Gå til innhold

Teksturfeil med 9800 pro


Knutzor

Anbefalte innlegg

Det er en annen ting du kan gjøre også: last ned et lite program som heter prime95, og kjør det i en halv time (eller mer). Det er et burn-in program, som tester stabiliteten til CPU og minne. Dersom grafikkfeilene dine genereres i minnet, så vil antagelig de samme feilene vises i dette programmet.

 

Det er uansett et nyttig program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, Skal prøve og få det byttet i dag... Jeg skjønenr ikke hvordan de kan selge ut et skjerkort som ikke fungerer med mitt hovedkort uten og være klar over det....

 

:hmm:

 

Onde spaceworld :(

 

Kommer til og poste med det andre kortet også, hvis jeg får det byttet :tease:

 

 

Takk for all hjelp hittil, Ikke glem og sjekke fortsatt :p

Lenke til kommentar

Det kjører matematiske beregninger, og sammenligner resultatene med en fasit. Slik har i alle fall jeg forstått det. Dersom den får feil svar, så gir den deg en feilmelding. Dette programmet kjører i loop, så det kan i prinsippet stå i evig tid, og teste maskinen din.

 

CPU og minne stresses kontinuerlig, slik at CPU load alltid er 100%. Du kan kjøre andre programmer samtidig, fordi prime95 benytter seg av overflødig CPU-kraft. Dersom programmet gir en feilmelding etter 5 dager kontinuerlig kjøring, så har du altså ikke en 100% stabil maskin (greit å vite for de som kjører viktige servere, f.eks.).

Lenke til kommentar
Kjører det programmet nå,,  Skjønnner ikke hva det gjør.

 

'Test 1, 3100 Lucas-Lehmer iterations of M2493681 using 1280K FFT length.'

 

:roll:  :ermm:

Programmet rekner på noen seriøse primtall, samtidig som den tømmer og fyller minnet hele tiden. Stemmer ikke resultatet pc'en regner ut med fasiten, er det noe galt med hardwaren. Programmet blir mye brukt for å teste om overklokkede systemer er stabile.

 

edit: litt for sein ;)

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...