Gå til innhold

Teksturfeil med 9800 pro


Knutzor

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har kjørt med Radeon 9800 pro 128 siden midten av sommerferien til nå.

 

Helt siden jeg fikk det har det vært mye trøbbel.

 

Teksturene hopper vilt og 'flasher' på steder det ikke har noe og gjøre. :thumbdown:

 

Jeg har fått det byttet men det andre kortet er likedan.

 

Mens jeg ventet på at bedriften skulle bestemme seg spilte jeg med et 9200 128 mb pci.

Og ingen feil! ++ at den gikk i relativt høy grafikk i hl2. :yes:

 

Problemet utspeiler seg mest i hl2 motoren. :no:

 

noen som har noen tips?

 

Tviler påat det er temperaturen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du har på bildet er minne-artifcacts. Har du klokket skjermkort eller cpu/system-minne? Om du har gjort det, sett alt på standard. Om det fortsatt er problemer, kan du kjenne på minnebrikkene om de er gloheite. Om så er tilfelle, få bedre kjøling i kabinettet..

 

Edit: Fast write skal også være AV, da det kan skape problemer.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Kjøling er ikke problemet, har ei gigantisk bordvifte som blåser inn på den åpne siden av kabinettet. (rett på skjerm og hovedkort) Alle innstillingene er forresten standard. Ingen klokking pågått

 

Hva er fast write? Og hvor finner jeg den?

Endret av radeonknut
Lenke til kommentar
Kjøling er ikke problemet, har ei gigantisk bordvifte som blåser inn på den åpne siden av kabinettet. (rett på skjerm og hovedkort)

Og du har ikke klokket cpu/system-minne heller? Du kan prøve å gå i bios og sette "agp aperture size" til et annet valg en det står på. Jeg fikk mye artifacts med 256MB, og dette forsvant når jeg satte det til 128..

 

Edit: Fast Write stiller du i kontrollpanelet til ATI driverene. Det ligger under noe som heter "smartgart". (som ikke er så smart som de vil ha det til..)

Endret av likferd
Lenke til kommentar

FastWrite er egentlig en BIOS-innstilling, som man kan endre fra ATi-kontrollpanelet. Dersom du ikke er vant til å endre BIOS-innstillinger, eller dersom FastWrite er skjult i BIOS, så er det greiest å bruke nevnte SMARTGART-innstilling. Jeg tror at den som standard er slått av, fordi ingen av Radeon-kortene er bra med FastWrite slått på, men det vil du jo finne ut av. ;)

Lenke til kommentar
FastWrite er egentlig en BIOS-innstilling, som man kan endre fra ATi-kontrollpanelet. Dersom du ikke er vant til å endre BIOS-innstillinger, eller dersom FastWrite er skjult i BIOS, så er det greiest å bruke nevnte SMARTGART-innstilling. Jeg tror at den som standard er slått av, fordi ingen av Radeon-kortene er bra med FastWrite slått på, men det vil du jo finne ut av. ;)

Fast write er faktisk PÅ som standard, av ukjent grunn..

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at du får byttet hovedkortet på det grunnlaget, men man vet jo aldri. Det er kanskje en reklamasjonssak uansett, dersom det er HW-relatert. Hvis jeg var deg, så ville jeg ha prøvd å få byttet skjermkortet med et 6800LE, som yter marginalt bedre (umoddet), og som koster marginalt mer.

 

Det vil sikkert være et bedre skjermkort for hovedkortet ditt, skulle jeg tro.

 

(EDIT: men da må du jo skifte nick til nVidiaknut :p )

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...