Gå til innhold

Likestilling - for menn!


Anbefalte innlegg

Det er ikke tvil om at samfunnet blir mer og mer kvinnerettet, men spørsmålet er; hvor langt vil det gå?

 

Si det, man kan frykte det verste. Det virker iallefall som at det finnes en mørk agenda hos enkelte feminist-grupperinger(som består av både kvinner OG menn) som går langt utover det "vanlige godtfolk" trodde likestilling handlet om.

 

Er også enig i dine andre betrakninger i innlegget over. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke tvil om at samfunnet blir mer og mer kvinnerettet, men spørsmålet er; hvor langt vil det gå?

 

Si det, man kan frykte det verste. Det virker iallefall som at det finnes en mørk agenda hos enkelte feminist-grupperinger(som består av både kvinner OG menn) som går langt utover det "vanlige godtfolk" trodde likestilling handlet om.

 

Er også enig i dine andre betrakninger i innlegget over. :yes:

7119683[/snapback]

Ja, feministers største ønske er et matriark...

Lenke til kommentar
hva med at menn også tar prevensjons medikamenter?

 

finnes p- sprøyter for menn nå..

7122723[/snapback]

 

 

Du minner meg om en dame jeg så på Redaksjon 21 eller Holmgang,

hun sa noe sånt som: "Menn kan bruke kondom!", vel kvinner kan bruke p-piller sier nå jeg :)

7122996[/snapback]

 

Nei det kan jeg faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Punkt 2 : Millitær og Sivil tjeneste

 

Før var det sånn at menn gjorde allt det fysiske mens kvinnene var hjemme for å vaske, føde, lese i bibelen eller oppdra barna. Men nå er det annerledes. Kvinner ønsker seg andre jobber og mange av de tar utdanning i forsvaret. Men fortsatt er det bare menn som må gå i millitæret. Burde det være sånn? Hadde det vært en eller annen ting som kvinnene hadde blitt påtvunget av staten å gjøre som ikke mennene måtte gjøre så hadde dette utløst et ramaskrik uten like. Da hadde alle klaget og sutret over at det ikke var likestilling også videre. Jeg synes det er ekstremt få av oss menn som klager på dette. Et argument er jo selvfølgelig det at kvinner får fortsatt barn og at det er vanskelig å gjennomføre siviltjenesten mens man er gravid. Men dette kan man enkelt løse ved en graviditets test.

 

HoHo!

 

Jeg tenke på akkurat det samme for et par dager siden.

Jeg la ut de samme argumentene til kjæresten min.

Hun har fått innkalling til sesjon, og på innkallingsseddele sto det: Dette er frivilig. Om du svarer nei og ombestemmer deg, så kan du ta kontakt.

 

Så feigt tenkte jeg. Kvinner og menn skal likestilles på alle områder, men når det kommer til at kvinnfolkene virkelig må gjøre noe som er vanskelig, da er det greit :hmm:

Lenke til kommentar

Dette er en meget viktig tråd =) Likestillingen har gått for langt i en retning nå. Eller den har gått så langt den burde, og kanskje er den ikke helt i mål på alle punkter hos kvinnene, men man har glemt mannen. Det jeg tenker spesielt på er omsorgsrett til barn. Og hvordan er det med farsbidrag\"morsbidrag"?

 

Jeg tenker at kanskje førstegangstjeneste for menn er grunnet i at ved en evnt krig og en utryddelse av mange kvinner, ville det ta mye lenger tid å øke befolkningen igjen enn ved en krig hvor det dør mange menn. En mann bruker muligens bare en kveld eller liknende på å befrukte en kvinne, og kan neste dag befrukte en ny. Mens en kvinne kun kan befruktes rundt 1 gang per år. Dermed ville vi ved å miste mange kvinner oppleve problemer med å øke folketallet igjen.

Hvorvidt vi trenger å bry oss særlig om denne problemstillingen i dagens Norge er jo en interessant debatt. Jeg synes også at et mer spesialisert militære, med fortsatt god allianse med NATO og da en evnt nedleggelse av førstegangstjeneste er interessant å debattere.

 

Har ikke lest gjennom hele tråden enda, men følte jeg måtte ha denne i mine innlegg =) Og samtidig styrke oppmerksomheten rundt topic =)

Lenke til kommentar

Likestillingen er for meg åpenbart en maktkamp(som egentlig ikke har med kjønn å gjøre) som mennesket har satt i gang for å hevde seg. Kvinnene følte vel de måtte gjøre ett eller annet når mennene tok all makten før, men nå har det tatt helt av andre veien.. Slapp av, det er ikke så nøye, sier jeg bare..

 

For meg er det totalt likegyldig om det er likestilling mellom mann og kvinne, i vårt sammfunn i dag.

 

Jeg lar naturen gå sin gang, og slapper av med det :)

Lenke til kommentar
Nei det kan jeg faktisk ikke.

7123003[/snapback]

 

Det er da ikke alle menn som kan bruke kondom heller, hvis du absolutt skal individualisere dette =)

7123084[/snapback]

 

 

 

Nei det er mulig.. anyway.. p-piller er jo hormoner, og man kan bli ustabil av det, både fysisk og psykisk.. i mitt tilfelle så fikk jeg blodpropp i lunga, så jeg kan ikke bruke hormonelle prevensjonsmetoder, pga fare for livet mitt og jeg liker å leve da :)

Lenke til kommentar
Likestillingen er for meg åpenbart en maktkamp(som egentlig ikke har med kjønn å gjøre) som mennesket har satt i gang for å hevde seg. Kvinnene følte vel de måtte gjøre ett eller annet når mennene tok all makten før, men nå har det tatt helt av andre veien.. Slapp av, det er ikke så nøye, sier jeg bare..

 

For meg er det totalt likegyldig om det er likestilling mellom mann og kvinne, i vårt sammfunn i dag.

 

Jeg lar naturen gå sin gang, og slapper av med det  :)

7123101[/snapback]

Greit å si slappe av hver gang noe blir litt problematisk. Da får man gjort mye. Kvinners kamp for likestilling var en nødvendighet. Dere hadde aldri kommet så langt som dere har, hvis dere ikke hadde kjempet for det. Det samme gjelder menn. Vi må også gjøre noe for å få balanse i systemet. Hvis man bare skal la ting gå sin gang skjer det ingenting.

Lenke til kommentar
Likestillingen er for meg åpenbart en maktkamp(som egentlig ikke har med kjønn å gjøre) som mennesket har satt i gang for å hevde seg. Kvinnene følte vel de måtte gjøre ett eller annet når mennene tok all makten før, men nå har det tatt helt av andre veien.. Slapp av, det er ikke så nøye, sier jeg bare..

 

For meg er det totalt likegyldig om det er likestilling mellom mann og kvinne, i vårt sammfunn i dag.

 

Jeg lar naturen gå sin gang, og slapper av med det  :)

7123101[/snapback]

Greit å si slappe av hver gang noe blir litt problematisk. Da får man gjort mye. Kvinners kamp for likestilling var en nødvendighet. Dere hadde aldri kommet så langt som dere har, hvis dere ikke hadde kjempet for det. Det samme gjelder menn. Vi må også gjøre noe for å få balanse i systemet. Hvis man bare skal la ting gå sin gang skjer det ingenting.

7123473[/snapback]

 

Hva skal skje da mener du?

Lenke til kommentar
Nei det kan jeg faktisk ikke.

7123003[/snapback]

 

Det er da ikke alle menn som kan bruke kondom heller, hvis du absolutt skal individualisere dette =)

7123084[/snapback]

 

 

 

Nei det er mulig.. anyway.. p-piller er jo hormoner, og man kan bli ustabil av det, både fysisk og psykisk.. i mitt tilfelle så fikk jeg blodpropp i lunga, så jeg kan ikke bruke hormonelle prevensjonsmetoder, pga fare for livet mitt og jeg liker å leve da :)

7123109[/snapback]

Det er mange bivirkninger av hormonelle prevensjonsmidler, så jeg forstår det godt om noen damer ikke ønsker eller kan bruke f.eks p-piller. At noen menn ikke kan bruke kondom tviler jeg faktisk ekstremt på. Det finnes kondomer i alle størrelser, utformelser, stoff og gudane vet.

Lenke til kommentar
Likestillingen er for meg åpenbart en maktkamp(som egentlig ikke har med kjønn å gjøre) som mennesket har satt i gang for å hevde seg. Kvinnene følte vel de måtte gjøre ett eller annet når mennene tok all makten før, men nå har det tatt helt av andre veien.. Slapp av, det er ikke så nøye, sier jeg bare..

 

For meg er det totalt likegyldig om det er likestilling mellom mann og kvinne, i vårt sammfunn i dag.

 

Jeg lar naturen gå sin gang, og slapper av med det  :)

7123101[/snapback]

 

Befriende å lese :yes: Det er nok også slik de fleste både menn OG kvinner tenker. Alt snakk om "patrialkalsk maktstruktur" o.l. går over hodet på folk. Tvertimot så føler vel de fleste menn og kvinner at de drar lasset sammen så godt de kan i hverdagen. :)

 

Det er den lille gruppa hardkokte "kjønns-kamp" forkjempere som gjør seg hørt/synlig, som kommer seg inn i posisjoner i styre og stell, og derfor setter dagsordenen.

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar
Likestillingen er for meg åpenbart en maktkamp(som egentlig ikke har med kjønn å gjøre) som mennesket har satt i gang for å hevde seg. Kvinnene følte vel de måtte gjøre ett eller annet når mennene tok all makten før, men nå har det tatt helt av andre veien.. Slapp av, det er ikke så nøye, sier jeg bare..

 

For meg er det totalt likegyldig om det er likestilling mellom mann og kvinne, i vårt sammfunn i dag.

 

Jeg lar naturen gå sin gang, og slapper av med det  :)

7123101[/snapback]

 

Befriende å lese :yes: Det er nok også slik de fleste både menn OG kvinner tenker. Alt snakk om "patrialkalsk maktstruktur" o.l. går over hodet på folk. Tvertimot så føler vel de fleste menn og kvinner at de drar lasset sammen så godt de kan i hverdagen. :)

 

Det er den lille gruppa hardkokte "kjønns-kamp" forkjempere som gjør seg hørt/synlig, som kommer seg inn i posisjoner i styre og stell, og derfor setter dagsordenen.

7124350[/snapback]

 

Vel, jeg må si at jeg som far ville hatt store store store problemer med å lene meg tilbake og slappe av hvis jeg ble henvist til å ha barnet mitt annenhver helg av årsak som kjønnsdiskriminering. Det hadde føltes som et enormt overtramp mot min person og jeg hadde ikke godtatt dette.

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Jeg må si til dere som driver med individualisering her i denne tråden. Dette blir ganske Off Topic da man ikke kan bygge samfunn på individer. Man kan uansett ikke finne noe som går bra for ALLE. Det går ikke an å si at ALLE menn kan bruke kondom, ei heller at ALLE kvinner kan bruke p-piller. Uansett blir det irrelevant med disse enkeltmenneskene som ikke passer inn her. Man kan ikke bygge samfunn med hensyn til enkeltmenneskers spesielle behov. Det må være det som fungerer for de fleste som må ligge til grunn. Og hvis jeg sporer litt mer inn på topic igjen selv, så må man først og fremst bygge et samfunn på at alle er like mye verdt. Og dermed har likt krav på lik behandling.

Dermed vil jo kjønnsdiskriminering være urettferdig. Og det er godt vi har ytterpunkter i samfunnet som kjemper for dette. Det er derfor du kan sitte her idag supertine, og si at du kan lene deg tilbake og la naturen gå sin gang. Du hadde nok ikke vært like fornøyd med tilværelsen for 100 ++ år tilbake i tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...