Gå til innhold

JMData - seriøse?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Her om dagen så jeg en CRT skjerm jeg kunne tenkt meg på QXL.

Så jeg la inn et spørsmål til selger, som var JMData, om etpar ting, bl.a. om skjermen var fri for "innbrente" bilder, om det var kvittering på at den bare var 1.5 år som det stod, og om den var fri for riper.

 

Det som skjedde var at spørsmålet mitt ble slettet, og jeg fikk aldri noe svar.

Må si at jeg ikke får så lyst til å kjøpe noe av Dem igjen (har handlet med dem en gang før, og da var det et bilde brent inn. Men det var bare så vidt synlig på hvit bakgrunn,så jeg lot det gå.) når de ikke gidder å svare og bare sletter spørsmålet mitt...

 

Synes det var helt greie spørsmål jeg, eller hva?

 

Andre som har erfaring med dem?

 

MVH

 

TommyL

Endret av TommyL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si de er seriøse.

Jeg kjøpte en 24" Silicon Graphics skjerm av dem.

Jeg fikk først en skjerm...så en annen skjerm som viste seg å ikke være bra nokk (riper/for mørkt bilde)

De kom og byttet skjermen hver gang...uten tillegg i prisen.

 

Må kalle det for bra service :thumbup: ,selv om det var litt irriterende å få skjermer som ikke var bra nok i starten.

Endret av mirene
Lenke til kommentar
Husk at dette er bruktskjermer og kvalitet deretter. Kjøpte en Eizo 21" fra dem. Veldig bra skjerm, men måtte kalibreres først. Og alderen på disse er langt eldre en det de oppgir. Du stilte kanskje for "vanskelige" spørsmål?

Tja begge mine skjermer stemte bra med alderen de oppga (mellom 6-12 mnd) dette stemte bra med produksjonsdatoen som står bak på skjermene

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg er misfornøyd etterhvert.

 

Jeg handlet også skjerm der, skjønte med engang jeg handlet skjermen at den var mye eldre enn det de sa (tandberg ergoscan 500 21") de sa den var maks 3 år men etter hva jeg har funnet ut, dreier det seg nok om en del år til,den er ikke engang tco99 godkjent. jeg kan ikke si dette med total sikkerhet, siden ingen nummer på skjermen kan henvises til når den egentlig ble lagd. Hadde den vært 3 år gammel som de sa, og jeg hadde hatt den i ett år, skulle jeg fortsatt ha vært innenfor reklamasjonsretten på 5 år, noe jeg ikke er.

 

jeg sendte epost og klagde på skjermen siden den døde brått, fikk beskjed om at det ikke var noe de kunne gjøre, bortsett fra å gi meg en annen skjerm til litt bedre pris. Det var forsåvidt intressant, og spurte da på alder på de skjermene de tilbydde meg, de kan ikke gi en sikker alder, bare anslagsvis, jeg spurte om de i hele tatt hadde skjermer de kunne garantere var bare 3 år, men fikk da aldri noe svar.

 

Har sett også i senere tid at de annonserer utbrukte tandberg 21" maken til den jeg har, og oppgir at de er kun 3 år gammle fortsatt.Veldig rart og med tanke på at skjermene har like dårlige spesifikkasjoner som en skjerm fra midt på 90tallet...

 

apropo eizo, noen av eizo skjermene de har der, er så gammle at de ikke har vært i produksjon på ti år snart, greit nok at eizo er kvalitet, men det er ikke akkurat deilige skjermer når det er 21" med pixler på 0,28, 0,30 osv...

 

alt i alt vil jeg si jmdata er en grei bedrift, men ikke stol på alderen på skjermene, for en 21" til 1500kr, må man kanskje regne med at den ikke lever så lenge heller`?

 

uansett.. nestegang kjøper jeg heller en ny 19" flat crt, til samme prisen som for en utbrukt 21 fra jm.

 

1500kr for en skjerm som bare er å kaste etter ett år er ikke noe røverkjøp

Lenke til kommentar

min erfaring med JMdataer litt blandet, kjøpte en skjerm fra dem på QXL i høst. bildet var meget uskarpt og skjermen ble fryktelig varm!

 

jeg ringte til JMdata og de tilbydde meg en ny(brukt) skjerm. da det var seks dager til de hadde levering i Tønsberg neste gang valgte jeg å kjlre til horten(ikke så langt). dety var da ikke noe problem å få en ny skjerm og den ansatte jeg snakket med beklaget at det hadde skjedd en glipp.

 

det som iriterer meg mest i ettertid er at JMdata ikke har lagt til karrakter i karrakterboken min på QXL...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har hatt god er faring med disse, men nå kan jeg ikke anbefale de lengre.

 

Jeg sendte en 21" inn på garanti helt i begynnelsen av desember. Idag, over 2 mnd senere, fikk jeg en annen tilbake.

Har ringt til de 100 ganger og hver gang har de sagt" Joda, den skal være sendt den!" !

På fraktseddelen stod det at den var innlevert i Tønsberg igår 11. februar...

 

Det er rett og slett alt for dårlig!

 

:thumbdown:

 

Edit: Skrivefeil

Endret av kristteo
Lenke til kommentar

Det som skjedde var at spørsmålet mitt ble slettet, og jeg fikk aldri noe svar.

Må si at jeg ikke får så lyst til å kjøpe noe av Dem igjen (har handlet med dem en gang før, og da var det et bilde brent inn. Men det var bare så vidt synlig på hvit bakgrunn,så jeg lot det gå.) når de ikke gidder å svare og bare sletter spørsmålet mitt...

 

Synes det var helt greie spørsmål jeg, eller hva?

 

De er klar over at du må være logget inn på QXL for at DITT spørsmål vises for deg hvis det ikke er blitt besvart..? De har neppe slettet det, det er jo qxl som styrer slikt.

 

EDIT: Skriveleif

Endret av vigilante
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...