Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... forresten, èn ting jeg kom over nå. Dette er sikkert ikke korrekt, men på Wikipedia, under J.K. Rowling, står det følgende:

 

The Harry Potter books

- Harry Potter and the Philosopher's Stone (1997) (titled Harry Potter and the - Sorcerer's Stone in the United States)

- Harry Potter and the Chamber of Secrets (1998)

- Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (1999)

- Harry Potter and the Goblet of Fire (2000)

- Harry Potter and the Order of the Phoenix (2003)

- Harry Potter and the Half-Blood Prince (April 2005)

 

April 2005? Det er sikkert bare en skrivfeil, spøk, misforstålse, eller noe, men likevel. Hvor kan personen som har skrevet teksten fått april 2005 fra? Spennende, spennende. :)

Lenke til kommentar

Harry Potter 6

Forfatter: J.K. Rowling

Pris:

249,-

ISBN: 8251620481

Språk: Engelsk

Format: Innbundet

Trykket: 2005

Utgitt: 2005

Nivå: Barn (10-16 år)

Status: Forventes i salg 21. juni 2005

 

Det er sånn på de fleste sider, og med tanke på endringen hun gjorde med åpningen (Les første innlegget mitt her.) Så tror jeg nok at den kommer ut snart! Og det gjør mange andre også! Utrolig rått! :yes:

Lenke til kommentar

Det er det mange andre håper også, og hvis du er på MuggleNet iblandt håper dem det også, og det samme er det med voten dem har nå! Men hvis det ikke kommer den 24. Desember (som mange mener det gjør, siden det er julaften!) så må vi ikke bli skuffet siden det er første juledag som teller i England. (For det hadde ingen andre her ferska...)

Lenke til kommentar

Jeg håper at boken kommer til sommeren, for nå holder jeg på å lese alle bøkene på nytt igjen, på engelsk(bøkene er bedre på engelsk). Nå er jeg på bok 3, leser ganske fort så jeg blir nok ferdig før sommeren.

 

En talsmann for J.K.Rowling har sagt at det ikke er bestemt at vi får vite når boken kommer i Januar, men de har ikke avkreftet det heller :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg trodde det var blitt avkreftet jeg... Se her, der står det ihvertfall ikke:

 

Utgivelsesdato vil IKKE bli annonsert i januar

 

TLC har fått bekreftelse fra to av Rowlings talspersoner om at de ryktene om at utgivelsesdatoen blir annonsert i januar er falske. De avviser ikke at en utgivelsesdato kan være like rundt hjørnet, men at ingen bokhandlere etc vil få vite om det før det er blitt annonsert på JKRowling.com.

Lenke til kommentar

I det første innlegget linker det til en side der det står hva som helt sikkert kommer til å skje.

 

Jeg vet ikke om det kommer flere bøker etter den syvende men hvis det skjer blir det ala Fabeldyr og hvor de er å finne/Rumpeldunk gjennom tidene. Ettersom det siste kap. i den syvende boken handler om hva som skjer senere i livene til folka.

 

Edit: 30 innlegg! :thumbup:

Endret av Tonio
Lenke til kommentar

Se hva de sier på MuggleNet.com:

 

HBP release date (definitely looks to be) coming soon

Thanks to TLC (and everyone who e-mailed) for this very interesting piece: those of you keen enough to notice found today a small change on JKR.com's welcome letter that has suggests that a Half-Blood Prince release date might soon be on the way.

 

It went from this:

 

...where I can give you hints and clues about what's going to happen to Harry next, and where I can announce I've finished book six... and no, that's not going to happen very soon.

 

To this:

 

...where I can give you hints and clues about what's going to happen to Harry next, and where I can announce I've finished book seven... and no, that's not going to happen very soon.

 

One could assume JK Rowling has made this change in order to keep the site updated when the HBP release date is announced; hopefully on Christmas Day.

 

We can't, of course, say with any authority that this change means an announcement. But we can all agree it would be the best holiday gift this season if it were the case. Are you listening, Jo?

 

Update: A side-by-side comparison of the former and current message on Jo's text-only website can be seen here.

 

:dribble:

Lenke til kommentar
Utgivelsesdato vil IKKE bli annonsert i januar

 

De avviser ikke at en utgivelsesdato kan være like rundt hjørnet, men at ingen bokhandlere etc vil få vite om det før det er blitt annonsert på JKRowling.com.

Nei, de avviser ingenting, de bare sier at infoen kommer på JKRowling.com, ikke rett til bokhandlene.

Lenke til kommentar
Gleder meg voldsomt til neste boka kommer. Elsker virkelig disse bøkene, men herregud som de norske navnene forvirrer meg. Er stort sett vant med bare de engelske navnene, og når de fleste omtaler personene på norsk, så er det en del av dem som har et helt annet navn enn i originalen.

Ganske slitsomt :ermm:

Ja, nå som jeg leser Harry Potter på Engelsk, så hater jeg de Norske navnene!

Rumpeldunk? Langballe? Noldus?

Lenke til kommentar

Gode nyheter;

 

JKR har oppdatert hjemmesiden med info om bok 6, døren er åpen! :D

 

!SPOILER WARNING!

 

Her er brevet:

 

"I know you all expected this to happen on Christmas day, but I was sure that those of you who celebrate Christmas have better things to on the day itself do than to fight your way into my study, whereas those of you who DON'T celebrate Christmas would definitely prefer not to wait until the twenty fifth so...

 

'Harry Potter and the Half-Blood Prince' is COMPLETED and has been delivered to my English language publishers, who hope to announce the publication date within 24 hours.

 

Although I have joked about HP&THBP racing my third baby into the world, I have in fact had all the time I needed to tinker with the manuscript to my satisfaction and I am as happy as I have ever been with the end result. I only hope you feel that it was worth the wait when you finally read it!

 

Wishing everybody a wonderful holiday and a happy and peaceful 2005,

With love from,

JK Rowling."

 

Boken er ferdig, og er på vei! :D

 

 

 

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

Leste akkurat det der for en liten stund siden selv ;)

Synes det er bra å høre at boka kommer snart, og at vi slipper å vente i årevis, men håper den virkelig er ferdig og BRA, så hun ikke bare har rusha det for å bli fort ferdig, for så å ende opp med et dårlig resultat.

Men hun sier selv at hun er mer fornøyd enn noen gang da, og det er egentlig ganske beroligende. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...