis DSP-500 ikke tar ibruk lydkortet, har en fleksibel mic., man kan høre hvor lyder kommer ifra, så vil jeg gå for den. MEN hva med denne Sennheiser tingen folk snakker om da?! Er den bra? Det er den sikkert, men hva med et dårlig lydkort? Er DSP-500 best da?

 

Og PS: Lydkortet mitt er Sound Blaster Live! Value

 

Har ikke peiling på lydkort, men når jeg tenker på hvor gammelt dette er, så bare regner jeg med at det er dårlig :p

 

Kan jeg få bekret det?

Da ville jeg gått for DSP-500 dersom du har cash til det. Som andre har sagt tidligere så bruker flere av proffene innen cs dette headsettet også. De blir sikkert sponsa da, men allikevel, jeg tror ikke de ville gått med på å bruke noe som ikke var bra.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg går den billige veien jeg!

 

------>

 

Mus: MX-510

 

Headset: Sennheiser pc 150, var ikke så dyr ca. 600kr, men siden jeg har ett dårlig lydkort, kommer det til å virke like bra? Såvitt jeg har fått med meg så har ikke dette et sånt eget lydkort greie.....Eller?

 

Musematte: Det er denne jeg ikk er sikker på, vilke er best da? Og forresten bruker ikke skates eller hva enn det skulle være.

 

Så jeg har bestemt meg for headset og mus, men ikke musematte, hvilke ville vert best til MX-510?

 

PS: Jeg handler gjennom en butikk (PnP) som videre handler gjennom Komplett.no.

Lenke til kommentar

Kjøp deg Logitech MX 510 + steelpad 4S eller S&S og Sennheiser Pc150, det er det perfekte spille sett synest jeg.

Har Logitech MX 510 og Steelpad 4S og jeg synest det er helt konge.

Musematten er flott nett passelig størrelse ikke for stor og ikke for liten.

Endret av Litejk
Lenke til kommentar

Bare sånn at du vet det Sennheiser PC 150 er ikke lukket! Dvs. at du kan høre mye lyd, ting som skjer utenfor deg (musikk fra andre folk osv...) og de kan høre cs gamingen din! Hvis det ikke betyr noe for deg, da går du for PC 150!

 

Derfor jeg ville gått for MX510

 

Q-Pad eller Steelpad S&S

 

og Beyerdynamics DT234 eller det Plantronics headsettet... :thumbup:

Lenke til kommentar

matte som passer best er vell en vanesak, kjenner mange som har mx510 di fleste bruker fa1tality, steelpad og qpad og alle er veldig fornøyde. Jeg bruker selv skatez og fa1tality å det er til å annbefale. Hmm påvirket.. ja altså så lenge det er pc150 så går det på det vanlige lydkortet du har i pcen, jeg ville vertfall ha valgt dsp500 i og med at det har lydkort. Vist du ikke har lyst å svi av 1500kr på ett headset som pc155 så gå heller for det

Lenke til kommentar

Benytter logitech dualoptical som mus og hadde tidligere pulten som musmatte. Etter å ha anskaffet qpad 4mm midsense og teflonpads har jeg justert sensitivity på musa fra 7 til 1 i CS. Thank you microplex :-)

 

PS: qpad er myk og veldig behagelig for håndleddet, jeg synes selv at harde pads gjør vondt

Endret av findon
Lenke til kommentar

Har selv MX510, Razer Dimondback, Q-Pad og func. Er ikke i tvil når jeg sier at Razer Dimondback på Q-Pad knuser alt jeg tidligere har prøvd av mus og musematter ned i støvlene. MX510 er ikke engang i nærheten. Når det gjelder headset har jeg testet Plantronics Audio 90 og Sennheiser pc130. Anbefaler helt klart førstnevnte, mest pga overlegen komfort.

Lenke til kommentar

Nå ser det ut som at mesteparten av dere liker Q-Pad, men highsense, lowsense eller midsense?

Og disse headsettene med lydkort...er vel veldig dyre?

Og når dere sier at Razor Diamondback knuser MX-510 er dette sant?

Det kan vel ikke være så stor forskjell?

Men hvis det er slik går jeg ned og spør på PnP hva jeg får Razor for.

Faren min har handlet der nede før og servicen skal vist være veldig bra, og man kan vist få ting veldig billig der, kanskje jeg får det litt billigere vist jeg kjøper alt på en gang, man kan jo håpe! :D

Lenke til kommentar

Har sett litt rundt på komplett akkurat nå, og sett at for det første så har Razer fått dårlig kritikk av mange som har kjøpt den p.g.a for liten og lett osv. og at det blir ukomfortabelt å spille med den i mer enn 20 minutter!

90 gram?! Musen veger 90 gram?! Vist jeg spiller CS, og noen kommer ut rett foran meg, kommer jeg til å få en refleks i hånden slik at jeg hiver musen ut vinduet! 90 gram blir bare for lite...

MX-510 har fått mye bedre kritikk av dem som har kjøpt den, pluss at den er billigere...

DSP-500 derimot, hvist den er mye bedre enn Sennheiser PC 150 for dem som har dårlig lydkort, så kjøper jeg Planatronics` headset. Bare 400kr. forskjell der, ganske bra det igrunn med tanke på at man får ett lydkort.

 

Noe annet som sier imot Razer, er at den er utsolgt på komplett.no.

Lenke til kommentar

Tusen takk AhmanKell! :thumbup: Etter å ha lest begge testene er jeg nå på Razer Diamondback (Magma:P) sin side. Nå er jeg helt sikker på at jeg går for Razer. Nå gjennstår det bare å finne en musematte. Har litt liten plass på skrivebordet til en musematte da, skal måle hvor stor plass jeg har...Har 29cm bredde på skrivebordet, hvilken Q-Pad passer til meg da? Nå er jeg gankse sikker på at jeg skal kjøpe...

 

Mus: Razer Diamondback Magma!

Musematte: Q-Pad som passer skrivebordet

Headset: Planatronics DSP-500

 

Joho! :w00t:

 

Edit: En liten trykkleif.

Endret av €THA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...