Gå til innhold

"Localised" servers, fjas og unødvendige delays.


Anbefalte innlegg

Hele utsettelsen på FB og retail henger kun igjen på at skiten skal oversettes til tysk og fransk,- såkalte "localiZed" servere. Virker på meg som Europa-avdelingen av Blizzard er en gjeng med tullete amatører. Den offesielle EU sida er jo metta med skrivefeil, således "threads" laget av blå på det offesielle forumet.

 

Er noe av ryktene sanne, så starta ikke arbeidet med de tyske/franske versjonene før etter US retail. Følger du progressen på EU-side/forum-oppdateringer så ser du det tydelig.

 

Hvem faen vil spille på en tysk/fransk versjon uansett?? Norsk versjon? Pføy!!

 

Nei, dette synes jeg er helt latterlig. Åffer skal hele europa vente på at franskmenn og krautene skal få versjoner på sine egne språk? Kan ikke fatte å begripe.

 

Skulle likt og sett at hele europa måtte vente 4 måneder etter US release på den siste Star Wars filmen fordi den skulle dubbes til tysk og fransk først. Yeah right!

 

Nei, dem skulle gjort det anderledes. Verdensomfattende releasedato med ENGELSK versjon. Så kunne dem heller tjatte og dutte med andre språkversjoner etterhvert for dem som måtte ønske det.

 

- Men hvorfor i det hele tatt ha begrensninger på hvor man kan spille/spille fra?? Er dem redd for overbefolkning på amerikanske servere? Da får dem heller doble server-farmen sin. Håper for guds skyld at vi slepper til på amerikanske servere etterhvert. Den største gleden jeg har hatt i alle online spill jeg har vært innom er å slakte kvisete, overlegne amerikanere. En sann FRYD spør du meg...

(*humrer og minnes gode gamle MUD-dager*)

 

Jaja, som dere (de fleste) på forumet sier; spillet kommer når det kommer. Fett nok det. Jeg mener selv at blizzard har gjort en kjempebrøler med denne rotete releasen. En stor ripe på et så langt nesten plettfritt rulleblad. Taper blizzard kunder eller store summmer på denne brøleren? Definitivt ikke,- de som vil ha WoW tar det når det kommer uansett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker på meg som Europa-avdelingen av Blizzard er en gjeng med tullete amatører. Den offesielle EU sida er jo metta med skrivefeil, således "threads" laget av blå på det offesielle forumet.

Vel, du har ikke akkurat en feilfri tekst du heller :p

 

On-topic: Ja, er veldig enig med deg. En lokalisert versjon kunne kanskje kommet som patch senere. Samtidig må man også huske at det faktisk er en del andre store MMORPG som også har tysk/fransk versjon. Og tyskere er jo vandt med "dubba" filmer, så de "forventer" ikke mindre enn å få sin egen versjon av WoW.

Lenke til kommentar

tyskerene er helt ville når det gjelder dubbing og oversetting. de nekter å sende filmer på engelsk osv.... nedi der er alt som går på tv på tysk. ikke rart de vil ha en tysk version. personlig ville jeg alldri spilt en norsk version. det blir virkendes så pinglete med en stemme som sier. "dø dø ditt svin" på bokmål

Lenke til kommentar
FB starter snrt nå (slutten av Des\starten av Jan), men hvorfor de ikke har sluppet den engelske versjonen skjønner jeg ikke.

De hadde ikke servere og linjer klare fordi de planla å gi det samtidig som localised versjon. Så engelsk versjon kunne uansett ikke ha kommet før, med mindre de hadde hatt linjer og servere klare.

Lenke til kommentar

Blizz kommer til å adde noen få internationale servere tipper jeg, som alle sammen kommer til å ha kø til langt i atlanteren... De burde ha laget servere for Europa/USA sammen og Asia sammen. Bare ca. 10% eller noe sånn som har koreansk språk-emulator innstallert på dataen, eller språkpakken som følger med windows. Men er enig i at alle burde fått engelsk version, greit nok med koreanske versioner, men franske og tysker er for galt! Hvorfor ikke slenge med spansk italiensk og norsk/svensk/dansk i samme slengen? Blizzard er altfor snartenkte spør du meg :ermm:

Tenker fort og bruker laaaaaang tid på å gjøre det...

Lenke til kommentar

Fullstendig enig!

 

Nå er det nå engang slik at både frankrike og tyskland mener at språket deres er så viktig for kulturen deres at de ikke kan la landsmennene lære seg engelsk.

 

MEN jeg er rimelig overbevist om at Blizzard ikke vinner NOE på å lage franske\tyske versjoner. rett og slett fordi kostnaden de har med å å utvikle denne\samt tap til andre mmo's (eq2 fks) sansynligvis vil balansere ut det de vinner, kansje ikke i lengden, men da kunne de jo komt med fransk\tysk støtte etterhvært.

 

jaja, den som venter på noe godt...må jaggu vente lenge.. ;)

Lenke til kommentar
Virker på meg som Europa-avdelingen av Blizzard er en gjeng med tullete amatører. Den offesielle EU sida er jo metta med skrivefeil, således "threads" laget av blå på det offesielle forumet.

Vel, du har ikke akkurat en feilfri tekst du heller :p

 

On-topic: Ja, er veldig enig med deg. En lokalisert versjon kunne kanskje kommet som patch senere. Samtidig må man også huske at det faktisk er en del andre store MMORPG som også har tysk/fransk versjon. Og tyskere er jo vandt med "dubba" filmer, så de "forventer" ikke mindre enn å få sin egen versjon av WoW.

Han var sikkert litt sinna når han skrev det og da blir det fort skrivefeil :!:

 

Jeg må si at jeg er helt enig med deg. Greit nok at de ikke kan snakke engelsk så godt som oss, men hvorfor må vi andre vente??

 

Hadde vært moro om ingen gadd og kjøpe det som en slags protest, selvom det aldri kommer til å skje. Jeg kjøper det hvertfall uansett når det kommer :p

 

Dessten hadde jeg aldri klart å spille WoW på norsk, men det er sikkert en vanesak...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...