Gå til innhold

Samsung med rask spillskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg tar ekstremt grisefeil, men jeg mente det var noe som het analog DVI... Forøvrig står det DVI på skjermen i prisguiden.

 

EDIT: Det finnes DVI-A (Analog), fant jeg ut, etter litt googling, men ser ut som denne skjermen har kun vanlig 15-pins D-Sub/VGA-inngang. Beklager.

EDIT2: ØYH! Nå står det ikke DVI i prisguiden lenger :ohmy:

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar
Det jeg også lurte på..... :dontgetit:

 

Den testen det linkes til, sier jo at skjermen er perfekt til spilling... Og jeg skal jo bare bruke den til spill, og IRC + surfing... Film går til 28" TV`en....

 

Edit:

 

DVI eller D-sub?

Jepp... merker man noe om det er dvi eller analog eller what not??? Svar gjerne om du har erfaring på dette feltet..

 

Ingenting er som før, en spade er ikke lenger nødvendigvis en spade.

Lenke til kommentar
Så du i det hele tatt på linken jeg posta?

Lest den både 3 og 4 ganger..

 

Men er det kun at man slipper å stille inn farger og sånt som er fordelen til dvi?? HAr man stilt det inn rett, så trenger man vel ikke fjase med det hver eneste dag... Eller er det andre ting, ytelse, bla bla, osv med dvi som gjør det så mye mye bedre?

Lenke til kommentar
Åh :ohmy: 8ms på en 19", og så billig? Er det nå man begynner å angre på at man kjøpte Nec 1770NX? :D Ø_D/Enden, kommentar, takk. Er det nå man benytter angreretten?

Nah, har vel alt "bevist" (påpekt i alle fall) at forskjellen på 12 og 10 ms er teoretisk. Jeg tror det i alle fall ikke før jeg får se det, men har absolutt lyst til å se det :)

 

hmm, nå må dere ikke henge dere så mye opp i ms, det er andre ting som teller mist like mye, hvis ikke mere....

 

dette begynner å bli som megapixsel raset på digital cameraer, eller MB racet på skjermkort

Helt enig. Like viktige ting som kontrast og lysstyrke, blir ofte ofret på skjermer med lav ms. For min del er det best med et kompromiss, slik at skjermen er best mulig på bredest mulig områder.

Tja, kontrast er jo også en verdiløs egenskap i de fleste tilfeller. I forhold til VA- og IPS-basterte skjermer vil selvfølgelig de raskeste TN-baserte skjermene alltid tape, men seg mellom er det ofte liten sammenheng mellom responstid og bildekvalitet.

 

Så vidt jeg forstår er det både VGA og DVI, men det er analog DVI-inngang.

Hva blir i såfall forskjellen? Og... 15 pins Dsub... Satt å telte pinner på en skjermkabel her.. 15 stk.. :p

D-SUB er navnet på kontakten til en vanlig 15 pins VGA-kabel, så det er ikke så rart ;)

 

Skjønte ikke dette..

 

er det analoge dvi'er også nå da??

 

Som i "kjøpte meg et dritfett 5 mpixel analogt digitalt kamera"?

Nei, det finnes ikke analoge DVI-signaler, men det finnes DVI-kabler som kan overføre analogt signal mellom DVI-I- eller DVI-A-kontakter.

 

Skjermens innstillinger kan gjøres via datamaskinen. Detaljerte innstillinger for kontrast, lysstyrke og gamma gjøres via et medfølgende program.
:ohmy: Er det mulig? En windows-skjerm faktisk...
Nyere skjermer støtter en signaltype som heter DCCI (tror jeg). Dette er et administrativt to-veis signal, som muliggjør sending og mottak av kommandoer over skjermkabelen. Faktisk kan mange skjermer til dels justeres med slik programvare selv om de ikke offisielt støtter dette. Det fungerer i enkelte tilfeller på tvers av produsenter også, da komandoene i utgangspunktet skal være universelle. Lek med dette utføres selvfølgelig på eget ansvar ;)

 

 

Når det gjelder DVI mot VGA så synes jeg bildekvaliteten blir betraktelig bedre. VGA gir meg som regel en CRT-følelse over bildet, og jeg felte faktisk en tåre eller to da jeg jobbet med stortesten min nå sist. Det er mye dårøige bilder der, som tilsnyelatende skyldes dårlige analoge komponenter...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt denne skjermen ett par dager nå, og må si jeg er meget fornøyd med den. Har ikke lagt merke til noe etterslep enda ( Har prøvd UT04/CSS/Doom3++)

Har hatt hatt Hyundai Q17S tidligere og synes samsungen gir bedre farger/bildekvalitet. Allt i allt er jeg fornøyd med denne skjermen og vil anbefale denne til de som vil ha en billig 19" LCD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...