Gå til innhold

Kva er det som gjer at Ipod er så "must" og ha?


Anbefalte innlegg

hey,

 

lurer på kvifor ipoden(nå tenker eg hovudsakleg 4gb, mini) er så must og ha når ein skal ha harddiscbasert mp3 spelar..

 

altså, fekk til jul en creative Muvo2 mp3 spelar til 1600kr.. altså 700-800kr billigere enn ipod mini. lagringsplassen er på begge 4 gb.

 

Designet på den lille muvoen min er svært bra. Lyden er betraktelig bedre enn den forrige klumpete minidisc spelaren min, og med koss headset fra før av funker dette svært godt.

 

Svært brukervennlig, enkel software som følger med osv.

 

batteritida er på 13-14 tima, som passer mitt bruk.

 

Når du skal overføre sanger og slikt, er det et vanlig drag and slip system. putter i usb' ledninga og så dukker det opp en "ny harddisc/muvo2" under min datamaskin.

Derifra er alt enkelt, bare trykke deg inn på "muvo2", derifra er det bare å lage mapper(feks mappe som; megadeth, metallica, Led zeppelin osv..). Har også laget under mapper/album mapper under kvart "band-mappe" sann det skal vere ganske enkelt å finne fram.

 

Når du har overført og alt er fint, er det bare å slå på muvoen igjen, trykke på "folder" i menyen og velge deg fram til ei "undermappe". Då er det bare å trykke play. så kan du skifte mellom sanger derifra etc..

 

Altså ganske lettvint og bra!

 

så kva forklarer prisforskjell på ca 700-800 kr, må gudane vite. Einaste "fordelen" ipod har er vel større display? Men føler displayet er absolutt tilstrekkelig nok på den muvo2'en min. trenger bare å sortere mapper og slikt, som går fort og enkelt unna via datamaskina.

 

Movoen har også 5-6 tima lengre batteritid, og sjølve spelaren er mindre. Designet liker eg bedre også :) pluss at ipod har gått fra exclusive til mainstream.

 

anyway, nok babbelsnakk(whatever that is).

 

men, Forklar meg prisforskjellen. :w00t:

 

 

ps: for dei som er intresserte, http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2209

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IPod er jo blitt, akurat som miss sixty og lignende, en merkevare.

du ser jo rappere, som 50 cent, han lager en video der han bruker Ipod.

Mp3spillere har blitt en mote, tro det eller ei.

 

grunnen til at "alle" skal ha ipod, er pga. design, og at den er så enkel å bruke.

 

personlig synes jeg at ipod slettes ikke er noe fin elns, men den har ganske brukervenlig firmware.

mange som sier at ipoden er så utrolig fin å se på, og det mener jeg er største gunnen til at ipod er så pop.

 

Ipod er skrytt opp i skyene. massa "ipod-fanatikere" som ikke sier at apple er best, og alt er kopiert fra ipod, men det stemmer nok ikke.

 

hvis du spør en fantaiker om hvorfår ipod, så svarer han "fordi det er ipod". det er mange spillere som slår ipod både i pris baterikapasitet, ++

 

nei.. jeg tror jeg kjøper meg en Creative zen touch jeg:)

Lenke til kommentar

har ikkje planer om å sleppe den på gulvet enda..

 

den er faktisk så lett at det blir vanskelig.. for når eg har plugga headsettet til, så henger mp3 spelaren i headset-ledninga. og ledninga rekker ikkje ned til gulvet. ergo, vanskelig å miste den.

 

men anyway, det at muvoen popper opp som en ny harddisc(der en kan lage nye mappe, slette, drag-and-slip etc) er jo et kjempe pluss..

 

ipod brukere har da ikkje denne muligheita, uten å laste ned et spesielt program xphod?

 

andre som kan forsvare 700kr forskjellen?

Lenke til kommentar

Den er hypet, det er det liten tvil om. På samme måte som en statusbil er priset høyere, og ikke nødvendigvis har et teknisk nivå som forsvarer prisforskjellen.

 

Men det er en grunn til at de er nummer en og, designet er etter min mening svært vellykket og gjennomført gjennom en stadig forbedring fra første generasjons spillere. Brukergrensesnittet er per i dag det definitivt best gjennomførte synes jeg med tanke på eleganse og enkelhet, scrollehjulet er uten tvil en genistrek for navigasjon og bruk. Av negative ting er det nok batteritiden som gjør at jeg ikke har kjøpt meg iPod enda :)

 

Ellers har man også tilbehørspakken, det er ingen andre spillere som kan skilte med bedre tilbehør, du får et svært bredt spekter av tilbehør tilgjengelig hvis du kjøper en iPod.

Endret av perbl
Lenke til kommentar

Jeg synes creative sin zen touch mini er mindre pen. Men den har noen fordeler i forhold til ipoden. Den har bedre batteri kapasitet og du kan selv bytte batteriet. Den har også 1gb mer plass.

Men jeg foretrekker ipoden, jeg har ikke behov for lenger batteritid, eller mer plass.

Det å bruke itunes til å overføre med synes jeg er genialt fordi jeg liker designet til itunes, og jeg brukte det før jeg fikk ipod. Jeg synes også at ipoden er penere å se på.

Derfor valgte jeg den.

Lenke til kommentar

Finnes ingenting som kan forsvare prisforskjellen.

Det som muliggjør prisforskjellen er dog ene og alene all "hypen" og reklamen. De fleste Ipod kjøpere er sikkert ikke engang klar over at det finnes andre og bedre alternativer, og de kjøper dermed det eneste de vet om. Men selv om Ipod'en spiller på det ytre ovenfor de store massene(slik Apple alltid har gjort) må man også huske på at det er et solid produkt med svært gode indre kvaliteter også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Når du skal overføre sanger og slikt, er det et vanlig drag and slip system. putter i usb' ledninga og så dukker det opp en "ny harddisc/muvo2" under min datamaskin.

Derifra er alt enkelt, bare trykke deg inn på "muvo2", derifra er  det bare å lage mapper(feks mappe som; megadeth, metallica, Led zeppelin osv..). Har også laget under mapper/album mapper under kvart "band-mappe" sann det skal være ganske enkelt å finne fram.

 

Når du har overført og alt er fint, er det bare å slå på muvoen igjen, trykke på "folder" i menyen og velge deg fram til ei "undermappe". Då er det bare å trykke play. så kan du skifte mellom sanger derifra etc..

 

Altså ganske lettvint og bra!

Dude, syns du at det der er lettvint er det åpenbart at du ikke har prøvd iPod og iTunes sammen. Det du beskriver der virker fullstendig amish-gård i 1997. Og da er jeg snill. Og USB? Det er vel i det minste USB2?

Lenke til kommentar

Jeg hadde en MuVo2 i ca 2 mnd.. Etter det fikk jeg harddisk faliure og den ville ikke starte.. Folkene på verkstedet skjønte heller ingenting og jeg måtte sende spilleren tilbake til fabrikken... Etter tre månders venting ga jeg opp og brukte returretten min slik at jeg fikk meg en Creative MuVo V200 (1GB) som etter min mening er ett mye bedre kjøp.

 

Den er penere, mindre og har ett flash basert minne noe som gjør at den tåler mer enn en harddisk basert spiller :)

 

http://psdata.no/ps.asp?it=108866&mlevel= <-- For dere som er intressert :)

Lenke til kommentar
Finnes ingenting som kan forsvare prisforskjellen.

Det som muliggjør prisforskjellen er dog ene og alene all "hypen" og reklamen. De fleste Ipod kjøpere er sikkert ikke engang klar over at det finnes andre og bedre alternativer, og de kjøper dermed det eneste de vet om. Men selv om Ipod'en spiller på det ytre ovenfor de store massene(slik Apple alltid har gjort) må man også huske på at det er et solid produkt med svært gode indre kvaliteter også.

Var fullt klar over alternativene, men valgte alikevel iPod mini...

 

Den føles veldig solid og du er aldri i tvil om at dette er et kvalitetsprodukt. Veldig enkel i bruk og jeg synes scroll-hjulet er ufattelig deilig å bruke. Var akkurat perfekt til mitt bruk og jeg fant ingen alternativer som jeg synes var likeverdige eller bedre. Vurderte iRiver sine flashbaserte en stund, men fant ut at de hadde litt lav kapasitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...