Gå til innhold

Paladin bra til tank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste tanks er vel warriors, men jeg siden har så utrolig lyst til å spille pally så lurer jeg litt på hvordan de er som tanks og om de er ettertraktet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har aldri brukt ham som det, tenker mer på ham som caster. Akkurat nå jobber jeg med en winddruid og da bruker jeg grizzly og barbmerc som tank. Har til nå klart solo t.o.m act 2 på Hell, men begynner å slite litt. Må vel ha en litt spesiell build om du vil bruke han som tank, tenker da på thorns eller liknende.

EDIT: Feil spill tydeligvis:-D Så bare overskriften på forsiden!

Endret av BioNor
Skrevet

Paladin funke supert som tank! Forskjellen mellom warrior tank og paladin tank er vel at warrior gjør mer dmg. Paladin er vel meget ettertraktet pga aura og healing.. :yes:

Skrevet

warrior gjør ikke så mye mer damage. Fordelen med warrior framfor paladin er at han har skills som gjør at han holder på monsterne. Paladinen har en fordel også, da han alltid kan komme seg unna unna med devine shield, men dette er vel best for en second tank, for i det primary tank ligger dårlig ann, er veien ofte kort til en fiasko :)

Skrevet

Tror nok de fleste foretrekker å ha en warrior som primary tank, mens de har en warlock, hunter, paladin eller druid som secondary. Tilfelle warrior skal begynne å slite.

Så jeg tror de fleste foretrekker å ha en warrior som tank.

Min mening..

Skrevet

Slik rent teoretisk sett skulle vel en pally med riktig aura, seal og blessings på seg og partymembers kunne gjøre en like god jobb som en warrior. Da han kan heale seg selv er han ikke avhengig av en annen healer i party heller.

Men er vel ingen tvil om at pallyen blir langt vanskligere å spille...

Skrevet

vel.. paladin er den beste tanken.. han har plate armor+devotion aura.. med et shield der er du den beste tanken.. lett å ta aggro og.. masse dmg + heal.. man sier at pala har 3 liv i dueller.. heal er også bra til å ta aggro :)

Skrevet

Ok, hva tror dere skjer når det kommer tre mobs, tror dere virkelig paladin vil klare å holde på aggro særlig lenge?

Det finnes instancer, som Gnomregan, der det kommer mange monstre.

Dette er et rent hell for en paladin fordi han klarer ikke å holde aggroen til alle sammen.

Skrevet

Ingen tvil om at warrior er den mest komplette tanken.. Han har abilities som gjør at han kan holde aggro.. Som feks pummel osv.

Dette har ikke en pally, og dermed kan cloth-wearing classes bli slakta :p

Skrevet

pala er jo ubrukelig som tank idet han kaster devine shield..

ingen monstre som gidder å slå på en motstander som ikke mister helse vel.. anter at dette er likt som i wc3...

Skrevet (endret)

Paladin KAN fungere som en tank med riktig allokert talent oppbygning og i riktige grupper. Men han vil aldri kunne klare å dra så mye agro som en Warrior.

Warrior har også evner som gjør at han kan trekke agro fra flere mobs samtidig. Dette er en helt nødvendig etter man passerer level 35-40. Mobs angriper da ofte i grupper. Gjerne 10-12 stykker samtidig.

EDIT: En paladin er ettersøkt i grupper for auraene og blessings. Det er også nødvendig å ha 2 healere i en gruppe. Hvem skal ellers gjennopplive presten hvis han dør?

Endret av Zlash
Skrevet
vel.. paladin er den beste tanken.. han har plate armor+devotion aura.. med et shield der er du den beste tanken.. lett å ta aggro og.. masse dmg + heal.. man sier at pala har 3 liv i dueller.. heal er også bra til å ta aggro :)

Så definitivt ikke.

En warrior er bedre egnet som tank fordi han har helt andre muligheter til å holde på aggro. En paladin kan tåle like mye, men det hjelper lite når fienden ikke gidder å angripe ham. En warrior er det beste valget som tank i en, som enmannsshow, andretank eller støttespiller er derimot paladin flott. ;)

Skrevet

Hvorfor kan de ikke bare ha en slags taunt/hate som de hadde i lineage2 f.eks?

Det er jo veldig greit. Eller blir det for lett? :|

Syntes det var fint med hate og hate aura :)

Skrevet

uberhunter - leser du ikke tråden eller? Warrior er mye bedre til å holde på aggro, derfor er han den beste tanken.

Tror nok ikke at jeg vil vike fra klassen av den grunn tho. Finner nok alltids et party :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...