Gå til innhold

Real Time Strategy ? Hvilket spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Jeg har alltid likt strategi spill.. men er mer interessert i Real Time Strategy.. Har spillt Red Alert 2 siden det ble lansert... og gjør det forstatt.. men begynner å se at det går ut på dato...

Nå får jeg se å lære meg et nytt ett... men jeg har ikke bestemt meg for hvilket enda... hvilket Real Time Strategy spill er det det er mest oppsluttning rundt i disse dager?

Takk skal du ha.. ANdré

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du brude prøve Rome: Total War, et helt genialt spill, selvom RTS kanskje er litt feil å si. Litt mer omfattende enn det egentlig...

Du burde også prøve Ground Control 2, forsåvidt mer et taktisk spill, men alikevel helt genialt i mine øyne, ikke noe pes med base bygging osv, bare action fra a til å!

Også har jo akkurat det Ringenes Herre spillet kommet, har ikke prøvd det, men kanskje verdt å prøve ut...

Skrevet

Har selv spilt RTS siden Dune kom ut på Amiga for mange herrens år siden. Min mening er at det ikke har kommet noen verdig arvtager til RA2. Når det er snakk om RTS på LAN, er mine valg klare:

1. RA2

2. Starcraft

3. Empire Earth

4. Warcraft 2

Er det online det er snakk om, faller dessverre RA2 fullstendig ut av listen. Ingen spiller det online lenger virker det som :(

Skrevet

Armies og Exigo

Heilt nytt RTS spel med lekker grafikk og gameplay. Veldig lett å setje seg inn i sida det er og meir gammaldags.

Single playeren starter med ein herlig intro i nesten Blizzard klasse og er jævlig vanskeleg noko som eg liker :)

Online systemet er veldig likt Battle.net med ladder osv

Skrevet

Eg leiter framleis etter eit RTS etter ein lang RA2\YR periode, men har ikkje funne noko.

Age of Empires er morro, dog ikkje samme farten som i RA2.

Skrevet
Har spillt Red Alert 2 siden det ble lansert... og gjør det forstatt.. men begynner å se at det går ut på dato...

Prøv Battle for Middle Earth, bygd på den samme motoren som C&C Generals. Kan varmt anbefales.

Skrevet
Du brude prøve Rome: Total War, et helt genialt spill, selvom RTS kanskje er litt feil å si. Litt mer omfattende enn det egentlig...

Du burde også prøve Ground Control 2, forsåvidt mer et taktisk spill, men alikevel helt genialt i mine øyne, ikke noe pes med base bygging osv, bare action fra a til å!

Også har jo akkurat det Ringenes Herre spillet kommet, har ikke prøvd det, men kanskje verdt å prøve ut...

3 geniale spill du har nevnt der! Har man disse, samt et C&C-lignende spill, så har man alt man trenger av RTS! :thumbup:

Skrevet

Generals, Starcraft og Warcraft er de absolutt beste strategispillene... ;) Battle for middle earth skal også visstnok være veldig bra da...

Skrevet

Jeg spiller mye online.. og grunnen til at jeg bytter "mitt" spill.. er at det snart ikke er spillere som spiller det online.. Jeg trenger et spill som folk spiller Online... og dessverre er det ingen som spiller Generals nesten heller...har ikke testet Zero Hour.. men nesten ingen som spiller vanlig Generals i allefall..

Takker for svar uansett:) setter pris på det.. Warcraft er vel det spillet som det er flest online spillere på av nevnte spill.. kanskje sammen med Starcraft.. men ser ikke på dette som RTS spill

Skrevet
Jeg spiller mye online.. og grunnen til at jeg bytter "mitt" spill.. er at det snart ikke er spillere som spiller det online.. Jeg trenger et spill som folk spiller Online... og dessverre er det ingen som spiller Generals nesten heller...har ikke testet Zero Hour.. men nesten ingen som spiller vanlig Generals i allefall..

Takker for svar uansett:) setter pris på det.. Warcraft er vel det spillet som det er flest online spillere på av nevnte spill.. kanskje sammen med Starcraft.. men ser ikke på dette som RTS spill

Ser ikke på dette som RTS spill? Hvorfor ikke? Blizzard var sammen med Westwood (RA) de som LAGDE den nåværende RTS-sjangeren. (jaja, dune var først, jeg veit jeg veit) Etter min mening er warcraft 3 et av verdens beste spill. (og på topp 5 lista over verdens mest spilte online spill).

Jeg ambefaler warcraft 3 så sterkt jeg klarer. Jeg så på det som kjedelig i begynnelsen. Men etter at jeg kom litt inn i det så har det gitt meg... Skal vi se.. Ca 500+++ timer spilletid, og det BARE online. Jeg SUGER fortsatt, så det sier noe om hvor flink man kan bli. Det er også et spill man kan spille hvis man ikke er så god, og siden du kan lage egne maps, med nye heroes, nye oppdrag, in-game videoer, in game speach, in game text, så er det MASSEVIS av hjemmelagde maps man kan spille for gøy. Dette spillet er seriøst yndlingspillet mitt, bare toppet av HL2, men det er noe helt annet. Prøv det, du vil IKKE angre! Jeg lover deg!

Gjest member-60584
Skrevet

å se på C&C generals som en RTS og ikke War3 er det dummeste jeg har hørt.

Skrevet

Jhj: Hva er vitsen med en slik post? Provosere? Bare tullprat det der! Starcraft har ikke særlig fin grafikk, det er greit, men gameplayet er det ikke noe idiotisk med! Ikke kom med en sånn usaklig post, argumenter i det minste med hva du mener er idiotisk med gameplayet...

OT: De fleste gode rts-spill er vel nevnt her. Starcraft er digg, og har et stooort online-mijlø, R: TW er kjempebra, men har ikke noe særlig onlinemiljø og buggete multiplayer, generals zh har jeg hørt er ganske greit online, ground control 2 er bra sp, men jeg har ikke prøvd det multiplayer. Da har du vel en del valgmuligheter, les litt om hvert enkelt spill og prøv en demo, så kjøper du et av dem!

Herr Brun

Gjest Slettet-10579
Skrevet

Ground Control eller Ground Control II

Du kan få Ground Control til 60,- hos Play.com

Anbefales :)

Skrevet (endret)

RA2 utgått på dato? Det er det beste spillet laget til nå er da min mening og det blir ikke akkurat dårligere med Yuri's Revenge, forutsett at du spiller over internett eller lan, de "brutale" fiendene er litt for pinglete.

Edit: Men dessverre er det få som spiller online på Yuri's Revenge for tiden, bare siden i sommer har jeg sett stor nedgang og serveren begynner å bli litt utdatert.

Endret av ersa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...