Gå til innhold

HL2 'Out of range' resolution - hvordan resette ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte å sette feil oppløsning i HL2 (1600x1200). Det ble mer enn skjermen min kunne tåle, så den går i 'Out of range' modus når HL2 startes opp.

Noen tips om hvordan jeg kan resette instillinger?

Har letet etter .cfg filer uten å finne den rette. Har reinstallert både Steam og HL, men samme feil skjer. På forhånd hadde jeg slettet alle gamle HL2 og steam kataloger. (Har tatt kopi av mine savegames :))

Takker for alle tips !

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

heihei! Surt problem du har der. For å fikse kan du jo prøve å legge til "-width [pixels] -height [pixels]" i snarveien. Håper det hjelper deg

for eksempel:

D:\Spill\steam\Steam.exe -applaunch 220 -width [1024] -height [768] - console

Endret av henrik007
Skrevet

Jeg fikk samme problem i nfsu2, men da ringte jeg en fyr og fikk han til å guide meg gjennom menyen :thumbup:

Men det blir vel kanskje litt vanskeligere i hl2, ettersom man ikke bruker piltastene til å navigere i menyen med.

Skrevet

Hei, takker for alle svar.... trodde Henrik007 sitt tips skulle funke. Men neida... :(

Det frister lite med en format. Ingen som vet hva man evnt. kan endre på i registeret?

Det må jo ligge noe info der, siden feilen fortsatt er der etter re-installering

Skrevet (endret)
Hei, takker for alle svar.... trodde Henrik007 sitt tips skulle funke. Men neida... :(

Det frister lite med en format. Ingen som vet hva man evnt. kan endre på i registeret?

Det må jo ligge noe info der, siden feilen fortsatt er der etter re-installering

Hadde problemet selv. Jeg skrev height osv. i oppstarten og det virket (på halflife source). Du må ikke ta med klammene rundt tallene. Prøv forskjellige oppløsninger. Får du til 640x 480 f.eks. kan du gå inn i options og endre til det du ønsker.

Endret av Sire
Skrevet

Hei, regner med at det ville ha funket å skrive inn parametre til .exe filen uten klammer. Jeg tok en litt mer tungvint måte (før det siste svaret ble postet :( ); startet regedit og søkte på "hl2". Slettet alt jeg kom over, reinstallerte spillet, kopierte inn alle savegames og startet opp normalt.

jippi :w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...