Gå til innhold

Abit NF7-S bare tull?


duottar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og jeg er _meget_ fornøyd med mitt abit nf7-s kort! :p Har selv bygd 3 maskiner med dette kortet, og har ikke hatt et eneste problem så langt.

klokket noe ?

Selvfølgelig :p standardklokket til 2500@3200

men når du klokker til 2,4 å oppåver sher det noe med kortet klart til 2,5 men lengere hadde jeg ikke kjøling til..alle jeg ves som har klokket lengere en 3200+ på dette kortet har fårr problemer i etter tid.

Lenke til kommentar
Og jeg er _meget_ fornøyd med mitt abit nf7-s kort! :p Har selv bygd 3 maskiner med dette kortet, og har ikke hatt et eneste problem så langt.

klokket noe ?

Selvfølgelig :p standardklokket til 2500@3200

men når du klokker til 2,4 å oppåver sher det noe med kortet klart til 2,5 men lengere hadde jeg ikke kjøling til..alle jeg ves som har klokket lengere en 3200+ på dette kortet har fårr problemer i etter tid.

Har desverre ikke prøvd å klokke høyere, og det frister ikke akkurat mer av å høre på deres historier :p Men da du gikk opp til >2.4, hvor mye satte du volten på og hva slags kjøling brukte du? Noen andre som har klart høyere på andre hovedkort med xp2500 (og viftekjøler)?

Lenke til kommentar

Kanskje ikke helt on-topic, men med mitt kort, en XP-M2400+(FJQC4), Whisperrock IV til 57,-, middels Star 700 paste, 2 dårlige 80mm@2500rpm, value PC3200 RAM på 1:1 klarte jeg 12*[email protected]=2620MHz.

 

Nå kjører jeg den på rundt 11,5*[email protected], kunne hatt mindre vcore men er ikke ferdig med å teste ennå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hm, jeg har Abit nf7-s og har har hatt 2x256mb ram en god stundt nå. Men etter jeg skulle skifte ram, som ikke virka så skiftet jeg tilbake til de 2 gammle men da virka det bare med en brikke og cpu ble plutselig degradert til 1100 MHz. Noen som vet hvorfor? eller er det bare nf7 hk som ikke er helt i orden? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg et Abit NF7-S2b eller hva det heter for noen måneder siden. Jeg satte kortet i og alt starta som normalt. Deilig etter å hatt pcen stående med defekt HK en god stund..

 

Men så skjedde det, jeg fikk plutselig ikke bilde lengre når jeg boota, bare et enkelt "klikk" i skjermen og viftene gikk. Hmm faen tenkte jeg, prøvde så mye rart men ingenting hjalp. Så bar det inn til butikken igjen da som tok inn kortet på feilsøking.

 

Kom et nytt kort tilbake med en lappe der det sto at de ikke fikk liv i kortet, så de hadde bytta. Jeg gleda meg som en unge på veien hjem for å sette det i, men når kortet kom på plass så tenkte jeg at de må ha glemt å bytte kort, så det samme gjentok jeg en eller to ganger til, jeg leverte inn og fikk nytt...

 

Tilslutt ble jeg så gal av dette at jeg tok med hele pcen ned og ba de om å sette inn kortet og ikke levere den tilbake før den var i orden.. Da sa de at de trodde jeg hadde fått samme kort tilbake hver gang, jeg lurte litt på dette å syntes det var litt rart, for jeg studerte isoleringen rundt skruehullene på kortet etter merker fra de forrige skruene, men fant ingen merker i det hele tatt.. Det viste seg at det var cpu'en som var gåen, den funka litt i begynnelsen men stoppa etterhvert...

grunnen var at kjøleribba var montert litt for brutalt så kanten på cpukjernen var bittelittegranne ruglete..

 

Nå kjører jeg kortet med en ny pcu, men jeg liker ikke helt kortet. Det kan plutselig så å pipe i lange strekk, og alt slags tull, temperaturen og alt er bra.. skjønner ikke hva det er. Før hadde jeg problem med at pcen reboota ofte under load, men det forsvant også uten videre... Forferdelig rart kort!

 

Jeg vet dette ble en lang og kjedelig tekst, men jeg har ikke noe bedre å gjøre for øyeblikket så :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...