Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
laburk,31/12/2004 : 00:04] Hehe! Prøvde å sette det opp i stad. Første gangen gikk rett vest.

Da jeg skulle tømme fra "lilletanken" til "pumpe/tanken" så rant det over.

Da jeg fikk tørket opp og satt alt som det skulle utenfor kabinettet, så rant ikke vannet en gang! Tenkte det var fordi vannet var under low, så jeg fylte på mer(uten å søle en dråpe) Da kom det iværtfall ut vann fra ribba. (ikke juleribbe nei  ) Ser jo ikke ut som det renner noe der, fordi det er småbobler på veggene i rørene, men for alt jeg vet kan det jo renne inni der. Gidder liksom ikke rive av et ledd, og se hva som skjer 

 

Renner det?

Det ser du lett. Boblene fyker som faen gjennom ledningene og ender opp som koselig akvarium bobling i pumpa/tanken når du starter opp første gangen...

 

:love:

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar

mitt vann beveger seg heller ikke :(

det funket knall i 2-3 timer nåår jeg hadde det montert på golvet, men når jeg har montert det i pcen funker det ikke.. først starter ikke psu. dvs den starter, gir en dytt i alle viftene og ledsene lyser i et sekund, men så stopper det..

når jeg hot-wirer en annen psu med KUN pumpen koblet på så beveger ingen ting seg.. skal prøve å bytte psuen i morgen, og se om jeg får det i gang da.. tror jeg skal demontere hele greia for så å montere det rolig og gjennomtenkt igjen,..

Lenke til kommentar

Om vannet ikke flyter så er det for lite vann. Skjedde ikke noe her før jeg fikk fylt på med mer vann, og nå regner jeg med at det flyter fint, selv om det ikke er så lett å se at vannet beveger seg.

 

Jeg er litt mer bekymret for temperaturen. Den ligger nå på 55 grader ved 100% load i ca 15 min, er ikke det mye?

 

Kan være det er jeg som har koblet feil. Har det slik at vannet går i følgende retning:

 

Pumpe--->Radiator--->Vannblokk--->pumpe

 

Bør jeg kansje bytte om på radiator og vifte for å få best kjøling? Virker som det er slik det er på bildene utenpå pakken til settet. Har som sagt ikke brukermanualen, så ikke lett å vite om jeg har gjort det riktig.

 

Har radiatoren utenpå kabinettet, kjører viften på laveste, og er 100 % sikker på at der ikke er blokeringer på slangen. Bruker "klips" for å feste vannbloken på hovedkortet. Cpu er en amd xp 2500+

 

Noen tips?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Ifølge manualen skal det være koblet slik: pumpe(øverste nippel) -> blokk (høyre nippel) -> radiator (høyre nippel) -> pumpe (nedre nippel)

 

Hvorfor har du ikke manualen??

Det fulgte ikke med manual av en eller annen grunn. Ikke noe stort problem når jeg får hjelp her av dere:)

 

Jeg får bytte om på slangene i morgen slik at jeg får det i riktig rekkefølge, se om ikke det hjelper.

 

Men når jeg har radiatoren utenpå, bør den da blåse inn mot kabinettet, eller blåse luft bort fra radiator og kabinettet?

Lenke til kommentar
Ifølge manualen skal det være koblet slik: pumpe(øverste nippel) -> blokk (høyre nippel) -> radiator (høyre nippel) -> pumpe (nedre nippel)

 

Hvorfor har du ikke manualen??

Hvilke nipler du benytter deg på radiatoren og cpu-blokken har vel strengt talt ikke noe å si? Noen som kan gi meg en smertefri måte å tømme systemet for veske på? Bare klønet med det så langt, vil gjerne ha det i orden får det skal inn i kassa.

Lenke til kommentar
Er der forresten noen som har et forslag til et stilfult og enkelt kabinett som har mulighet for å montere radiator inni kabinettet? Bør helst ikke være så veldig dyrt, og gjerne uten psu.

Har du penger? <- kjøp PC6277 :love:

Er nok altfor dyrt. Tenkte meg max 1000 uten psu.

beantec igolo

Har det plass til 120mm vifter uten å modifisere kabinettet? Vil gjerne ha inn radiatoren fra bigw uten å kutte + at jeg vil ha støvfilter på kabinettet.

Lenke til kommentar
ikke vondt ment, men da må du ha en jalla psu? hvertfall en med jalla kontakter..  ;)

 

Er ganske enkelt plent umulig for meg å gjøre det med vifta som følger med..  :ermm:

Måtte isåfall ha spikket litt på molexen, men det håper jeg at jeg ikke kommer til å gjøre?  :)

Joda, den er jo en jalla psu da (chiftec 360W) men det er ikke molex'ene til den det er feil med, det er på vifta. Testet med 4 andre gamle psu'er jeg har liggende, akkurat samme med de, testet også med sånne uv-reaktive molex'er.

Molexen til vifta (min ivertfall) er ganske enkelt for stor, noe som gjør at det ikke er noe problem og sette den feil vei.

Hadde selv heldigvis ikke kobla noe etter den, så den har kjørt på laveste hastighet på 5volt :p, fungerte helt fint det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...