Gå til innhold

Nokia 6630


Anbefalte innlegg

6630 ulåst er på markedet nå.

Bevis?

 

Kjøp en ulåst 6630 på elkjøp eller lefdal, så skal jeg tro på deg. ;)

Når det er du som kommer med påstander om at en mobil kun kommer operatørlåst, i motsetning til nesten alle andre mobiler på markedet, er det ikke du som bør bevise det og ikke han?

 

Det virker nå ihvertfall mest logisk det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tallet på slutten er lagerstatus hos dangaard

(jeg har redigert ut innkjøpsprisen)

Er dette norske telefoner eller kjøpt fra utlandet? Misstenker at de er danske, så da er det seff ikke låsing til Telenor. :)

 

arehei: Det er det jeg har blitt fortalt på Oslo Telecom, lefdal og elkjøp. Jeg var faktisk troverdig til dem når de sa at Telenor har vært med i utviklingen av 6630 og da er de som videreselger 6630-er til elkjøp osv. Derfor, låst til telenor, men sikkert en banal sak hvis man bruker no unlock-greier. ;)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Tallet på slutten er lagerstatus hos dangaard

(jeg har redigert ut innkjøpsprisen)

Er dette norske telefoner eller kjøpt fra utlandet? Misstenker at de er danske, så da er det seff ikke låsing til Telenor. :)

 

arehei: Det er det jeg har blitt fortalt på Oslo Telecom, lefdal og elkjøp. Jeg var faktisk troverdig til dem når de sa at Telenor har vært med i utviklingen av 6630 og da er de som videreselger 6630-er til elkjøp osv. Derfor, låst til telenor, men sikkert en banal sak hvis man bruker no unlock-greier. ;)

Spiller det noen roller hvordan mobilen er kommet til Norge så lenge det er normal Nokia, med Nokia garanti, og norsk forbrukerkjøpslov?

 

Jeg finner det ihvertfall svært underlig hvis butikker som komplett, mpx og mange fler selger mobilen uten å fortelle at denne isåfall er operatør-lås.

 

Men dette burde jo være lett å finne ut av. Er garantert en her på forumet med annet nettverk enn Telenor som har 6630. Nå trenger bare den personen å oppdage denne tråden :)

Lenke til kommentar
Jeg vil bare informere om at denne telefonen, i Norge, er låst til Telenor uansett om man kjøper den uten abonnoment eller ikke.

 

Mer om telefonen: Jeg var selv veldig lysten på denne telefonen, men ville ikke ha den pga at den er låst til Telenor, samt at det finnes MANGE andre telefoner i den klassen som faktisk banker 6630. :)

 

Konkurrenter (for å nevne noen): Qtek S100 (jeg får denne til jul) og SE P910.

Hva er det du prater om?!?! :realmad:

 

Sitter med en ULÅST Nokia 6630 akkurat nå. Har Chess abon.

Har hatt den i over 2 uker nå. Kjøpte den på deal.no.

Endret av Werable
Lenke til kommentar
Hva er det du prater om?!?! :realmad:

 

Sitter med en ULÅST Nokia 6630 akkurat nå. Har Chess abon.

Har hatt den i over 2 uker nå. Kjøpte den på deal.no.

:shrug:

 

Ro ned, det er jul.

 

@Werable/arehei: Det er så jeg har blitt fortalt, og jeg må da være litt godtroende til det. Men ihvertfall, det er kun Telenor som per i dag har et utbygd 3G-nett i Norge, så da er det lite vits i å kjøpe 6630. Det er ihvertfall mine mening, og var min grunn til å velge den bort og heller velge Qtek S100 istedet.

 

Takk for meg og GOD JUL! :xmas:

Lenke til kommentar
Siemens SX1, som bygger på samme grensesnitt som 6630, har 8 piksler ekstra i skjermen til akkurat dette formålet, slik at man slipper å måtte gå ut i hovedmenyen hver gang man skal sjekke statusen på batteriet.

12 pixler ekstra i høyden for å være nøyaktig. Tilsammen utgjør dette noen hundre pixler.

Ikke bare noen hundre, men 2 112 pikseler!

:D

 

Hvis jeg skulle ha kjøpt en Nokia i det hele tatt, så skulle den ha hatt Symbian og MP3, og da må jo 6630 være ganske bra (den har også meget rask CPU).

 

Noen kan jo kanskje bli litt skuffet over at de ikke legger til en enkel FM-radio på den, men jeg bruker aldri FM-radio på min SX1 allikevel.

 

Det blir kult når mobiler begynner å få DAB-støtte.

Lenke til kommentar
Hva er det du prater om?!?!  :realmad:

 

Sitter med en ULÅST Nokia 6630 akkurat nå. Har Chess abon.

Har hatt den i over 2 uker nå. Kjøpte den på deal.no.

:shrug:

 

Ro ned, det er jul.

 

@Werable/arehei: Det er så jeg har blitt fortalt, og jeg må da være litt godtroende til det. Men ihvertfall, det er kun Telenor som per i dag har et utbygd 3G-nett i Norge, så da er det lite vits i å kjøpe 6630. Det er ihvertfall mine mening, og var min grunn til å velge den bort og heller velge Qtek S100 istedet.

 

Takk for meg og GOD JUL! :xmas:

Helt riktig at det kunn er telenor som har ferdig 3G-nettet, men du kan ikke på det grunnlaget si at alle 6630 telefonene er låst til telenor!

 

Beklager hvis jeg utrykkte meg feil, men ble ganske provosert når noen har en slik overlegen holdning ovenfor ting jeg vet er feil! :wallbash:

 

Men, men... God HVIT Jul og Godt Nyttår til alle sammen!! :fun:

Lenke til kommentar
Jeg vil bare informere om at denne telefonen, i Norge, er låst til Telenor uansett om man kjøper den uten abonnoment eller ikke.

 

Mer om telefonen: Jeg var selv veldig lysten på denne telefonen, men ville ikke ha den pga at den er låst til Telenor, samt at det finnes MANGE andre telefoner i den klassen som faktisk banker 6630. :)

 

Konkurrenter (for å nevne noen): Qtek S100 (jeg får denne til jul) og SE P910.

Ingen av disse har vel megapixel kamera ?? :roll:

Lenke til kommentar

Men er det flere enn meg som er plaget av typisk elektronikk-støy når man snakker "normalt" i telefonen? Vil nesten si at min første Nokia 2110 hadde bere talekvalitet....

 

I det hele tatt så gir telefonen fra seg ymse lyder, legger man øret til tastaturet så hører man en rytmisk pipe/tikke lyd, samt at backlight'en i LCDen også gir fra seg en summing når den er på. Slikt liker ikke jeg.

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er det flere her som synes testene på amobil har begynt å bli litt for lange? Jeg kunne godt tenkt meg en versjon av alle tester hvor jeg kun kunne lest kort om hver kategori med det mest relevante, slik at jeg slipper å lese gjennom x antall word-sider pr. kategori.

Bra at vi får tilbakemeldinger på akkurat det. Vi har den siste tiden vært ganske i stuss om hvor lang en test skal være, og hvor mange opplysninger det er verdt å dra ut i lengden.

 

Mange trofaste lesere husker sikkert de noe eldre testene, hvor hver kategori var stykket opp i mellom 3 - 6 avsnitt. Nå finnes det jo tester med godt opp mot 18 avsnitt (S700i feks.) og vi kan tenke oss at dette er i meste laget.

 

Så hva tenker dere? Skal testene være kortere og mer konsis eller fungerer det slik som det fremstår i dag?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...