Gå til innhold

5 Filmer du må se før du dør


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hørt en del om den der Forest Gump. Skal vist være en som reiser gjennom tid eller no sånt. Noen som har et sammendrag eller vet noe om den ?

Tuller du nå? Er litt skeptisk her jeg sitter. Jeg håper for din skyld at du bare tuller.

Historien hopper vel litt frem og tilbake i tid. Sikkert det han mener.

Kanskje det. Men jeg ble ganske overrasket at han ikke hadde sett den. Trodde "alle" hadde sett den liksom. Er jo en storfilm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
Forrest Gump

The Matrix (den første)

Den Grønne Mil

LOTR (alle tre)

Schindlers Liste

Ok folkens....Jeg er en farlig mann som liker å leve på kanten. Derfor kommer jeg til å skrive ned alle gode filmer ejg husker akuratt nå..diss er ifølge meg filmer man helst bør se før man dør. (Jeg rangerer ikke her..men noen er bedre enn andre :p )

 

# Forest Gump (denne filmern er så god, at jeg vill sitte i et hjørne å grine :cry: ...for de som ikke har sett den: se den..! OMG! SÅ BRA! :woot: )

# Magnolia (dette er en kanonfilm folkens, og jeg vet ikke hvorfor :p )

# The manchurian candidate (jeg ble forelsket i denne filmen den første gangen (av sikkert 7) jeg så den! super)

# GudFaren 1 (jdadda fokens)

# The matrix (eneren, ikke trolorgien. dette er også en kanonfilm...jeg bruker ikke filmen i en kristen et-ellerannet, slik som mange kansje gjør)

# Gladiatoren (dere vet sev...)

# snatch (fin humor, og fet historie)

# Platoon ( Overaskende at ingen har nevnt den... en film om vietnamkrigen som er freaky, men veldig underholdende)

# Saving private ryan (dette er en kanon film om 2. verdenskrig! se denne fokens!)

# Hamilton (denne filmen er rett og slett bare veldig underholdene og har en fin historie)

# Den grønne mil (UTROLI! :love: )

# Finding forrester (GRINE!! :cry::love: )

 

 

det var allt jeg klarte å komme på kokken 3 om natten..komenter gjerne! :w00t:

jeg kommer til å legge til flere etterhvert! :thumbup:

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar

Tenke litt på hva som kommer i framtida og jeg da!

 

 

 

1.LOTR (alle tre exstended edition)

2. Battle Royal (Husker ikke helt navnet men det er den filem der barn slåss på en øy)

3. Star Wars 3 (Den som kommer til neste år eller noe sånt)

4. Alle Harry Potter filemene som kommer.

5. Dawn of the Dead

 

 

Kommer hele den Dead triologien som en sånn ny serie, altså en ny Day of the Dead og den andre filmen som er med disse?

Lenke til kommentar

Med all respekt for George Lucas og Star Wars filmene er jeg litt redd for at den kommende filmen: Revenge of the Sith kan bli en liten flopp. Om du tar 2'ern til betraktning.

 

Alle er enige i at SW 4-6 er geniale. A new hope er best av dem

Mange mener 1'ern var bra/ok

Mange mener 2'ern var en flopp.

 

Ser dere den dalendee kurven her?

 

Men for all del, Revenge of the Sith kan bli en suksess, noe jeg håper. men så si at det er en film man nå se før man dør er litt drøyt ennå... Skriv heller at man må se alle 6 og ta det som en film....

Lenke til kommentar

Lord of the Rings - Trilogien er nok kronen av alle filmverk spør dere meg. Du får en en enorm følelse av historie, kjærlighet, styrke, felleskap og natur samlet i en film.. Det er vakkert og det gir deg en dyp klump i halsen du neppe vil kjenne så godt i en annen film.

 

De 4 andre vil jeg nok si er : Gladiatoren, Forrest Gump, Braveheart og King Arthur..

 

King Arthur har riktignok ikke fått gode omtaler men jeg synes filmen er vakker og bra..

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

Bra filmer du må se hvis du ikke har sett:

 

Tha usual suspect, Tha Others, Meet joe black, Texas chainsaw masacre, Heat, Se7en, Frequency, LOTR trilogy extended, Tha six sense, Kill Bill 1+2, Scarface, shrek 1+2, Catch me if you can,Man on Fire, osv kommer ikke på noe mere akkurat nå.

 

5 filmer du bør få med deg før du dør:

 

- Blow

- The beutiful mind

- The MatriX

- The Crow

- Pulp Fiction

 

Det er sikkert mer filmer man må se før en dør + at alle har hver sim smak.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...