Gå til innhold

Nokia 6630


Anbefalte innlegg

6630 er i ulast og last versjon. tror det er stadfestet. De forste som kom var last, det kunne man se hos feks amobil sin prisguide.

 

Min ble kjopt med tele2 og var ikke last. den er ca 3 uker gammel minst. Kjopte den hos Siba. Den kom inn 15 min for jeg kom til butikken sa jeg var gradig heldig...

 

 

S100,P910 og S700i (de to sist nevnte i hvert fall) opplever jeg ikke som bedre enn denne. P910i er kraftigere, men kanke si den er mer enn sirup. S700i er noe begrenset syns jeg. 6630 bruker annen platform slik at den kan bygges ut med flere programmer, S700i har kun java for slikt.

 

S100 er jeg ikke happy for, mye pga darlig erfaring med Windows Mobile 200 second edition.

 

Dog sliter kameraet mitt med veldig mye stoy pa bildene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hva tenker dere? Skal testene være kortere og mer konsis eller fungerer det slik som det fremstår i dag?

Folk i dag har dårlig tid. Man orker ikke lese, lese og lese. Jeg vil ha en test hvor jeg for fakta, fakta, fakta. Jeg er ikke interessert i alt det andre bullet. For å bli mer effektive kan dere gjerne begynne å liste opp ting

- Slik at det går raskere å lese

- Slik at dere blir mer effektive til å skrive, og får tid til andre ting

- Slik at det blir mer oversiktelig

- Slik at testene blir kortere

Endret av INGaR
Lenke til kommentar

Hva følger med av programmer på telefonen?

Hva følger med av programmer på minnekort?

Hva følger med av programmer som man kan prøve noen ganger før man eventuelt må kjøpe de?

Ønsker svar fra en som har en ikke opperatørlåst telefon! Da det tydelig er forskjell.

Takker så mye!

Endret av ebbe77
Lenke til kommentar
Så hva tenker dere? Skal testene være kortere og mer konsis eller fungerer det slik som det fremstår i dag?

Folk i dag har dårlig tid. Man orker ikke lese, lese og lese. Jeg vil ha en test hvor jeg for fakta, fakta, fakta. Jeg er ikke interessert i alt det andre bullet. For å bli mer effektive kan dere gjerne begynne å liste opp ting

- Slik at det går raskere å lese

- Slik at dere blir mer effektive til å skrive, og får tid til andre ting

- Slik at det blir mer oversiktelig

- Slik at testene blir kortere

Er det ikke godt å slappe av i 5 minutter og lese en fin test?

Jeg bruker 3-5 minutter på å lese en Amobil-test, men det er kanskje bare meg :ermm:

 

Folk i dag har dårlig tid.

Betyr det at alt skal ta superliten tid? jeg liker langfilmer bedre en kortfilmer d :roll: Dette er jo litt kvantitet/kvalitet vi snakker om...

Lenke til kommentar

Vi skal få på plass en liste med pluss/minus for hver telefon i tillegg til den vanlige teksten i oppsummeringen.

 

For øvrig kommer vi til å kjøre en leserundersøkelse på nyåret, der vi blant annet skal kartlegge lesernes ønsker og synspunkter. Om dere i den anledningen har noen innspill til hva dere liker / misliker ved siden, hører jeg gjerne fra dere.

Lenke til kommentar
Mange trofaste lesere husker sikkert de noe eldre testene, hvor hver kategori var stykket opp i mellom 3 - 6 avsnitt. Nå finnes det jo tester med godt opp mot 18 avsnitt (S700i feks.) og vi kan tenke oss at dette er i meste laget.

 

Så hva tenker dere? Skal testene være kortere og mer konsis eller fungerer det slik som det fremstår i dag?

Jeg husker for omtrent et og et halvt år tilbake, da jeg var ny på siden. Jeg kan ikke si jeg syntes kvaliteten var særlig bra på testene da. Jeg husker ikke lengden, men kvaliteten skuffet. Dette har forbedret seg nå.

 

Selv liker jeg tester som er grundige og går i dybden. Lang test i seg selv er ikke et mål, men hvis testen blir lang som et resultat av mye godt stoff foretrekker jeg dette.

 

Trenger jeg korte og upresise tester har jeg itavisen.no, og trenger jeg bare erfaringer har jeg forumet. Derfor er det fyldig stoff jeg er ute etter når jeg leser testene.

 

Det var min mening.

Lenke til kommentar
Jeg synes Amobil sine tester er desidert best. ITavisen og DinSide skriver hele testen på en side, og får ikke med nok fakta/ytelsestester av mobil.

 

Amobil har bra tester, men kunne godt hvert enda lengre. Herlig å lene seg tilbake og lese en utfyllende test.

Backer opp kissa på dette her. Før testen på S700 og 6630 kom ut gledet jeg meg faktisk uker i forveien på å lese deres verdict (ikke sånn at jeg ikke fikk sove, men tenkte støtt på det mens jeg surfet forumet).

Lenke til kommentar
Terningkast 6 til en mobil som opererer i et nett hvor største salgsargument er videotelefoni, men som alikevel ikke støtter praktisk bruk av dette (kameraet er på baksiden av telefonen) ?

 

Merkelig...

Du mener det er et minus at den har 3G? Virker nesten slik etter hvordan du skriver det.

 

Hvis ikke, skal det være umulig å få 6 uten å ha videotelefoni?

Lenke til kommentar
Terningkast 6 til en mobil som opererer i et nett hvor største salgsargument er videotelefoni, men som alikevel ikke støtter praktisk bruk av dette (kameraet er på baksiden av telefonen) ?

 

Merkelig...

Du mener det er et minus at den har 3G? Virker nesten slik etter hvordan du skriver det.

 

Hvis ikke, skal det være umulig å få 6 uten å ha videotelefoni?

Vel, du synes jeg snur det på hodet, jeg synes du gjør det samme.

 

Hva er vitsen med å bytte til 3G for folk flest, med mindre videotelefoni slår an ?

Ok, hvis det er veldig viktig for en å surfe web raskt på mobilen hver dag, og betale 10.000 kroner året for dette, gir det jo mening å ha denne telefonen, men ellers ?

Når man får mobiler som gjør tilsvarende det samme for under 2000 kroner (SX1), ser jeg ikke helt poenget med å kjøpe denne mursteinen til 4000 med mindre den drar større nytte av sin ene store fordel, 3G (hvis man da ikke skulle være en av disse som blir voldsomt imponert av tallet 1,3 millioner og en bildekvalitet under det mitt Mustek kredittkortkamera som jeg kjøpte for 4 år siden til 295 kroner har).

 

Tipper denne kommer til å ansees som en flopp når 3G-telefoner med ordentlig videofunksjon etablerer seg.

Lenke til kommentar
Konklusjonen vår er allikevel klar. Det finnes per i dag ingen reelle alternativ til Nokia 6630 på det norske markedet. Telefonen er det perfekte tilbehør i stresskofferten såvel som i lommen til en SMS-fantast. Vi kan anbefale 6630 på det sterkeste, og vil konkludere med at mens modeller som Sony Ericsson S700i og Siemens S65 kanskje har vært et skritt i riktig retning, er Nokias nye flaggskip adskillig flere!

 

S700i er ikke akkurat noen Smartphone telefon som Nokia 6630 kan klassifiseres som. Hva med Qtek 8010? Den burde så absolutt kunne konkurrere bra med 6630, bortsett fra at den mangler 3G støtte.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med å bytte til 3G for folk flest, med mindre videotelefoni slår an ?

Ok, hvis det er veldig viktig for en å surfe web raskt på mobilen hver dag, og betale 10.000 kroner året for dette, gir det jo mening å ha denne telefonen, men ellers ?

Når man får mobiler som gjør tilsvarende det samme for under 2000 kroner (SX1), ser jeg ikke helt poenget med å kjøpe denne mursteinen til 4000 med mindre den drar større nytte av sin ene store fordel, 3G (hvis man da ikke skulle være en av disse som blir voldsomt imponert av tallet 1,3 millioner og en bildekvalitet under det mitt Mustek kredittkortkamera som jeg kjøpte for 4 år siden til 295 kroner har).

 

Tipper denne kommer til å ansees som en flopp når 3G-telefoner med ordentlig videofunksjon etablerer seg.

WORD! :yes:

 

*EDIT: Den eneste grunnen til å kjøpe denne telefonen er jo 3G, noe som man må ta opp lån for å bruke. Galskap. Hørte noe om 100kr i uka, men er ikke sikker. Jeg tipper at dette 3G/videostream-greiene etterhvert vil få samme opplegget som ADSL, med en fast månedlig avgift på et par hundre kroner, men dette er sikkert 1-2-3år i fremtiden.

 

Så hvorfor gi 6630 en 6er da? Personlig syntes jeg at den ikke er god for mer enn 5 siden den ikke har noen fine dingsedangser som gjør den en 6er verdig.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
WORD! :yes:

 

*EDIT: Den eneste grunnen til å kjøpe denne telefonen er jo 3G, noe som man må ta opp lån for å bruke. Galskap. Hørte noe om 100kr i uka, men er ikke sikker. Jeg tipper at dette 3G/videostream-greiene etterhvert vil få samme opplegget som ADSL, med en fast månedlig avgift på et par hundre kroner, men dette er sikkert 1-2-3år i fremtiden.

 

Så hvorfor gi 6630 en 6er da? Personlig syntes jeg at den ikke er god for mer enn 5 siden den ikke har noen fine dingsedangser som gjør den en 6er verdig.

Du bør kanskje sette deg litt mer inn i saken før du skriver? Foreløpig koster internett på mobil (uansett oppkobling, altså inkl. 3G) med telenor maks 5 kr hver dag. Dette er ikke ille for ca. 350 kbps internett.

 

Eneste grunnen til å kjøpe 6630 er 3G? Jeg ville heller sagt at 3G er den dårligste grunnen til å kjøpe 6630. Det er veldig mange grunner til å kjøpe 6630. Det at den har rask internett vha. 3G skal bare anses som et pluss.

 

Den har ingen fine dingsedangser? Denne mobilen har vel ca. alt? Kom gjerne med eksempel på manglende dingsedangser.

Lenke til kommentar
Den har ingen fine dingsedangser? Denne mobilen har vel ca. alt? Kom gjerne med eksempel på manglende dingsedangser.

Infrarød og radio blandt annet.. Dette syntes jeg at den telefonen minimum skulle hatt.. Om du skreller vekk 3G så har den telefonen der faktisk ganske mange konkurrenter, uten at jeg skal si dem.

 

Du bør kanskje sette deg litt mer inn i saken før du skriver? Foreløpig koster internett på mobil (uansett oppkobling, altså inkl. 3G) med telenor maks 5 kr hver dag. Dette er ikke ille for ca. 350 kbps internett.

 

Det var så jeg hadde hørt på NRK, men da skal jeg slutte å høre på NRK. :p

 

BTW: Og som den telenorhateren jeg er, så var 6630 utelukket med en gang jeg hørte at Netcom ikke hadde 3G-nett.

 

*EDIT2: Jeg gjorde for moroskyld en liten kalkulasjon om hva det egentlige karaktergjennomsnittet er:

 

4.5

 

Hvordan kan 4.5 bli 6?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Den har ingen fine dingsedangser? Denne mobilen har vel ca. alt? Kom gjerne med eksempel på manglende dingsedangser.

Infrarød og radio blandt annet.. Dette syntes jeg at den telefonen minimum skulle hatt.. Om du skreller vekk 3G så har den telefonen der faktisk ganske mange konkurrenter, uten at jeg skal si dem.

Det er da normalt at en telefon har konkurrenter, men saken er enkelt og greit at 6630 knuser de fleste konkurrentene (og konkurrentene er også Nokia-telefoner:)). Fjerner man 3G så har den fortsatt EDGE, 1,3 mp kamera (eneste symbian-mobil med slikt kamera i norge), mp3 i stereo, minnekort-støtte, Symbian S60, overlegen maskinvare-ytelse og mer.

 

*EDIT2: Jeg gjorde for moroskyld en liten kalkulasjon om hva det egentlige karaktergjennomsnittet er:

 

4.5

 

Hvordan kan 4.5 bli 6?

 

Hadde du lest litt på forum om tilbakemeldinger, amobils egen artikkel om vurderingskriterier osv. hadde du visst at sluttkarakteren ikke er et gjennomsnitt av alle karakterene, men en oppsummering av deres generelle inntrykk.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Hva er vitsen med å bytte til 3G for folk flest, med mindre videotelefoni slår an ?

Ok, hvis det er veldig viktig for en å surfe web raskt på mobilen hver dag, og betale 10.000 kroner året for dette, gir det jo mening å ha denne telefonen, men ellers ?

Når man får mobiler som gjør tilsvarende det samme for under 2000 kroner (SX1), ser jeg ikke helt poenget med å kjøpe denne mursteinen til 4000 med mindre den drar større nytte av sin ene store fordel, 3G (hvis man da ikke skulle være en av disse som blir voldsomt imponert av tallet 1,3 millioner og en bildekvalitet under det mitt Mustek kredittkortkamera som jeg kjøpte for 4 år siden til 295 kroner har).

 

Tipper denne kommer til å ansees som en flopp når 3G-telefoner med ordentlig videofunksjon etablerer seg.

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Når folk kjøper 6630 er vel 3G noe av det minste de tenker på. Når du siterer at folk heller bør kjøpe SX1 grunnet at det er en tilsvarende telefon. 6630 har faktiskt dobbelt så kraftig CPU som denne, som har veldig mye å si innen ytelse. Når du tenker på det er det faktisk ikke bare at den er raskere i menyene som teller, men veldig mye. Du kan kjøre flere aplikasjoner på engang, uten att den blir like treg. Du kan encode filmer i høyere bitrate, uten at de vil hakke, siden CPUen takler dette.

 

Telefonen er også mer fremtidsrettet med 3G og ny teknologi.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...