Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

fest det på hk, mens pumpa, blokka og radiatoren står utenfor kabinettet..

 

men.. har du ikke 3-pins kontakt, så har du et problem.. psu må være koblet til hk, og da starter cpu osv.. kjør med den kjøleren du har fra før av, og pumpen tilkoblet en 3-pins på hk

 

da kan du kjøre som normalt, men sørg for at alt står utenfor kabinettet ved en eventuell lekasje :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har akkurat merket en lekasje !!!

 

jeg er glad jeg hadde uv stoff pga det log en liten Grønn klatt over core på skjermkortet (9600pro)

 

det var KUn 1 dråpe så rant ned.

heldig vis så er det klistra no papir lapper bak på kortet det tok i modt dråpen så ingenting gale er skjedd

 

det drypte fra UT porten på cpu blokka.

mellom nippel å slange tror jeg....

 

jeg bare stramma litt mer på den mutteren .

i morgen så legger jeg pcen ner å sjekker det litt mer nøye..

midlertidi så la jeg en cola kork der som det hadde dryppet i tilfelle :D

 

smart ikke sant ;D

Lenke til kommentar
laburk' date='30/12/2004 : 19:05'] Hvilke lengder kutta dere rørene i?

*happymodus* Det ligger her på gulvet*happymodus*

 

c[`]la

 

EDIT: Hvordan skal jeg få testet det utenfor kabinettet når jeg ikke har en PSU jeg ikke bruker med sånn pinn til pumpa? har heller ikke en komplett data liggene, så jeg kan gi pumpen strøm!

Jeg måler opp sånn ca. med slangen før jeg kutter opp, legger gjerne til et par cm. for å unngå knekk/for korte slanger. Mitt sett, som forøvring testes i bakgrunnen her nå, kjøres fra en gammel psu som jeg har jumpstartet med en slik.

Lenke til kommentar
laburk,30/12/2004 : 19:05] Hvilke lengder kutta dere rørene i?

*happymodus* Det ligger her på gulvet*happymodus*

 

c[`]la

 

EDIT: Hvordan skal jeg få testet det utenfor kabinettet når jeg ikke har en PSU jeg ikke bruker med sånn pinn til pumpa? har heller ikke en komplett data liggene, så jeg kan gi pumpen strøm!

Jeg måler opp sånn ca. med slangen før jeg kutter opp, legger gjerne til et par cm. for å unngå knekk/for korte slanger. Mitt sett, som forøvring testes i bakgrunnen her nå, kjøres fra en gammel psu som jeg har jumpstartet med en slik.

Trenger ikke no sånn kontakt da.. er bare å bruke en binders og kortslutte den grønne ledningen til jord.

Lenke til kommentar
laburk,30/12/2004 : 19:05] Hvilke lengder kutta dere rørene i?

*happymodus* Det ligger her på gulvet*happymodus*

 

c[`]la

 

EDIT: Hvordan skal jeg få testet det utenfor kabinettet når jeg ikke har en PSU jeg ikke bruker med sånn pinn til pumpa? har heller ikke en komplett data liggene, så jeg kan gi pumpen strøm!

Jeg måler opp sånn ca. med slangen før jeg kutter opp, legger gjerne til et par cm. for å unngå knekk/for korte slanger. Mitt sett, som forøvring testes i bakgrunnen her nå, kjøres fra en gammel psu som jeg har jumpstartet med en slik.

Trenger ikke no sånn kontakt da.. er bare å bruke en binders og kortslutte den grønne ledningen til jord.

Sant, men det var altså mitt forslag. Bindersen var ditt.

Lenke til kommentar

Sitter her med settet foran meg nå, men har et par ting jeg lurer på.

 

Ser der er en kontakt som skal festes fra "block" og til hovedkort for å få strøm. Hvorfor skal den "block" saken ha strøm?

 

Jeg fikk ikke med bruksanvisning på dette, så hvordan skal pumpen festes i kabinettet, og hvordan skal radiatoren festes?

 

For å fylle på med vann, kobler jeg bare en av utgangene på tanken til pumpen og fyller opp til riktig nivå på pumpen, eller sakl pumpen gå, for så å fylle på med vann til pumpen når riktig nivå?

 

Har socket A hovedkort, vil det da fungere å bare bruke de "klipsene" som følger med, eller bør jeg bruke den "H" saken som skal skrus på?

 

Noen som har kuttet i kabinettet for å få plass til radiatoren, og kan dere i så fall vise meg ett bilde der dere festet radiatoren?

 

Fint om noen kan gi meg svar på disse tingene.

Lenke til kommentar

Noen som vet om pumpa har noe imot å kjøre på 5v?

Vurderer å kjøpe en Nexus PROLONG.

 

Lurer også på om jeg skal legge ekstra lang slangetil radiatoren (og kjøpe en forlenger til viftekabelen) slik at jeg kan slenge radiatoren ut vinduet en kald vinterdag. Den eneste ledningen som ikke går til radiatoren er den mellom pumpa og blokka (eventuelt også refill tanken??). Det står at det er 3m slange som følger med (2x150cm). Tror du skal slite lenge for å bruke mer en halv meter på pumpe-block strekninga + halv meter til refill tank så det ender opp med at jeg har 1m pr vei til radiator.

 

Det jeg trenger å vite er:

1. Hvor lang er ledningen til vifta?

 

2. Er det 3m slange med eller er dette feil?

 

3. Hva er dimensjonen på slangen?

 

4. Er det noe som tilsier at dette ikke vil gå?

Lenke til kommentar
Sitter her med settet foran meg nå, men har et par ting jeg lurer på.

 

Ser der er en kontakt som skal festes fra "block" og til hovedkort for å få strøm. Hvorfor skal den "block" saken ha strøm?

 

Jeg fikk ikke med bruksanvisning på dette, så hvordan skal pumpen festes i kabinettet, og hvordan skal radiatoren festes?

 

For å fylle på med vann, kobler jeg bare en av utgangene på tanken til pumpen og fyller opp til riktig nivå på pumpen, eller sakl pumpen gå, for så å fylle på med vann til pumpen når riktig nivå?

 

Har socket A hovedkort, vil det da fungere å bare bruke de "klipsene" som følger med, eller bør jeg bruke den "H" saken som skal skrus på?

 

Noen som har kuttet i kabinettet for å få plass til radiatoren, og kan dere i så fall vise meg ett bilde der dere festet radiatoren?

 

Fint om noen kan gi meg svar på disse tingene.

Sitter her med settet, og hvis du ser nøye etter, ser du at det er et LED på blokken.

 

edit: leif

Endret av Kuffe
Lenke til kommentar
Sitter her med settet, og hvis du ser nøye etter, ser du at det er et LED på blokken.

 

edit: leif

Takker for svar.

 

`Sett litt mer på kontaktene, og den til LED og den til pumpen må vel kobles via en overgang direkte til psu?

 

Viften til radiatoren kobler jeg vel direkte til hovedkortet, men på hvilken av kontaktene? Kan jeg koble denne til cpu fan om jeg ønsker det, eller er der en annen kontakt jeg bør bruke?

Lenke til kommentar
Sitter her med settet, og hvis du ser nøye etter, ser du at det er et LED på blokken.

 

edit: leif

Takker for svar.

 

`Sett litt mer på kontaktene, og den til LED og den til pumpen må vel kobles via en overgang direkte til psu?

 

Viften til radiatoren kobler jeg vel direkte til hovedkortet, men på hvilken av kontaktene? Kan jeg koble denne til cpu fan om jeg ønsker det, eller er der en annen kontakt jeg bør bruke?

Du kan bruke en sånn eller to.

Du kan også bruke en av 3 pins uttakene på hk, regner med at du kan bruke cpu fan eller aux fan.

Ellers er det ikke noe problem å modde litt, koble deg inn på Svart(0v) og gul(+12) på 4pin molex. Jeg har kjøpt to sånne, den ene har jeg har jeg tenkt å koble LED fra blokken og pumpen inn på aux fan på hk.

Den andre kobler til Viften(ene) på radiatoren og så inn i vifte styrinegn min.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt to sånne, den ene har jeg har jeg tenkt å koble LED fra blokken og pumpen inn på aux fan på hk.

Den andre kobler til Viften(ene) på radiatoren og så inn i vifte styrinegn min.

 

Den var ikke dum. Blir det like mye strøm til begge når de deler fra ett uttak da?

Så hvis jeg kjøper 2 sånne, så kan jeg bruke et uttak på hovedkortet til både pumpen og lyset, og den andre til 2 vifter? :whistle:

Endret av c[`]laburk
Lenke til kommentar
laburk' date='30/12/2004 : 21:28']
Jeg har kjøpt to sånne, den ene har jeg har jeg tenkt å koble LED fra blokken og pumpen inn på aux fan på hk.

Den andre kobler til Viften(ene) på radiatoren og så inn i vifte styrinegn min.

 

Den var ikke dum. Blir det like mye strøm til begge når de deler fra ett uttak da?

Så hvis jeg kjøper 2 sånne, så kan jeg bruke et uttak på hovedkortet til både pumpen og lyset, og den andre til 2 vifter? :whistle:

Er litt usikker på hvor mye man kan belaste en sånn 3pins uttak fra hk.

Men LED trekker jo nesten ikke noe strøm, men to 120mm kan kansjke bli litt værre?

Lenke til kommentar

Satt opp dette settet i dag på den forrige pcen min (nåværende kabinett passer ikke til settet). Den har en Athlon XP 1800+ (266 MHz FSB dvs. av gammel type) som ligger på 42-47 grader idle med vifta på radiatoren på ca. middels nivå. Selv synes jeg dette er rimelig varmt, men er mulig det er temperatursensoren lurer meg litt her, den har alltid ligget høyt.

Noen som har forslag til årsaken? Jeg kjører med åpent kabinett med radiatoren på utsiden, alle slangene er kuttet i lange lengder fordi de skal flyttes inn i et annet kabinett senere (det er ikke knekk på noen av dem, de stikker ut av kabinettet).

 

BTW har jeg ikke satt på noen ny kjølepasta i forbindelse med installasjon av Bigwater, eneste som ligger der er noen gamle rester. Dette burde allikevel ikke utgjøre så mange grader forskjell.

Endret av Solidox_
Lenke til kommentar

1: 120mm vifta kobles direkte til hovedkortet via MOLEX kontakten. Den lille pluggen til hovedkortet er for å kunne lese av hastigheten på vifta.

 

2: Pumpa kobles i vifteutgangen på hovedkortet. Dette er ikke noe problem da den bruker såpass lite strøm (0,4 Ampere i 12 Volt)

 

3: Slange er det MERE enn nok av! Jeg brukte ikke halvparten av slangen som fulgte med en gang!

 

4: For dimensjoner og andre ting dere lurer på så har dere for nte gang GOOGLE!!!!

 

BTW: Hvorfor kommer ikke denne tråden opp i "Mine Innlegg"?? :hmm::cry:

 

Satt opp dette settet i dag på den forrige pcen min (nåværende kabinett passer ikke til settet). Den har en Athlon XP 1800+ (266 MHz FSB dvs. av gammel type) som ligger på 42-47 grader idle med vifta på radiatoren på ca. middels nivå. Selv synes jeg dette er rimelig varmt, men er mulig det er temperatursensoren lurer meg litt her, den har alltid ligget høyt.

Noen som har forslag til årsaken? Jeg kjører med åpent kabinett med radiatoren på utsiden, alle slangene er kuttet i lange lengder fordi de skal flyttes inn i et annet kabinett senere (det er ikke knekk på noen av dem, de stikker ut av kabinettet).

 

BTW har jeg ikke satt på noen ny kjølepasta i forbindelse med installasjon av Bigwater, eneste som ligger der er noen gamle rester. Dette burde allikevel ikke utgjøre så mange grader forskjell.

 

Har du målt tempen på selve vannet? er forskjellen over 10-12 grader i forhold til CPU temp så legg på kjølepasta! :thumbup:

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar

Hehe! Prøvde å sette det opp i stad. Første gangen gikk rett vest.

Da jeg skulle tømme fra "lilletanken" til "pumpe/tanken" så rant det over.

Da jeg fikk tørket opp og satt alt som det skulle utenfor kabinettet, så rant ikke vannet en gang! Tenkte det var fordi vannet var under low, så jeg fylte på mer(uten å søle en dråpe) Da kom det iværtfall ut vann fra ribba. (ikke juleribbe nei :p ) Ser jo ikke ut som det renner noe der, fordi det er småbobler på veggene i rørene, men for alt jeg vet kan det jo renne inni der. Gidder liksom ikke rive av et ledd, og se hva som skjer :tease:

 

Renner det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...