Gå til innhold

Lav oppløsning i LOTR - Battle for middle earth?!


Anbefalte innlegg

Først skal det være sagt at det nye Ringenes Herre - Battle for Middle Earth må være det kuleste strategispillet som er laget! Det overgår til og med Generals etter min mening.

De har klart å beholde gameplayen og grensesnittet som var i Generals samtidig som de har fått med sjela til LOTR. Som en stor fan av begge deler sier det seg vel selv at jeg er i himmelen når jeg spiller dette spillet.

 

MEN.....

 

Bortsett fra at jeg irriterer meg grønn over den norske tittelen så oppdaget jeg til min store forskrekkelse at jeg kun hadde to valg på oppløsningen da jeg hadde installert spillet. Valgene sto mellom 800*600 og 1024*768. Noe jeg synes var rart på et så kult spill.

Et par dager senere var jeg innom hos en kamerat som også hadde kjøpt spillet og han hadde mange flere valg på oppløsning enn meg. Han har også en LCD skjerm og spillte på 1280 oppløsning!?

 

Hvorfor kan ikke jeg velge dette i menyen, og hva kan jeg gjøre for å forandre på dette. Alle andre spill, inkl Generals går helt fint på 1280 og høyere. (Med en annen skjerm da selvsagt..)

 

Alle svar mottas med takk....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter skjermen din, eller GFX kortet større oppløsning enn 1024*768?

 

Hvis det ikke gjør det, så kan det enkelt å greit være grunnen, hvor stor skjermen er ikke alltid like viktig, hvis skjermen ikke er "bra"...for å si det slik... (dyrere) Dette gjelder særlig LCD skjermer...

 

Du trenger enten en ny skjerm, eller GFX, eller så er det en patch, opplegg på nettet spm fikser større oppløsning?

Lenke til kommentar

Som du ser i innlegget mitt og i profilen min så har jeg en 19" Eizo Flexscan 795 LCD skjerm til ca 8000kr, og som jeg har skrevet fungerer den fint i høyere oppløsning på alle andre spill jeg har spillt. Skjermen er mer en god nok og skjermkortet burde holde i lange baner. Geforce 6800 Ultra Cool FX.

 

Det er kun i dette spillet at jeg har opplevd dette problemet, og det plager meg. Særlig når jeg ser andre med langt billigere LCD skjermer som spiller i 1280 oppløsning uten problemer.

Endret av d0berman1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har prøvd det, men det var vel å gripe etter et halmstrå.. ;) Det virket ikke iallefall, men jeg fikk da installert det på engelsk istedet for norsk slik som jeg hadde det. Men det plager meg fremdeles grenseløst at jeg ikke får høyere oppløsning! Er det ingen som har en lur ide for hvordan jeg skal få orden på dette problemet??

Lenke til kommentar

Sakset fra Deaf Gamers:

 

[...] The game wouldn't let me set a screen resolution of 1280x1024 in the options menu but by altering a text file it's possible to make the game run at this resolution which is great news if you play your games on a 17" or 19" TFT.

 

Jeg vet ikke mer enn dette, men det ser ut som om dette er noe å gå videre på. Lykke til!

Lenke til kommentar

Desverre så sto det ikke annet der enn akkurat det du hadde klippet ut. Det sto ingenting om hvilket textfil eller hvordan du skulle gjøre det?!

Jeg leste en plass om at du kunne legge til vsync og xsync et eller annet i target feltet når du høyreklikker på snarveien og går på properties, men jeg ble ikke klokere av det. Noen som vet om jeg er inne på noe der, og hvordan jeg gjør det isåfall? Blir snart sprø av dette her!

Lenke til kommentar
Desverre så sto det ikke annet der enn akkurat det du hadde klippet ut. Det sto ingenting om hvilket textfil eller hvordan du skulle gjøre det?!

Jeg leste en plass om at du kunne legge til vsync og xsync et eller annet i target feltet når du høyreklikker på snarveien og går på properties, men jeg ble ikke klokere av det. Noen som vet om jeg er inne på noe der, og hvordan jeg gjør det isåfall? Blir snart sprø av dette her!

Ikke vær redd for å søke på google ;) Da jeg søkte på "battle for middle earth screen resolution" fant jeg f.eks. denne linken. Den gir ikke noe endelig svar, men gir utgangspunkt for hvor du kan lete og kanskje finne løsningen. Som sagt så har jeg ikke erfaring med dette problemet eller spillet selv, men kunne godt tenkt meg å skaffe spillet.

Lenke til kommentar

Nei det har ingenting med grafikk innstillingene og gjøre. Jeg har rett og slett ikke valgmuligheten til å velge høyere oppløsning. Hardwaren min har overhodet ingen problemer med å kjøre dette spillet, eller noen som helst andre spill for den saks skyld. ;) Som sagt tidligere så kjører jeg mange andre spill i 1280 oppløsning. Dette er det eneste spillet så langt at jeg har vært borti denne problemstillingen.

Lenke til kommentar
- Go to the Start menu and click Run

- Copy and paste the following line in to the Open box

 

%userprofile%\Application Data\My Battle for Middle-earth Files\Options.ini

 

- Click Ok to run it

- It should open up the Options.ini file in Notepad

- Look for the line that says Resolution, about 2/3 of the way down

- Change it to

 

1280 1024

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...