Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Sikker på at de hadde hørt noe om det da? At de bare trodde på det han sa ol. Hvis det eneste tegnet på at Voldemort var tilbake var det med at Harry hadde sett han er det jo ikke sikkert de hadde hørt det...

Det forandrer seg vel nå i the Half Blood Prince, men gjennom hele Harry Potter-serien virker det som om Storbritannia er det eneste sentrale landet i Magiverdenen. I Goblet of Fire fikk vi riktignok vite mer om et par land til, men så og si alle hendelsene av betydning i serien finner sted i Storbritannia.

 

Og forresten, i De mørke årene, mens Voldemort var på høyden av sin makt... Drev han terror bare i Storbritannia, eller i hele verden? Hvis det i så fall var sistnevnte, må the Death Eaters ha vært tålig opptatt. Fløyet fra land til land på sine sopelimer og terrorisert folk. Eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, hva du klarer å rote fram. :p

 

Nuvel, jeg var 100% klar over den tråden eksistens, men hvorfor hindrer det meg og føre spørsmålet videre på dette forum? Er så kjedelig hvis man hele tiden skal referere til andre forum og andre sider. Jeg vil diskutere Harry Potter med folkene her også. Høre dere egne tanker og refleksjoner. :)

Lenke til kommentar

Og jeg vil ha deg tilbake til GB! :p

 

Jeg trodde jo egentlig at du viste om den, siden du har postet der selv (Det er jo evigheter siden...Du er jo ikke der lengre) Jeg vil også høre hva folk her mener, selv om det ikke er så mange som skriver. Det eneste er det at Noen kanskje også har interesse av å lese det som stod på linken? Jeg håper da virkelig at det er flere som leser enn det er som poster...

 

Jeg tror Voldemort konsa på stor brit. men at han var litt i andre land også... Det langsiktige målet var verden men så langt kom han aldri.

Lenke til kommentar

Joda, er selvsagt bra du kommer med linker. Sikkert mange som har interesse av det, men det er også viktig å diskutere her. ;)

 

Poster veldig sjeldent på det forumet for tiden, ja. Må nesten få gjort noe med det. ;)

 

Men tilbake til saken. Storbritannia er nok kanskje Magiverdenens mest innflytelsesrike og mektiske stat? "Tar du Storbritannia tar du resten av Magiverdenen". Kanskje det er sånn det er, og sånn Voldemort tenker? :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært på den tredje i evigheter...Minst siden sommeren, men det kan ha noe med at jeg leser tidshjulet, det syngende gulvet og mange andre bøker samtidig da... (Hvis jeg er lei de andre bøkene fortsetter jeg altså på Harry Potter, men det skjer sjeldent.)

Lenke til kommentar
Perry " wilmersum" blir absolutt ikke magi minsiter i alderen av 18-19 år:P kanskje hummlesnurr? ( doubt it)

Men han er jo junior-assistent for Cornelius i bok 5 ,så kanskje han blir magiminister til de finner noen..

Kanskje Umbridge blir magiminster, men hun ble jo gal..

 

Nå kan vi forhåndsbestille boka her!!

Endret av Jokko88
Lenke til kommentar

Jeg har lest (og eier) alle HP-bøkene som er kommet ut på norsk til nå. Men nå begynner jeg å lure på om det kanskje ville "lønne seg" å kjøpe (iallfall lese) de fem hittil utkomne bøkene på engelsk også, slik at jeg kan lese resten av serien på engelsk, og dermed få hele serien på originalspråket.

 

Vil dere som leser HP på engelsk si at det er en bedre leseopplevelse enn på norsk? Jeg får inntrykk av at folk flest synes det, ikke minst på grunn av de til tider meget dårlig oversatte navnene i bøkene. Dersom jeg kunne klare å hive meg på engelsk-bølgen før HBP kom ut, hadde jo det selvsagt vært topp, selv om jeg sannsynligvis ikke rekker det.

 

Synspunkter på mitt lille dilemma? Råd og/eller anbefalinger?

Lenke til kommentar

Når jeg startet å lese Harry Potter leste jeg det på norsk, jeg var elleve år tror jeg (var det ikke da den første filmen kom på kino? I 01 altså...) senere når jeg startet å være på nett ol. og fikk se at det faktisk fantes andre navn enn de norske ville jeg lese det på engelsk! Men dette gadd jeg ikke før den femte boken kom ut )på engelsk) da leste jeg den, uten å ha lest de andre på engelsk. Der tabbet jeg meg litt ut, hvem var alle disse folka? Nå senere har jeg lest dem på engelsk, de er veldig lette å lese så det anbefales! Jeg foretrekker den norske oversettelsen fortsatt, men det er sikkert bare jeg som er litt konservativ eller noe! :p

 

Ikke gjør den samme tabben som meg, les de fem første på engelsk før du leser halvblodsprinsen! Du burde jo uansett lese dem for å friske opp dine HP kunnskaper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...