Gå til innhold

Epleweb v7 - kritikk ønskes


Anbefalte innlegg

I anledning nytt domene har jeg begynt på nytt design. Tenkte å bruke en helt annen layout enn tidligere, men etter mye planlegging kom jeg frem til at det egentlig ikke har noe for seg, da denne layouten funker helt utmerket (+ at jeg slipper å gjøre særlige endringer i allerede eksisterende HTML :p)

 

PS! Vurderer fremdeles hvordan menyen skal se ut, men den blir i hvertfall å finne i høyrekolonnen når den tid kommer

PS2! Hvis bildet i headeren ikke faller i smak, trykk F5 ;)

 

Så er det bare å la kritikken komme!

 

EDIT: Fjernet link for å unngå at Google o.l. indekserer siden før den er klar. URL: h**p://www.epleweb.com/index.php

 

 

:xmas:

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wee, pent dette, flott førsteutkast ;).

 

Litt kritikk:

-Synes siden sluttet litt brått? Hva med 100% høyde, eller en slags avsluttende footer?

-All tekst (brødtekst og teksten i høyre kolonne) kunne trengt litt mer padding og gjort litt lysere.

 

Ellers var det et pent fargevalg, men det mangler noe som virkelig gir det en gnist. Prøv å flett inn en litt sterk farge noen steder ;).

 

Ellers var det bra :thumbup:

 

EDIT: Først ute med kritikk :w00t:

Endret av prøvekanin
Lenke til kommentar
-Synes siden sluttet litt brått? Hva med 100% høyde, eller en slags avsluttende footer?

Prøvde å få det til med forrige versjon, men det gikk aldri :blush: Uansett vil det komme mye mer innhold (bla. i høyrekolonnen), så den vil ligge helt nedtil kanten i de aller fleste oppløsninger.

 

Takk for kritikk!

Lenke til kommentar
Stil rent og pent synes jeg. Men synes ikke det passer med noen bil i headeren på en side som heter epleweb.com

Hehe, var fryktelig (og er for så vidt ennå) usikker på hva jeg skulle ha i headeren :p Syns egentlig bil-bildene var de feteste av de 4 random-bildene, men temaet 'bil' hører for så vidt ikke hjemme på denne siden :)

 

Nuhvel, keep it coming!

Lenke til kommentar
den er vel rimelig lik absolutt *ALLE* andre sider som blir pasta her. greit nok at det er inn å blogge for tida og at den designen er grei nok, men trenger alle å ha lik layout bare forskjellige farger?

Som jeg sa i første innlegget er det en svært godt fungerende layout som også er veldig 800x600-vennlig. Det at det krever minimale endringer i eksisterende HTML-fil er også et stort pluss og må ta mye av "skylden" for at jeg redesigned..

Ting jeg IKKE vil ha kritikk på:

  • Navn
  • Grunnleggende layout
  • Språk

:D

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Persnonlig så syns jeg den er lite 800x600 vennlig. Sitter med 1024x768 og syns headeren tar alt for mye plass på av siden. Selv om scrolling vertikalt er smått med problemer så syns jeg den var veldig stor.

 

Eller likte jeg egentlig det meste ved siden, men det passer kanskje litt dårlig til "epleweb" sin mening. Som jeg har forstått er til phpscripts og litt annet. Vanskelig å finne en enkel måte å navigere seg rundt på hvis jeg tror det blir slik det kommer til å bli.

Lenke til kommentar

Veldig pen side det skal du ha. Men er det ikke litt for vanlig? Jeg mener, prøv kanskje å eksperimentere litt mer Photoshop og vektorer? Skjønner at du er en dreven designer, det er jo lett å se, men førsteinntrykket var "fargeløst" på en måte..

 

Hva skal siden inneholde da senere? Det har jo mye med målgruppen å gjøre hvordan en side bør se ut.

Lenke til kommentar
den er vel rimelig lik absolutt *ALLE* andre sider som blir pasta her.

Definèr «alle». Dette er jeg nemlig ikke helt enig i. Det finnes unntak.

 

--------------

 

Luuuumy:

Liker oppsettet, funker fjell og det er forbedring fra den forrige, som er bra.

Nå sitter jeg på jobb med IE (:realmad:), men er det meningen at headerbildet skal være så veldig kort? Sikkert ikke mer enn 40-50px i høyden her jeg sitter.

Lar være med å komme med noe mer inntil jeg kommer meg på en PC med en skikkelig nettleser og en bedre skjerm. :)

Lenke til kommentar

definisjon av alle: artiklene går nedover i midten med en meny på høyre eller venstre side. stort sett likt på alle sidene som blir postet her bortsett fra fargevalget og kanskje fonten og et par bilder osv. alle har også en liste med akkurat de samme linkene til andre blogger som er klin like. så kan man jo ikke unngå å nevne at alle har "surf smartere! bytt til firefox!" eller noe annet propagandapiss i menyen. helt på slutten har du selvfølgelig html, xhtml, css og 508-linker. jeg glemte å ta med at de fleste har en eller annen fancy header på toppen.

Lenke til kommentar
propagandapiss

:roll:

 

-------

 

Men ja, det er helt sant som du sier, det er alt for mange som ikke tenker kreativt, og bare følger strømmen. Det er jeg helt enig i. Hvorfor?

 

1) De ser den bra responsen som blir gitt på dette "standard hw.no-oppsettet", og velger derfor å kjøre safe.

2) Man er redd for å prøve noe nytt iht å mislykkes.

 

Kan også legge til at det eksploderer av blogger o.l. for tiden, en del av elementene du nevner skal/bør være med i en blogg, både på grunn av funksjonalitet og brukervennlighet, så man skal ikke bevege seg så langt bort fra standarden her.

 

Det jeg synes er litt feil, er at du sier alle. Det stemmer nemlig ikke, det finnes en 4-5 stykker her som er meget kreative (forøvrig disse alle "hermer" etter) og med din uttalelse setter du disse i dårlig lys.

 

Men ja, flokkmentaliten raver like høyt enda.

 

-----------

 

Sorry for at jeg "kapret" tråden din Loomy. Skal holde kjeft nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...