Gå til innhold

Abit NF7-S bare tull?


duottar

Anbefalte innlegg

Hvordan kan det være mulig at hvert nf7-s hk fra abit jeg har kjøpt ikke booter når man setter igang pc'en??

 

Da jeg første gang kjøpte et nf7-s hk så ville den ikke boote. Pakket hk'et i esken og skulle sende den tilbake men tenkte jeg gir den et forsøk til og da bootet den plutselig.

 

Kjøpte nylig likedan kort til min bror i julegave og denne nekter å boote uansett hva jeg prøver å gjøre.

 

På det første kortet kunne jeg ikke kjøre dual ram. tenkte det var problem med den ene minnekontrolleren da de to andre virket. Men etter en god stund tok jeg alt fra hverandre for å sette det i et nytt kabinett, og da tenkte jeg at jeg gir dual ram en sjanse og da vips funket det plutselig. :ermm:

 

Har også prøvd med forskjellige ram brikker acer, twinmos og geil på den siste som skulle til min bror men den nekter uansett å boote.

 

Vet også at alle komponenter er i orden da de virker på et msi hk.

 

Kommer aldrig til å kjøpe noe Abit hk igjen da jeg synes de lever sitt eget liv. :mad:

Endret av Liar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må sette fbs'n til "manuel" istedenfor automatisk i bios. Har det samme kortet selv. Aner ikke hvorfor, men det er bare første gangen du booter med ny cpu det skjer. Så kan du sette den til automatisk etterpå;>

det hjelper ikke meg da jeg ikke kan komme inn i bios :hrm:

 

Dvs at når jeg starter pc'en så virker det som om alt funker men skjermen booter ikke. Og da kommer jeg ingen vei

Endret av Liar
Lenke til kommentar

Veldig merkelig. Hadde et NF7kort intill nylig, og min opplevelse var at det var et kongekort. Foruten en litt bråkete vifte funkerte det helt perfekt. Merk at dette var v2.0 då, kanskje det var noe kluss med de litt eldre? Uansett, NF7-erne er det solgt bøttevis at skulle jeg tro, og det virker som om du har hatt god gammeldags uflaks..

Lenke til kommentar

Nå om dagen er det BARE trøbbel med mitt NF7-S kort..

Før kunne jeg kjøre minnet på 400MHz, nå kjører det 400 rett etter at jeg har resatt BIOS, og etter at jeg har endra oppstartsmetode og tid i BIOS, vil det kun kjøre minnet på 333MHz.

 

Pluss at den ene IDE kanalen er helt halvmongis, det går ikke an å bruke den og dersom man putter på en HDD på den, blir filene på den HDDen korrupte iløpet av kort tid. Sånn har vel jeg mista ca 400GiB med data som forøvrig er ugjenopprettelig.. *IKKE LIKE ABIT*

Lenke til kommentar

Rexor, Husk at det er mange elementer som kan gjøre hardware ustabil over tid. Noen er:

1. statisk elektrisitet. Har man gode rutiner for håndtering av hardware? Kan gå inntil 6 mnd. før man merker effekten av en utladning du aldri merket.

2. overklokking..

3. latente feil eller dårlig elektronikk kan viser seg også ofte etter 3-6 mnd.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...