Gå til innhold

Kva er det som gjer at Ipod er så "must" og ha?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
pluss att ipod minien er bygget i aluminium som gjør at den tåler mer.

Tåler mer enn hva?

Jeg har ikke så mye å sammenligne med, men jeg har mista min iPod ned en meter i gulvet for deretter å sparke den (utilsiktet) ned en trapp hvorpå den fløy i nærmeste vegg.

 

Den fortsatte å spille uten problemer.

Lenke til kommentar

Forskjellige spillere tåler forskjellige ting, det er også forskjell på spillere av samme type. Problemet er som regel ikke hva utsiden er laget av, da dette i de aller fleste tilfeller holder det meste. Det er innsiden som ofte får problemer ved støt osv. Du har tydligvis vært meget heldig med din iPod, da de aller fleste sikkert hadde endt opp med ødelagt harddisk etter så røff behandlig. ;)

Lenke til kommentar
Harddisker tåler dessverre begrenset med støt så må nok skuffe deg der.

 

Sorry mac.  :cool:

Hvis harddisken ikke spinner, så er det en del større sjangse for at den "overlever"

Stemmer det, men ipod har ikke den teknologien enda.

Dessuten tåler harddisker begrenset med støt, spinning eller ikke.

 

Sony spillere skal ta i bruk denne teknologien senere etter det jeg vet.

Ikke hørt noe om ipod.

Lenke til kommentar
Harddisker tåler dessverre begrenset med støt så må nok skuffe deg der.

 

Sorry mac.  :cool:

Hvis harddisken ikke spinner, så er det en del større sjangse for at den "overlever"

Stemmer det, men ipod har ikke den teknologien enda.

Dessuten tåler harddisker begrenset med støt, spinning eller ikke.

 

Sony spillere skal ta i bruk denne teknologien senere etter det jeg vet.

Ikke hørt noe om ipod.

jodajoda....

 

Apple har hatt patent på denne teknologien i flere år allerede, og finnes i deres AluBooker. Et av ryktene fremfor MW: Expo i dag er at de skal lansere en ipod med denne teknologien...

Lenke til kommentar
Harddisker tåler dessverre begrenset med støt så må nok skuffe deg der.

 

Sorry mac.  :cool:

Hvis harddisken ikke spinner, så er det en del større sjangse for at den "overlever"

Stemmer det, men ipod har ikke den teknologien enda.

Dessuten tåler harddisker begrenset med støt, spinning eller ikke.

 

Sony spillere skal ta i bruk denne teknologien senere etter det jeg vet.

Ikke hørt noe om ipod.

jodajoda....

 

Apple har hatt patent på denne teknologien i flere år allerede, og finnes i deres AluBooker. Et av ryktene fremfor MW: Expo i dag er at de skal lansere en ipod med denne teknologien...

Blir vel forbedret litt, men ville ikke latt harddisk spilleren min gått i bakken for det.

 

Så de har hatt den så lenge uten å få ut fingeren? morsomt.... hehe :D

 

Treige folk ass... flere år gitt...

Lenke til kommentar
Harddisker tåler dessverre begrenset med støt så må nok skuffe deg der.

 

Sorry mac.  :cool:

Hvis harddisken ikke spinner, så er det en del større sjangse for at den "overlever"

Riktig, og som sagt før, så spinner bare HD på IPoden i ca.7 sekunder hvert 15-25 min.

Sjangsen for at den da spinner når den faller i bakken er lik 0.....

Min har vært i bakken en del ganger, og den virker forsatt som den var ny!

 

Men vil nok tro at den vil få problemer med lese-mekanikken over tid, om den får alt for mange stygge møter med gulvet.

Lenke til kommentar

Elsker min iPod og hadde kjøpt iPod om eg trengte ein mp3-spelar den dag i dag.

 

Du kan finne 2 identiske bukser, mens den eine koster 399 og er av eit ukjent merke og den andre 799 av Volcom elns så ville mange kjøpt Volcom nettopp pga merket.

 

- Batteritid: Nok for meg

 

- Programvare: Digger iTunes og når det kan brukes i lag med iPod er eg sjeleglad.

 

- ID-tag er greit å ha på både iTunes og iPod så det plager meg lite, og med den enkle måten å endre tag i iTunes så funker det bra.

 

- iPod har imo betre design enn alle andre spelarar

 

- Den dukker opp som ekstern disk utan noko software og når iTunes står på så lenge PCen står på og iPoden bilr automatisk oppdatert når eg setter den i dock-stasjonen så kunne ikkje eg tenkt meg noko meir. Lite minus er at eg må koble den ut frå iTunes manuelt.

 

- Lydkvaliteten merker eg ingenting på. Eg høyrer like gjerne på eit anlegg til 800 som eit til 5000.

 

- Navigeringen går som ein leik og touch-hjulet er digg!

 

Så langt har eg ikkje hatt problemer (etter 14 mnd) og det er eit kvalitetsprodukt.

 

Det er ikkje sikkert eit Lian-Li kan forsvare ein pris på 1500 meir enn eit anna kabinett, men kvar har sin smak.

Lenke til kommentar
Harddisker tåler dessverre begrenset med støt så må nok skuffe deg der.

 

Sorry mac.  :cool:

Hvis harddisken ikke spinner, så er det en del større sjangse for at den "overlever"

Riktig, og som sagt før, så spinner bare HD på IPoden i ca.7 sekunder hvert 15-25 min.

Sjangsen for at den da spinner når den faller i bakken er lik 0.....

Min har vært i bakken en del ganger, og den virker forsatt som den var ny!

 

Men vil nok tro at den vil få problemer med lese-mekanikken over tid, om den får alt for mange stygge møter med gulvet.

Muligheten er jo der fortsatt. :)

 

Gå for minne mp3 spiller å unngå problemet helt.

Lenke til kommentar
Kanskje litt OT:

 

Vil bare anbefale et program jeg fant her om dagen. http://www.ipodsoft.com/softwaredetail.aspx?sid=7

Dette programmet tar nesten ingen plass, og trenger ingen installasjon. Du bare legger det på iPoden din, så kan du spille av alle sangene direkte på en hvilken som helst pc med usb. Du kan også kopiere sangene på en enkel måte.

Veldig off topic. Du vil vel ikke at posten skal bli stengt? :thumbdown:

Lenke til kommentar

Gå og Heng deg sluffy! :p

Skjønner ikke hvorfor nesten alle her hater iPod? Er så altfor mange her som bare klager på den, men allikevel så er det utrolig mange som har den.

  • Designet er bra(synes jeg, alt sånnt er smak og behag)
  • Lydkvaliteten er det ingenting og si på, jeg nekter og tro at det finnes noen her som kan høre forskjell på samme lydfil med samme øretelefoner fra iPod til for eks. Creativ Zen Touch.
  • Brukervenligheten er noe av det beste og enkleste du kan få, til og med en "tilbakestående" jente i klassen min klarer å bruke den.
  • Prisen er riktignok litt dyr, men jeg synes den er verdt pengene.
  • Spill: dette er ikke nødvendig i det hele tatt, men sitter du i timen og kjeder deg veldig, så er det litt kult med kabal.
  • Spilleinnstillingene er mye bedre enn på de fleste andre spillere, spesielt Creative Zen Touch(som har et helt mongo system etter min oppfatning)
  • Batterilevetiden kunne vært lengre, er jeg enig i, men jeg klarer meg helt fint med det som er(den brukes da relativt mye, det er jo mulighet for å utvide batterilevetiden)

Men en ting jeg ikke skjønner er hvorfor folk gidder å kjøpe iPod mini, den er omtrent like dyr, bare pittelitt mindre og mye mindre plass. Det er teite greier synes jeg...

iPod'en tåler et trøkk den og, første uken jeg hadde fått den skulle den opp i innerlommen på dressen, bomma litt og den gikk rett i gulvet. Ca. 1 år senere fungerer den helt utmerket.

 

Men iPod er kun smak og behag, det blir litt teit når vi skal begynne å diskutere hvilken spiller som er kulest og sånn, synes jeg... Det vil alltid være noen som bestrider andre sine meninger. ;)

 

Smak og behag! Dere har alle fakta, til slutt må dere velge selv om dere vil ha iPod eller ikke... :yes:

Endret av Dozer_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...