Gå til innhold

noen andre som har vært på Iron Maiden konsertene?


Deadringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg er litt misunnelig på dem som er i Spektrum nå.. Heldigvis er det under et døgn til jeg er der selv :D.

 

Dessverre har et par av kompisene mine ombestemt seg, så jeg sitter inne med to billetter (sitteplasser) ekstra. Så dersom noen har lyst på dem, send PM. Hvis ikke, så blir det vel svartebørsen utfor spektrum i mårra kveld..

 

 

Winamp: Live after death - Aces high....

We shall never surrender!

Lenke til kommentar

Det var mildt sagt en uber konsert. Åpningsbandet Mastodon var litt for forskjellig fra Maiden sin lyd, som gjorde at det meste av publikum mista interessen ganske fort. Det var en slags kjempeteknisk progressiv death metal. Men etter å slitt oss gjennom 30-40 minutter med de + x antall timer venting braka det løs med Ides of March, rett over i Murders in the Rue Morgue. Låter de ikke har spilt live siden først på 80-tallet :) Bare sanger fra de 4 første platene pga Early Days-DVD'n.

Så det ble mye man ikke hører til vanlig, som Remember Tomorrow, Phantom of the Opera, Sanctuary, Where eagles Dare, Die with your boots on etc etc etc. En kjempelang maktdemonstrasjon av de gamle låtene deres.

Før Phantom of the Opera sa Bruce at den sangen var den aller første låten de skrev, allerede i 1976 (før han var med såklart), og at den representerer ALT Maiden står for og er, så hvis noen i publikum ikke "skjønner" den låten, kunne de bare gå hjem. Ingen gikk hjem :)

 

Fantastisk kan man bare si. Publikum var i storslag også, akkurat som forrige gang de gjestet landet. Allsang på samtlige låter nesten. Dere som skal imorgen har MYE å se frem til.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Så det ble mye man ikke hører til vanlig, som Remember Tomorrow, Phantom of the Opera, Sanctuary, Die with your boots on etc etc etc.

Digger best iron maiden og killers uansett. (ikke pga paul men uansett) sto to meter fra min idol og kjæreste (han vet ikke at han er det da) DAVE MURRAY!.. og Steve titta meg i øya i 3 sek :D:p . Faen ble sinna når de ikke spilte live drifter. altås laang og med allsang: ijå ijå jå jå osv (narr av en police sang faktisk) Noen som vet hva den første sangen til mastadon var? det var ett digg riff i den

 

edit: (ikke pga paul men uansett) var feil plassert

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
Før Phantom of the Opera sa Bruce at den sangen var den aller første låten de skrev, allerede i 1976 (før han var med såklart), og at den representerer ALT Maiden står for og er, så hvis noen i publikum ikke "skjønner" den låten, kunne de bare gå hjem. Ingen gikk hjem :)

 

Rett før sangen begynte og det var passe rolig skrek jeg phantom of the opera av hele mitt hjerte (yndlings sangen min) og når den starta da følte jeg meg kul :cool:

 

 

oooops :p skrev enda en tråd jeg, beklager

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Gled deg, men ikke still deg fremst. Det er ekstremt mye bølling og knuffing, og det finnes ikke morsomt før selve konserten starter og folk er utålmodige.

Man kjemper mere for å holde seg på beina + holde folk sine albuer og armer ute av trynet enn å høre på musikken. Beste er å stå litt bak de aller fremste radene med folk. Da får man litt armrom samtidig som man blir med på hoppinga og alt som skjer lengre frem uten å føle seg ensom. Det var skikkelig slit å holde seg på beina like før showet startet, folk skulle bølle en vei, og da måtte selvsagt noen andre bølle andre veien, så man ble knust og skvisa mellom svette folk hele tida.

Faller du da ligger du tynt an, for ingen ser nedover, bare oppover for å se over hodene til alle de andre.

Var en jevn strøm av folk under hele konserten som migrerte fra fremste rad og bakover. Man blir ekstremt svett av å stå og vente i en så fuktig atmosfære som Spektrum blir med 10000 folk der. Det var så fuktig luft at det var tåke i rommet.

Trodde nesten det skulle begynne å regne ei stund.

 

Den værste bøllinga ga seg heldigvis når konserten startet, ellers hadde jeg mista pusten både en og to ganger.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Konserten var fantastisk. Det var en utrolig bra overraskelse at de spilte en del gamle låter. Gode gamle maiden :)

En kompis av meg likte ikke at de ikke spilte Fear of the dark, men jeg syntes det var helt greit. Det var mye bedre å få høre litt av de tidligere låtene. For min del er det musikken fra tidlig 80-tallet som er skikkelig maiden.

 

Mastodon er jo også er nydelig band. Akkurat passe hardt :)

Lenke til kommentar

Ikke overraskende at fansen skryter av konserten. Noe annet ville vært overraskende... Det er alltid høye forventninger og menigheten stiller seg ukritiske til fremføringen etterpå. Man vet jo på forhånd at konserten vil bli roset når den er ferdig...

Hva med den dårlige lyden i spektrum, satte ikke det en demper på hvor bra det egentlig låt?

Endret av anth
Lenke til kommentar

Maiden-konserten var noe av det råeste jeg har opplevd. Til tross for alderen, herjer de scenen mer enn noen andre. Hæææærlig :love: Oppvarmingsbandet Mastadon sucka, etter min mening. Det var det tydligvis flere som syntes, da folk flest bare sto og daffet. Men da Maiden entret scenen, tok det helt av. Presset økte, og folkemengden føk fra side til side, det var helt villt. :dribble: Mye av presset roa seg ned etter at Bruce sa i fra at folk skulle trekke lenger tilbake og roe seg ned. Uansett, gir konserten 11 av 10 mulige ;):love: Maiden :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...