Gå til innhold

Den store D&D Forgotten Realms tråden


Anbefalte innlegg

Prøver dere å opprettholde den noenlunde samme gruppen gjennom hele spillet, eller er dere mer omskiftelige?

Det første jeg gjør er å samle den gruppa jeg vil ha før jeg begir meg ut på quests osv.

 

Jeg pleier å ta med Ajantis som er en Paladin, Kivan som er Ranger, Viconia :love: cleric, Edwin som Conjurer og til slutt Kahlid, Fighter.

får du jaheira høgd ned da, siden khalid ikke blir med deg uten ho ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøver dere å opprettholde den noenlunde samme gruppen gjennom hele spillet, eller er dere mer omskiftelige?

Det første jeg gjør er å samle den gruppa jeg vil ha før jeg begir meg ut på quests osv.

 

Jeg pleier å ta med Ajantis som er en Paladin, Kivan som er Ranger, Viconia :love: cleric, Edwin som Conjurer og til slutt Kahlid, Fighter.

Men hvordan fjerner du Jaheira uten at Kahlid forsvinner da? Fjerner du først den ene så forsvinner også den andre. Skulle gjerne beholdt Kahlid i gruppen og at Jaheira forsvinner på en naturlig måte. Misliker Jaheira. Men jeg hater å adskille to som er ment å vere sammen, så mye lever jeg meg inn i historien og spillet :p

 

Edit:

Huh så ikke innleggene deres, sleiping Legolas :p Jeg vil skille de på en anturlig måte.

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
Forøvrig likte jeg Elaine Cunningham's serier bedre enn Salvatore (Kan ha noe med at jeg egentlig er litt anti Drizzt (fordi så mange fanboys er for :p)). heh

Enten det eller så er det fordi forholdene mellom karakterene faktisk utvikler seg til noe i hennes bøker ;)

Jeg var faktisk ikke klar over at så mange visste om Drizzt. Lukta jo kanskje litt ugler i mosen når han plutselig var med i ett spill...

Men so what om det er mange fans? Det endrer ikke synet mitt på at jeg liker bøkene, og det bør ikke endre andre sitt syn heller...

 

Og jeg synes det er ganske mye kuul karakterutvikling i Salvatore sine bøker også. Tenker da spesielt på Entreri, Jarlaxle (ispell) og Wulfgars utvikling. Cunningham sine bøker ble litt for stillestående for meg. Samme som Ringenes Herre også ble etterhvert. Bok 2 var jo ett langt gjesp! Men så har jeg alltid likt action da! :)

Lenke til kommentar

driver å leser den siste boka om drizzt nå... den er konge

har lest alle drizzt bøkene og cleric quintet. oxo song and sword og stars and shadows (eller hva den het forno) fra Elein Cuningham...

 

men rollespille guppa vår er blit oppløst, er det noen på oslo, akershus eller sør i hedemark som har lyst på en spiller til? spiller DD 3,5. er oxo åpen for andre pnp spill...

 

vis noen er villig så mail meg : [email protected]

Endret av Zypod
Lenke til kommentar
men rollespille guppa vår er blit oppløst, er det noen på oslo, akershus eller sør i hedemark som har lyst på en spiller til? spiller DD 3,5. er oxo åpen for andre pnp spill...

Hei.

rollespill.net har vi et eget kontaktforum for folk som trenger spillgrupper å spille med. :)

Ellers vet jeg at det er mange spillforeninger/klubber i Oslo/Akershus som du kan prøve.

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar
Er det noen nye spill fra Forgotten Realms unvierset på gang for tiden eller? Er det ikke Atari som sitter på rettighetene?

Nye Forgotten Realms spill som jeg kommer på i farten:

-Baldurs Gate 3

-Neverwinter Nights 2

Er foreløbig ikke kjent hvem som vil utvikle dem.

 

-Dragon Age

Denne er det Bioware som står bak.

 

Noen som vet om flere? :love:

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
-Neverwinter Nights 2

Er foreløbig ikke kjent hvem som vil utvikle dem.

Det er Obsidian som utviler NWN2 da. Skjønner ikke helt hvor du har det fra at det er ukjent. Når nwn2 ble lansert sent i sommer, så ble det også samtidig klart at Obisidan var utvikler. :)

He he, forhastet meg litt. Jeg bare anntok... fant en artikkel om saken på gamer.no

http://gamer.no/art.php?artikkelid=9184

 

Uansett, noen som vet om flere FR spill på vei?

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar

Hva vi vet om BG3 er det PC Gamer skrev i høst:

The setting is currently slated to take place in the early days of Baldurs Gate. Some familiar ancestors of characters might show up.

They will be moving to a 3d engine. They also might create their own. No develepor has been named, and they promise to not make it an Action/RPG like the console Baldur Gate.

They will be using the DnD 3.5 rules. Atari doesn't know if they will have Real Time combat or Turn based, but they are learning heavily to one of the forms, but did not release any information past that.

 

Vi vet også at det ikke er Bioware som jobber med BG3.

I think Atari announced in some printmag they are doing BG3, but I don't know more than that. I'm sure they'll have an official announcement about it. BioWare, at this time, is not working on a BG game.
Lenke til kommentar

Tja, jeg hadde faktisk ikke hatt noe i mot nwn-motoren. Når KotOR ble gjennomført så bra der ser jeg ikke noen negative saker med den lengre. Infinifty merket jeg at jeg var litt lei av også, med IWD2.

 

Men - med tanke på at dette er BG-serien, vil jeg helst ha et party på 5(6?) folk og stor oversikt, så da passer kanskje ikke nwn-motoren her allikevel, men noe mer likt infinity. Hadde vært stilig med et oversiktsblikk ala infinity, men med muligheter for kamerarotasjon og zooming inn. Blir sikkert noe ala. det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...