Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MR Broscience tar 70 kg i benken og vet alt.

Man blir så tøff på internett, hva? Har du noen bedre innvendinger å komme med, for denne 90graders-regelen er betydelig å få noen svar på. Dette er det jeg selv har hørt og lest. Har dessverre ikke kildene lengre. Kunne ha funnet nye kilder, men hvilken kilder skal man høre på ...

Lenke til kommentar

MR Broscience tar 70 kg i benken og vet alt.

Haha, herregud her skal det bankes ned skjønner jeg. Greit jeg har ikke erfaring med at noen har fått skade av å senke albuene lenger enn 90 grader i benk. Men, jeg følger da med på erfarne bodybuilders og powerlifters på youtube. Der hører jeg gang på gang hvordan man lett unngår skader ved uriktig form.

Lenke til kommentar

18 år, egen vekt 84-87kg(varierer mye), maksløft 145 kg. Trener normalt sett 90kg x 8-10(Varmer selvsagt godt opp først, ala stanga -> 40 kg -> 60 kg -> 90 kg). Sjeldent at jeg orker å pushe meg selv, vil egentlig bare opprettholde den formen jeg har akkurat nå, fremgang er ikke spesielt viktig. Har dog dårlig forholdsvis dårlig teknikk. Bøyer nesten ikke ryggen, dårlig ''fraspark'' fra brystet o.l.

 

Vil legge til at når jeg pushet meg selv i skråbenk med manualer en liten periode, så hadde det vanvittig god avkastning i benkpress. Anbefaler å prøve dette hvis du sliter med fremgang. Balanse/støttemuskler har mye å si, ikke bare hovedmuskelen for den respektive øvelsen. Variert trening er god trening.

Lenke til kommentar

Man skal ikke ta stanga lenger ned en at albuene er 90 grader med mindre man vil ha skader.

Noen får den helt ned til brystet og fortsatt har 90 grader fordi de er allerede store eller bøyer ryggen veldig mye.

 

Er ikke noe hold i den påstanden der. Litt fakta som backup kanskje ? En god start for å lære seg riktig teknikk er f.eks boka "Starting Strength" av M.Rippetoe. Amazon.com har den til en rimelig penge, og man slipper moms inn til Norge på bøker. Kan også evnt sjekke ut Elitefts sin "So you think you can bench" serie på youtube for mange gode tips om riktig teknikk.

Lenke til kommentar

Herregud som folk maser om benkpress... Jeg har trent av og på i flere år, trener med 60 kilo i benk :D So what, løfter mer i andre øvelser enn folk som trener med 80-90 kg i benken. Nå skal jeg trene styrke, etterfulgt av body balance (for første gang), blir artig! =)

Endret av Dørhåndtak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...