Gå til innhold

Uttale seg uten kunnskaper?


Anbefalte innlegg

Det ligger endel føringer i "stickytråden" (i ”CPU/prosessorer") som bla. går på det med å slenge ut påstander uten begrunnelse. Her står det også f.eks. at:

QUOTE
En ny policy kommer nå til å kjøres der folk som kommer med bastante og feilaktige påstander kommer til å få en advarseløkning. Dette er noe som forsøpler forumet til de grader, og det kan vi ikke ha noe av. Dette gjelder over hele forumet.

Dette ble skrevet for ca. ett år siden og ser vel ut til å ha gått mer eller mindre i glemmeboken, kanskje med unntak for de aller mest opphetede AMD vs. Intel debattene.

 

Flytter forøvrig denne over i "Tilbakemeldinger om forumet"

 

Edit: Leif, omformulering.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (el-asso @ 28/12/2004 : 09:48)
QUOTE
En ny policy kommer nå til å kjøres der folk som kommer med bastante og feilaktige påstander kommer til å få en advarseløkning. Dette er noe som forsøpler forumet til de grader, og det kan vi ikke ha noe av. Dette gjelder over hele forumet.

Dette ble skrevet for ca. ett år siden og ser vel ut til å ha gått mer eller mindre i glemmeboken, kanskje med unntak for de aller mest opphetede AMD vs. Intel debattene.

Skrev om dette i tråden http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=350460&hl= , uten at det var noen nevneverdig respons.

Lenke til kommentar

QUOTE (OcMax @ 27/12/2004 : 22:20)
QUOTE (ADT @ 27/12/2004 : 22:15)
selvfølgelig mener du dette, det skulle da bare mangle. Jeg ventet ikke akkurat en tilståelse fra din side, om at dette kun var for å, som arnosmith sa, få samtykke i din egen sak. Budskapet i tråden er jo fin, det skal du ha, men ikke noe som ikke alle visste fra før av, og bidrar heller ikke til noe, og har ikke noe poeng. Trollene, som du kaller dem, endrer nok ikke oppførsel pga. denne. Enough said.

Jeg kommer alltid til å kjempe mot "Trollene". Og budskapet mitt er ment for å skape enighet om at Forum-Troll er galt. Troll har ikke noe i et forum å gjøre. Akkurat som Tann-Troll helst bør fjernes fra tennene til folk. Enough said.

Vi har moderatorer som skal ta seg av trollene dine. Ser ikke helt hvorfor du skal stille deg som dommer over hvem som gjør ting riktig og hvem som gjør ting galt. Dette er ikke dermed sagt at jeg er uening med deg, men det er jo moderatorene som skal ta seg av dette. Eller...? :)

Lenke til kommentar

QUOTE (C4STOR @ 28/12/2004 : 10:45)
QUOTE (OcMax @ 27/12/2004 : 22:20)
QUOTE (ADT @ 27/12/2004 : 22:15)
selvfølgelig mener du dette, det skulle da bare mangle. Jeg ventet ikke akkurat en tilståelse fra din side, om at dette kun var for å, som arnosmith sa, få samtykke i din egen sak. Budskapet i tråden er jo fin, det skal du ha, men ikke noe som ikke alle visste fra før av, og bidrar heller ikke til noe, og har ikke noe poeng. Trollene, som du kaller dem, endrer nok ikke oppførsel pga. denne. Enough said.

Jeg kommer alltid til å kjempe mot "Trollene". Og budskapet mitt er ment for å skape enighet om at Forum-Troll er galt. Troll har ikke noe i et forum å gjøre. Akkurat som Tann-Troll helst bør fjernes fra tennene til folk. Enough said.

Vi har moderatorer som skal ta seg av trollene dine. Ser ikke helt hvorfor du skal stille deg som dommer over hvem som gjør ting riktig og hvem som gjør ting galt. Dette er ikke dermed sagt at jeg er uening med deg, men det er jo moderatorene som skal ta seg av dette. Eller...? :)

Kanskje han ser seg selv som en potensiell moderator? ;)

 

Jeg synes det er kjekt at folk bryr seg på denne måten. :thumbup:

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 28/12/2004 : 14:48)
QUOTE (Saftis @ 27/12/2004 : 05:25)
Moderatorene varslet for en tid tilbake at de ville begynne å slå hardt ned på feilaktige, bastante utsagn. Dette har vi i liten grad sett bli gjennomført i praksis.

Det at du ikke ser det betyr ikke at det ikke skjer ;)

Vet, men poenget var at jeg ser en del tråder hvor det ikke skjer.

Men for alt jeg vet, kan det hende dere tar 90% av overtrampene som faktisk gjøres før jeg rekker å lese de. ;)

Lenke til kommentar

må jo være lov med litt utblåsninger uten å bli bannet av den grunn også (betyr ikke at jeg ikke irriterer meg over det samme som tråden står for)... Det eneste som er mer irriterende enn fjortisser som driter seg ut på alt, er de fjortissene (eller eldre for den saks skyld) som later som at de er moderatorer...

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke meg selv som en potensiell moderator. Og utblåsninger? Javisst, så lenge de er sakelige. Men du ADT, har ikke vært særlig sakelig. Og du sier at du ikke liker fjortisser og ikke "bedre vitende" voksne. Jeg er enig med deg der. Men da sier du også (Leser mellom linjene) at du ikke er fjortiss. Noe som jeg faktisk trodde en stund ved å tolke fremgangsmåten din.

Lenke til kommentar

QUOTE (OcMax @ 28/12/2004 : 20:27)
Jeg ser ikke meg selv som en potensiell moderator.

Bare så det er sagt, jeg mente ikke noe negativ med det.

 

Jeg mener at folk må få lov til å rettlede folk på forumet uten å være moderatorer. Så lenge de opptrer på en grei og saklig måte selvsagt. Men det er nå min mening.

Lenke til kommentar

QUOTE (BennyXNO @ 28/12/2004 : 20:58)
QUOTE (OcMax @ 28/12/2004 : 20:27)
Jeg ser ikke meg selv som en potensiell moderator.

Bare så det er sagt, jeg mente ikke noe negativ med det.

 

Jeg mener at folk må få lov til å rettlede folk på forumet uten å være moderatorer. Så lenge de opptrer på en grei og saklig måte selvsagt. Men det er nå min mening.

Helt i orden.

Lenke til kommentar

QUOTE (OcMax @ 28/12/2004 : 20:27)
Jeg ser ikke meg selv som en potensiell moderator. Og utblåsninger? Javisst, så lenge de er sakelige. Men du ADT, har ikke vært særlig sakelig. Og du sier at du ikke liker fjortisser og ikke "bedre vitende" voksne. Jeg er enig med deg der. Men da sier du også (Leser mellom linjene) at du ikke er fjortiss. Noe som jeg faktisk trodde en stund ved å tolke fremgangsmåten din.

Kall meg hva du vil, det er ikke dette jeg trodde det handlet om, men mer det faktum at du lager en tråd for å fremme din egen sak... og det, mer enn det meste, ville jeg kalle fjortiss. Greit nok med en fjåsete kommentar her og der, men her snakker vi hele tråder... (det at du ikke la tråden i "tilbakebeldinger til forumet" er også en av de tingene som får meg til å konkludere at dette er en slags "haha, arnosmith, forumet er enige med meg så" typisk fjortiss sak) Mange måter å definere fjortiss på...

Lenke til kommentar

QUOTE (ADT @ 28/12/2004 : 21:31)
QUOTE (OcMax @ 28/12/2004 : 20:27)
Jeg ser ikke meg selv som en potensiell moderator. Og utblåsninger? Javisst, så lenge de er sakelige. Men du ADT, har ikke vært særlig sakelig. Og du sier at du ikke liker fjortisser og ikke "bedre vitende" voksne. Jeg er enig med deg der. Men da sier du også (Leser mellom linjene) at du ikke er fjortiss. Noe som jeg faktisk trodde en stund ved å tolke fremgangsmåten din.

Kall meg hva du vil, det er ikke dette jeg trodde det handlet om, men mer det faktum at du lager en tråd for å fremme din egen sak... og det, mer enn det meste, ville jeg kalle fjortiss. Greit nok med en fjåsete kommentar her og der, men her snakker vi hele tråder... (det at du ikke la tråden i "tilbakebeldinger til forumet" er også en av de tingene som får meg til å konkludere at dette er en slags "haha, arnosmith, forumet er enige med meg så" typisk fjortiss sak) Mange måter å definere fjortiss på...

Dessverre, du har ikke helt rett. Skulle ønske for din del at du hadde det. Jeg prøver nok å ta for meg hele spekteret med denne tråden. Du og Arnosmith er jo bare en liten del av barnslighetene som foregår i slike forum. Men jeg prøver nok som tråden sier å ta for meg alt som har med dette å gjøre. Ikke bare deg og Arnosmith. Og dersom ikke du greier å innse hva som er rett og galt så er jeg redd du ikke passer inn i et forum som dette.

 

Forresten så driver du å poster i min 3400+ overklokker tråd om lengde på signaturer http://forum.overklokking.no/index.php?sho...ic=349474&st=40 . Noe som overhodet ikke har noe med den tråden og gjøre. Og dette synes jeg er ren forsøpling av et forum. Skjerp deg. Bli voksen. Og ikke minst, ta konsekvensene av det du sier og gjør.

Lenke til kommentar

QUOTE (OcMax @ 28/12/2004 : 21:37)
QUOTE (ADT @ 28/12/2004 : 21:31)
QUOTE (OcMax @ 28/12/2004 : 20:27)
Jeg ser ikke meg selv som en potensiell moderator. Og utblåsninger? Javisst, så lenge de er sakelige. Men du ADT, har ikke vært særlig sakelig. Og du sier at du ikke liker fjortisser og ikke "bedre vitende" voksne. Jeg er enig med deg der. Men da sier du også (Leser mellom linjene) at du ikke er fjortiss. Noe som jeg faktisk trodde en stund ved å tolke fremgangsmåten din.

Kall meg hva du vil, det er ikke dette jeg trodde det handlet om, men mer det faktum at du lager en tråd for å fremme din egen sak... og det, mer enn det meste, ville jeg kalle fjortiss. Greit nok med en fjåsete kommentar her og der, men her snakker vi hele tråder... (det at du ikke la tråden i "tilbakebeldinger til forumet" er også en av de tingene som får meg til å konkludere at dette er en slags "haha, arnosmith, forumet er enige med meg så" typisk fjortiss sak) Mange måter å definere fjortiss på...

Dessverre, du har ikke helt rett. Skulle ønske for din del at du hadde det. Jeg prøver nok å ta for meg hele spekteret med denne tråden. Du og Arnosmith er jo bare en liten del av barnslighetene som foregår i slike forum. Men jeg prøver nok som tråden sier å ta for meg alt som har med dette å gjøre. Ikke bare deg og Arnosmith. Og dersom ikke du greier å innse hva som er rett og galt så er jeg redd du ikke passer inn i et forum som dette.

 

Forresten så driver du å poster i min 3400+ overklokker tråd om lengde på signaturer http://forum.overklokking.no/index.php?sho...ic=349474&st=40 . Noe som overhodet ikke har noe med den tråden og gjøre. Og dette synes jeg er ren forsøpling av et forum. Skjerp deg. Bli voksen. Og ikke minst, ta konsekvensene av det du sier og gjør.

hehe, om man ikke vet forskjellen på rett og galt, hører man vel ikke hjemme noe sted. Dette var litt søkt vel :roll:

 

Jeg sier kun hva jeg mener, og hvis jeg oppfatter denne tråden som et desperat forsøk på å få sympati vedrørende en sak som du og arnosmith krangler om, må jeg jo få lov til det. Eller er ikke dette rett i dine øyne? hvem er det som skal dømme dette?

 

Hvis jeg mener at du i en signatur også har skrevet litt vel mye om maskinen din, må jo jeg få lov til å slå en liten spøk om det. Synes du begynner å bli litt slitt i nervene dine her, Deres Høyhet :D

Lenke til kommentar

ADT, for å si det sånn så er du såpass barnslig og umoden at jeg ikke orker bruke flere ord på deg nå. Det blir som å snakke til en stein. Du greier jo tydeligvis ikke å innse når du selv går over streken. Og dersom du poster flere signatur-lengde-vs-oppløsning poster i min overklokker tråd så kommer jeg til å levere inn en klage på deg. En klage hvor jeg vil oppfordre Hardware.no/overklokking.no til å holde deg under oppsikt/gi deg en advarsel, eller i verste fall få deg utestengt.

Lenke til kommentar

Dette grenser jo til latterlig, å måtte ta seg selv så høytidelig kan neimen ikke være lett, hva i all verden ville skje med forumet om alle ble like seriøse og hissige som deg, og ender opp med å skjelle folk ut for at de ikke kan skille mellom rett og galt! Vet ikke om jeg bør gråte eller le... :dontgetit: Burde være mulig å kunne ta litt drit isteden for å hype det opp til det uendelige. Jeg synes jeg hørte noen skrike søppel og troll noen poster tilbake, er ikke de angrepene du kommer med her søppel, så vet ikke jeg, og greit, kanskje jeg ikke vet da. Men jeg har iallefall fått sagt det jeg mener. Dette er hva forum handler om, enten det er angående prosessorer eller politikk. (Da tenker jeg på å si meningene sine, ikke henge seg opp i ord, og vri og vende på dem)

Lenke til kommentar

QUOTE (eXZire @ 28/12/2004 : 22:11)
Så du mener at man i et forum ikke skal holde seg til det diskuterte emne?
Eller være saklig? Komme med argumenter? Bare... rope meningen sin ut i hvilken som helst tråd, uansett?

Sorry, to me, you are the fjortiss here.

hehe, selvfølgelig er det grenser, men at jeg kommenterer hva jeg tror er grunnen til at trådstarter lager tråden bør da ikke bryte disse?

Lenke til kommentar

Trådstarter har allerede gitt sin grunn til å starte tråden, opp til flere ganger. Da er det ikke trådstarters problem at ikke folk greier å forstå det. Og vil man diskutere politikk eller f.eks naturkatastrofer så finner man seg andre forum. Jeg liker ikke å bli konforontert med alt mulig annet søppel og ufinheter i mine tråder. Og jeg liker heller ikke å bli "mobbet" bare fordi man sier fra på en høflig måte at man ikke liker det.

 

Som sagt, når folk starter med en ufin tone og velger å fortsette med denne så får de ta konsekvensene selv. Jeg synes enkelte folk her oppfører seg utrolig umodent og barnslig. Jeg er her for å diskutere hardware og overklokking. Ikke alt mulig annet svada og krangling om selvfølgeligheter. Grunnen til at man starter slike tråder som dette er for å prøve å gi et bidrag som kan være med på å forminske denne typen oppførsel i slike forum som dette.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...