Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har endelig pløyd meg gjennom bok seks, og må bare si at bøkene blir bedre og bedre... :)

 

Ble ganke overrasket over slutten, men samtidig forventet jeg at det skulle skje :hmm:

 

Uansett, gleder meg til denne boken komemr ut på lydbok, har sikkert hørt bok alle de fem første bøkene (75 cd'er tilsammen) 4-5 ganger nå :)

 

Edit: rettet fra bok 7 til bok 6 :p

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Har endelig pløyd meg gjennom bok sju, og må bare si at bøkene blir bedre og bedre... :)

Kan jeg få kjøpe den av deg? Væærsåsnill? Jeg kan gi opptil 500 kroner hvis du kan garantere at den er ekte!

 

Elsker å høre på lydbøker, men jeg har bare hørt de en gang!

Lenke til kommentar
Har endelig pløyd meg gjennom bok sju, og må bare si at bøkene blir bedre og bedre... :)

Kan jeg få kjøpe den av deg? Væærsåsnill? Jeg kan gi opptil 500 kroner hvis du kan garantere at den er ekte!

 

Elsker å høre på lydbøker, men jeg har bare hørt de en gang!

Antar at han skrev feil jeg. i ogmed at sjuern ikke er skrevet.

Lenke til kommentar
Har endelig pløyd meg gjennom bok sju, og må bare si at bøkene blir bedre og bedre... :)

 

Ble ganke overrasket over slutten, men samtidig forventet jeg at det skulle skje :hmm:

 

Uansett, gleder meg til denne boken komemr ut på lydbok, har sikkert hørt bok alle de fem første bøkene (75 cd'er tilsammen) 4-5 ganger nå :)

Jeg hører seksern på engelsk lydbok nå. De er raske på øyene!

Lenke til kommentar
Har endelig pløyd meg gjennom bok sju, og må bare si at bøkene blir bedre og bedre... :)

Kan jeg få kjøpe den av deg? Væærsåsnill? Jeg kan gi opptil 500 kroner hvis du kan garantere at den er ekte!

 

Elsker å høre på lydbøker, men jeg har bare hørt de en gang!

Antar at han skrev feil jeg. i ogmed at sjuern ikke er skrevet.

Ja, det var en grov feil av meg, som jeg heldigvis rettet :blush:

Lenke til kommentar

Hvorfor måtte Harry og Ginny slå opp!!! :cry:

Jeg hadde håpet på dem en stund, når de kysser første gang ble yndlingsdelen min av boken :yes:

 

Er jeg forresten den eneste som er mer opptatt av forholdet mellom Ron/Hermoine, Harry/Ginny etc. enn alt det der Voldermort-greiene? :ermm:

Lenke til kommentar
Hvorfor måtte Harry og Ginny slå opp!!! :cry:

Jeg hadde håpet på dem en stund, når de kysser første gang ble yndlingsdelen min av boken :yes:

 

Er jeg forresten den eneste som er mer opptatt av forholdet mellom Ron/Hermoine, Harry/Ginny etc. enn alt det der Voldermort-greiene? :ermm:

fordi harry endelig har skjønt tegninga.

 

det er nok mer en nok menesker som er opptat av skjæreste forholdene i HP, men dette er HW.no! were not that kind of ppl.

 

 

jeg må bare fastslå at teroien min om at harry og moaning myrtle skulle bli sammen ikke stemte, synd de hadde vert søte sammen.

Lenke til kommentar

Jeg håper da folk har fått med seg R.A.B?

 

Reagulus "?" Black (vet eller husker ikke mellomnavnet hans

 

 

 

Jeg leste også at det er en teori om delen der snape dreper Dumbledore. Det at Dumbledore "pleader" han. Det kan være at de faktisk leser hverandres tanker ved legilimence og Dumbledore overtaler Snape til å drepe han.

 

Fordi det er noe veldig merkelig med karakteren Snape. Som nå Narcissa ber han ta "unbreakable wow" så rykker det i handa hans når Narcissa indirekte ber han drepe Dumbledore hvis ikke Draco klarer det.

 

Snape er kanskje en av de mest spennende karakterene i bøkene. Det er så mange sider ved han og han er så mysterisk.

Lenke til kommentar
Jeg håper da folk har fått med seg R.A.B?

 

Reagulus "?" Black (vet eller husker ikke mellomnavnet hans

Hvem er det ? tør ikke si den jeg trur det er :p, for det er sikkert feil.

 

Edit: men har hørt navnet før :p

Broren til Sirius Black, Harrys Godfather aKa Gudfar. Fetteren til Bella(trix) Lestrange, Narcissa Malfoy og Tonks.

 

 

Mer husker jeg ikke atm.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Jeg håper da folk har fått med seg R.A.B?

 

Reagulus "?" Black (vet eller husker ikke mellomnavnet hans

Hvem er det ? tør ikke si den jeg trur det er :p, for det er sikkert feil.

 

Edit: men har hørt navnet før :p

Broren til Sirius Black, Harrys Godfather aKa Gudfar. Fetteren til Bella(trix) Lestrange, Narcissa Malfoy og Tonks.

 

 

Mer husker jeg ikke atm.

Var faktisk det jeg trudde. MEN det høres veldig usansynelig ut, fordi

1. Han var jo på voldemort sitt lag helt til han ble drept av en annen death eater.

2. Han virker ikke som en stor trollmann, så han hadde sikkert aldri klart det.

3. Han er for feig, sirius sa jo at han prøvde å stikke fra death eaterne fordi han var redd, elns.

Lenke til kommentar
Jeg håper da folk har fått med seg R.A.B?

 

Reagulus "?" Black (vet eller husker ikke mellomnavnet hans

Hvem er det ? tør ikke si den jeg trur det er :p, for det er sikkert feil.

 

Edit: men har hørt navnet før :p

Broren til Sirius Black, Harrys Godfather aKa Gudfar. Fetteren til Bella(trix) Lestrange, Narcissa Malfoy og Tonks.

 

 

Mer husker jeg ikke atm.

Var faktisk det jeg trudde. MEN det høres veldig usansynelig ut, fordi

1. Han var jo på voldemort sitt lag helt til han ble drept av en annen death eater.

2. Han virker ikke som en stor trollmann, så han hadde sikkert aldri klart det.

3. Han er for feig, sirius sa jo at han prøvde å stikke fra death eaterne fordi han var redd, elns.

1. Han ble drept fordi han ikke ville gjøre det han ble bedt om. Drepe eller torturere eller lignende. Dette var ikke slik han trodde det skulle bli og ville ut.

Men Death Eater is a lifelong service. You don`t just resign =/

 

 

2. Vi vet aldri om han var stor, men han trenger nødvendigvis ikke være en skikkelig mektig. Han vet hva som må gjøres. Han finner ut om horcruxene, og vil stoppe de, hevne seg på Voldemort for drapet på broren sin?

 

 

3. For feig?

 

Han ville komme seg vekk fra Death Eaterne fordi han nektet å utføre en jobb som mest sannsynligvis innebar å drepe torturere eller lignende.

 

Er det feigt å nekte å gjøre det, å ville komme seg unna?

 

Men nå sier jo JK at i den 7. boka vil det ikke bli introdusert store nye karakterer. Og vi har jo aldri sett noe til Regulus.

Lenke til kommentar
2. Vi vet aldri om han var stor, men han trenger nødvendigvis ikke være en skikkelig mektig. Han vet hva som må gjøres. Han finner ut om horcruxene, og vil stoppe de, hevne seg på Voldemort for drapet på broren sin?

Han døde først da ^^

Det vet vi ikke?

 

Liket ble aldri funnet, det ble bare antatt at han ble drept av Death Eatere

 

 

Tror jeg jeg husker noe om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...