Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Er det noe spesielt med det da? Hun kan da verken si hva han kommer til å jobbe med, eller eventuelt at han ikke kommer til å jobbe med noe. Er ganske intetsigende.

 

Godt under 100 timer igjen nå! :D

 

 

Edit: Har nettopp hørt med Norli, og de skal undersøke om de har lov å selge boken fra midnatt eller ikke. Det er flere bokhandlere, ihvertfall én i Oslo og én i Trondheim som skal selge den fra midnatt, mens Norli sier at de ikke kan selge før 1:00. Prøver for harde livet å finne ut hva som stemmer.

 

Edit2: Men neeeida, de sier at de ikke har lov. :/ Hrmf.. *surmuler* (Jaja, det passer ihvertfall bedre med nattbussen hjem.)

Endret av bhsand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjør ikke noe i det store og det hele, men det gjør kanskje noe der og da. Med henhold til når jeg skal dra til byn, hvor mange som kommer (sikkert en del som ikke gidder fordi det er "langt på natt". Midnatt virker gjerne greiere.), det faktum at boken kommer ved midnatt da (likt for alle mm.) og så videre.. (Vil du ha flere grunner?)

Lenke til kommentar

De ti første kapittlene, av tretti er disse, veldig sikker kilde, damm som fortalte det.

 

1. The Other Minister

 

2. Spinner's End

 

3. Will and Won't

 

4. Horace Slughorn

 

5. An Excess of Phlegm

 

6. Draco's Detour

 

7. The Slug Club

 

8. Snape Victorious

 

9. Half-Blood Prince

 

10. The House of Gaunt

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg ville vite det der. :/

 

Siden du nå har tatt med en spoileradvarsel, kommer du (eller tillates det at andre) til å poste direkte spoilere som kommer, eller rykter? For isåfall fordufter jeg.

 

Mine tanker. Hyggelig med ny minister så tidlig! Lover bra. Åtte kapitler før vi hører om HBP? Kan jo hende at det er den nye DADA-læreren, han er nok introdusert da.

Lenke til kommentar

Oi! Vi får vite hvem som er den nye ministeren i første kapittel, foruten det kapittelet og kap9 og kap6 så sa ikke navnene på kapitlene meg noe. Jeg kommer nok også til å holde meg unna tråden til jeg har lest boka, jeg ble jo spoilet når jeg leste OOTP, jeg fikk vite hvem som døde ved å lese en emnetittel på et Harry-Potter forum! :mad:

Endret av Jokko88
Lenke til kommentar

Ja, jeg er fullstendig klar over det. Svarte på "Jeg holder meg bare unna denne tråden til jeg har lest ferdig boka. Er ikke verre enn det.", og mente at en spolerfri tråd er mye greiere. Ble ikke så tydelig siden Jokko88 postet mens jeg skrev tråden.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar
Woo, det der hadde ikke jeg fått med meg! Takk Jokko88! :D *Poste på TDP* Regner med at du ikke har noe imot å få et takk for den.

 

Det er noe jeg kom på nå, hvem er det som skriver teksten bakpå? Er det JKR eller?

Nei jeg har ikke noe i mot en takk! ;) Jeg tror ikke at Rowling skriver baksiden av boka, men det kan jo hende.

Lenke til kommentar
Woo, det der hadde ikke jeg fått med meg! Takk Jokko88! :D *Poste på TDP* Regner med at du ikke har noe imot å få et takk for den.

 

Det er noe jeg kom på nå, hvem er det som skriver teksten bakpå? Er det JKR eller?

Nei jeg har ikke noe i mot en takk! ;) Jeg tror ikke at Rowling skriver baksiden av boka, men det kan jo hende.

Det er forlaget som skriver teksten bakpå boka, ikke J.K.

Lenke til kommentar

Stilig.

 

Er det slik med de norske også? Jeg har lagt merke til at det er forskjellig tekster på samme bøker (forskjellige opplag), er litt usikker på om det er slik med HP-bøkene.

Altså, blir det som står bakpå HP-bøkene oversatt, eller er det noen fra forlaget (Eller er det Bugge her?) som skriver det?

Og er det forskjellig bakpå HP-bøkene?

 

Håper noen forstod meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...