Gå til innhold

TEST: X700 Pro duell: ABIT mot PowerColor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Maken til hylekor.

 

OK.. sånn at det ikke misforstås...

Testen var *meget* bra.. og det er enda bedre at det er noen som gidder å teste skjermkort igjen.. Takker for det...

Men det må da være lov å si fra at tester av kort basert på PCI-E.. kanskje er noe..eehh.. fremtidsrettet.. :)

Og det må også være lov å be om sammenlikninger med 9800Pro.. Akkurat det burde vel ikke by på store problemer? Regner med at x antall medarbeidere i hw.no kan "donere"/låne bort ett slikt ett til gjennomkjøring i "benchen"..

Slik at seinere tester har noen referanser..

Og det er faktisk "noen" her som har 9800Pro, FX5900.. og kunne tenke oss å se hva vi kan vente av forbedringer (i tilfelle bytte/oppgradering).

Greit.. jeg (og sikkert andre her) leser andre tester også (Anandtech.."Tom"..m.fl.).. men det er jo mer enn hyggelig at Hw.no tester da..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
9800 Pro AGP knuser X700 Pro PCI-E. Skjerpings i mellomklassen ATI!

Kan du dokumentere den påstanden? Gidder ikke lete fram en kilde selv, og forventer egentlig at folk som fremsetter den typen påstander kan dekke de opp med en, eller helst flere, troverdige kilder. Skjerpings...

Hehe, slapp av mann... "knuser" var vel kanskje i drøyeste laget:

 

http://firingsquad.com/hardware/sapphire_h...0_pro/page5.asp

 

Flere av testene i denne artikkelen vipper nok i X700 Pro's favør, men stort sett ligger 98P og X7P ganske likt. Og det er faktisk jævlig skuffende av et nytt ATI-kort når man ser hvordan 6600GT presterer. Og 6600GT finnes i både PCI-E og AGP-versjon, mens ATI bare har 9800Pro med AGP. Derfor: Skjerpings ATI!!!!!!!

 

Takk for en bra artikkel forresten, men hva med å spesifisere innstillingene på spillene (dere kjørte ikke Doom3 med Ultra High?)

Lenke til kommentar
Maken til hylekor.

Ja ikke misforstå, min kritikk av testen gikk ikke ut på testen i segselv, men heller hva man finner på å sammenlikne med.

Som jeg prøvde å si har sammenlikninger disse 2 korta imellom vært gjort så mange ganger at det på en måte blir en slags replika av tidligere resultater... Merk: Uten at jeg prøver å anklage denne "kristian" for dette.

 

Bare prøvde å få fram min mening om at det er mer interessant å sammenlikne kort i samme prisklasse som 6600GT, og ikke nødvendigvis å finne ut hvem som er best av ati og nvidia på dette nivået... (det har jo utallige andre tester vist)

Lenke til kommentar
Hehe, slapp av mann... "knuser" var vel kanskje i drøyeste laget:

 

http://firingsquad.com/hardware/sapphire_h...0_pro/page5.asp

 

Flere av testene i denne artikkelen vipper nok i X700 Pro's favør, men stort sett ligger 98P og X7P ganske likt. Og det er faktisk jævlig skuffende av et nytt ATI-kort når man ser hvordan 6600GT presterer. Og 6600GT finnes i både PCI-E og AGP-versjon, mens ATI bare har 9800Pro med AGP. Derfor: Skjerpings ATI!!!!!!!

 

Takk for en bra artikkel forresten, men hva med å spesifisere innstillingene på spillene (dere kjørte ikke Doom3 med Ultra High?)

Nå er det X700XT (snart X800) som konkurerer mer direkte mot 6600GT og denne er raskere enn R9800Pro.

 

http://firingsquad.com/hardware/ati_radeon_x700_xt/

Lenke til kommentar

Nå er det X700XT (snart X800) som konkurerer mer direkte mot 6600GT og denne er raskere enn R9800Pro.

 

http://firingsquad.com/hardware/ati_radeon_x700_xt/

Hmf... X700XT er jo bare marginalt bedre enn 9800 Pro i disse testene, og stort sett dårligere enn 6600GT... og X700Xt blir jo klart slått av 9800 Pro i CS:S beta... Det er for dårlig for et nytt kort til over 2000 (2500?). Ønsker nye X800 velkommen (kan som sagt bli en killer), og exit X700XT/Pro/whatever

Endret av jon67
Lenke til kommentar

Det var et par komentarer her ja, He-He....

Det synes jeg faktisk er veldig bra, for disse tilbakemeldingene det er gull å ha når man skal utvikle testene og seg selv videre.

 

Vi får begynne med PCIe biten. Vi mottar nok av disse fra de som er villige å låne oss kort for test, mest sannsynlig for at det er de kortene de ønsker å fronte nå.

 

Men fortvil ikke... Det kommer test på samme vis som den siste nå.

Men med GeForce 6800LE og 6800, begge disse er av AGP versjon.

Håper dette gjør mange glade...Skal sitte på spreng med den nå noen dager nå så gled dere.

 

Kom gjerne med tilbakemeldinger. Her er noen forslag som vi har fått og skal se på. Vi skal nå prøve å få lagt til HL2 bla. Så kan vi også evt. ta opp ønskene som er kommet med litt mer 3DMARK, kanskje en avstemning om å tilføye 03 eller 01.

 

Jeg hadde håp om å få inn hvertfall 9800XT i oversikten i grafene, men det var desverre blitt borte når det var på vei til service. Jeg var nødt til å sette inn et GeForce 6800GT isteden. Snufs... Savner det litt ennå.

 

Uansett dere får ha en god kveld dere som ennå kan sitte oppe å game litt. :)

 

mvh

 

Kristian

Lenke til kommentar
Hehe, slapp av mann... "knuser" var vel kanskje i drøyeste laget:

 

http://firingsquad.com/hardware/sapphire_h...0_pro/page5.asp

 

Flere av testene i denne artikkelen vipper nok i X700 Pro's favør, men stort sett ligger 98P og X7P ganske likt. Og det er faktisk jævlig skuffende av et nytt ATI-kort når man ser hvordan 6600GT presterer. Og 6600GT finnes i både PCI-E og AGP-versjon, mens ATI bare har 9800Pro med AGP. Derfor: Skjerpings ATI!!!!!!!

 

Takk for en bra artikkel forresten, men hva med å spesifisere innstillingene på spillene (dere kjørte ikke Doom3 med Ultra High?)

Nå er det X700XT (snart X800) som konkurerer mer direkte mot 6600GT og denne er raskere enn R9800Pro.

 

http://firingsquad.com/hardware/ati_radeon_x700_xt/

Ja, det er vel x700xt og 6600gt som konkurrerer. Men jeg er iallefall ikke villig til å betale over 500,- mer for et kort som yter like bra som 6600gt..

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...