Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Pådro meg betennelse i håndleddet i sommer/høst som ble til et treningsopphold på opp mot tre måneder. I vår makset jeg 105 på én rep. Har trent en to ukers tid siden betennelsen og makset 95x1 nå. Må si meg fornøyd med det. Har kommet meg raskt opp igjen, selv om jeg fortsatt er liten og spinkel i forhold til før.

 

Gikk ned 6 kilo i kroppsvekt i løpet av treningsoppholdet, og ligger nå like under 72kg.

Lenke til kommentar

Jeg er relativt fersk, begynte å trene i oktober, og trener bare én gang i uken foreløpig. Begynte benk på 50kg og det gikk greit, gikk til 60kg så 80kg 3x6. Forrige gang dro jeg 90kg 6/4/0. Men så er jeg en voksen mann på 33 år, to meter høy og nesten like bred. Jeg blir veldig skeptisk når jeg leser om barn her som benker mer enn meg og folk som drar flere hundre kilo. Men dere har kanskje trent en stund ;)

Lenke til kommentar

Mye genetikk ute og går og.. Dessuten, de som trener jevnt fra de er ~15 år gamle får gjerne et litt annet grunnlag enn om man begynner å trene etter at man har blitt voksen og aldri før har tatt i en vekt. Jeg rundet akkurat 30 og har trent siden barneskolen. Begynte med vekter like før jeg runda 16, og har holdt på med styrke kombinert med annen idrett (kampsport, fotball, friidrett/spyd) så godt som hele tiden siden den gang, kun avbrutt av 9 beinbrudd og 4 operasjoner. :roll: Men spiser man bra og nok er det utrolig hvor fort man kan legge på seg og bli sterkere... Jula er bra sånn sett, plænti av proteinrik mat på alle bauer og kanter. Hadde folk hatt snøring på hvor fort det går an å gå opp i vekt og styrke bare man trener lurt og spiser nok, hadde *langt* færre brukt steroider..

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor mange av de som poster her inne som tar en halvrep eller 1/4 rep når de makser. Ser det alt for ofte på treningssenteret at noen kule karer legger på mer vekt enn det ser ut til at de kan løfte, så senker de stanga 4 cm og rett opp igjen.

 

For the record bør stanga treffe brystet, eller i alle fall være like over (albuene bør være under parallell) før du kan kalle det en ordentlig rep, men forhåpentligvis har de aller fleste av dere gjort nok research til å vite dette fra før av. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...