Gå til innhold

Vampire: The Masquerade - Bloodlines


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja som sagt er det et singleplayer rollespill, og et veldig bra et også synes nå jeg. Det er ikke spillet for våre gjennomsnittelige fjortisser, men for oss litt eldre gamere så er det midt i blinken. Jeg syns det engasjerte lenge jeg. Det har sine småfeil, men ikke nok til å ødelegge et ellers bra spill ... Så liker du RPG, og ikke er 14 (hehe), så er dette ikke noe dumt kjøp. Er ikke mye som overgår det i sjangeren for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Nåja, om en liker det er nok litt mer subjektivt enn det du peker ut. Jeg selv er 18 og elsker RPG (Faktisk både på PC og P&P) og mislikte det sterkt.

 

Som sagt anbefaler jeg (minimum) Gamer.no sin omtale så du får en fyldig beskrivelse av spillet og kan gjøre en OK bedømning basert på det ;)

Lenke til kommentar

Et av de beste spillene jeg har prøvd også. Men det har endel bugs og noe klumsete kampsystem, og patch er enda ikke kommet. Det er et dypt rollespill, kun singleplayer, som baserer seg på et svært populært Pen&Paper RPG, og et stort utvalg bøker (30-40 pocketbøker) i Vampire: Masquerade-serien fra White Wolf, så det er en rikt utviklet verden som er en slags parallell verden til vår tid, bare at vampyrer er overalt i samfunnet, men de har et levesett, en slags maskerade, som skal gjøre at menneskene ikke oppdager dem (da ville de blitt jaktet på og utryddet som rase fort). Det består bl.a. i å ikke vise at man er vampyr for folk (jakte i skjul, ikke drepe ofrene osv), masse regler og et hierarki med en prins på toppen for hver by som opprettholder lov&orden. Naturligvis er det noen grupper som ikke liker dette "goody goody" perspektivet og å skjule sine evner, som mener menneskene er ment som mat for denne overlegne rasen. Og dermed har man en konflikt, og de to gruppene Camarilla (de snille klanene) og Sabbat (de slemme klanene) slåss konstant om herreveldet i forskjellige byer rundt i USA og Europa. Men i skjul for menneskene.

 

Jeg anbefaler det varmt.

Lenke til kommentar
Et av de beste spillene jeg har prøvd også. Men det har endel bugs og noe klumsete kampsystem, og patch er enda ikke kommet.  Det er et dypt rollespill, kun singleplayer, som baserer seg på et svært populært Pen&Paper RPG, og et stort utvalg bøker (30-40 pocketbøker) i Vampire: Masquerade-serien fra White Wolf, så det er en rikt utviklet verden som er en slags parallell verden til vår tid, bare at vampyrer er overalt i samfunnet, men de har et levesett, en slags maskerade, som skal gjøre at menneskene ikke oppdager dem (da ville de blitt jaktet på og utryddet som rase fort). Det består bl.a. i å ikke vise at man er vampyr for folk (jakte i skjul, ikke drepe ofrene osv), masse regler og et hierarki med en prins på toppen for hver by som opprettholder lov&orden. Naturligvis er det noen grupper som ikke liker dette "goody goody" perspektivet og å skjule sine evner, som mener menneskene er ment som mat for denne overlegne rasen. Og dermed har man en konflikt, og de to gruppene Camarilla (de snille klanene) og Sabbat (de slemme klanene) slåss konstant om herreveldet i forskjellige byer rundt i USA og Europa. Men i skjul for menneskene.

 

Jeg anbefaler det varmt.

Der har man en som kan vampire historien sin ja. Er spillet realistist med tanke på bøkene om maskeraden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...