Gå til innhold

Den store D&D Forgotten Realms tråden


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte det ville vere fint å lage en tråd som fokuserte på spillene rundt Forgotten Realms universet. En tråd hvor folk kan komme med spørsmål, meninger, info osv... rundt eksisterende og fremtidige titler hvor handlingen er lagt til Forgotten Realms universet. Personlig er det alltid noe jeg skulle hatt svar på ;)

 

Er du God :innocent: eller Ond :devil: i slike spill?

 

Jeg foretrekker en gruppe beståendes av Lawfull good baserte karakterer som utfører gode gjerninger. Jeg har også laget en ren helvetes gruppe i Icewind Dale II som bare er ute etter penger og faenskap. Men jeg liker best å vere god siden jeg synest så synd på de jeg er ond mot :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leser faktisk "The Thousand Orcs" akkurat nå! Den hittil siste trilogien om Drizzt Do'Urden som går utenpå Ringenes Herre mange ganger. (Men R.A. Salvatore er veldig inspirert av Tolkien!)

 

Synes å huske at Drizzt er en kode man kan bruke i Baldurs Gate eller noe lignende spill for å spawne en sinnsyk Drow/Dark Elf...

 

Jeg har lest en del D&D bøker og kan ennå ikke finne noen som kan måle seg med Drizzt bøkene når det kommer til ren leseglede!

 

Og dette foregår selvfølgelig i Forgotten Realms verdenen, derfor all denne tilsynelatende meningsløse babblingen i denne tråden!

Lenke til kommentar

Hehehehe, morsomt å vite slash. Trodde ikke man pleide å ha med easter eggs i

rollespill. :)

 

Jeg har uansett alltid vært litt fascinert av FR (Forgotten Realms) -spillene og var litt

lei for ikke så veldig lenge siden da jeg fikk lyst til å ta dem opp igjen, og husket at

jeg hadde solgt dem. :(

Det resulterte med at jeg kjøpte BG (Baldur's Gate), men siden har jeg mistet litt av

interessen... foreløpig. Håper at det kommer en dag da jeg ikke har mye å gjøre og

interessen for spillet fatter nok en gang. :D

Lenke til kommentar
I Baldur's Gate 1 & 2 pleier jeg å ha en Chaotic Neutral Thief.

Resten av gruppen er som regel en blanding av både god og onde folk.

 

Legolas

Fra begynnelsen av Baldurs Gate plukket jeg opp hva det skulle vere, bare for å fylle inn mellom rekkene. Jeg spiller BG1 for andre gang og er foreløbig på kapittel 4 i "Cloak Wood Mines" Her fant jeg "Yeslick" og har nå samlet den perfekte kule, gode gruppe. Denne gruppen skal jeg beholde mest mulig gjennom hele spillet.

 

Meg - Mage - Lawfull Good - Human

Yeslick - Fighter/cleric - Lawfull Good - Dwarf

Minsk - Ranger - Nautral Good - Human

Kivan - Ranger - Chaotic Good - Elf

Dynaheir - Invoker -Lawfull Good - Human

Imoen - Thief - Nautral Good - Human

 

Alle ligger foreløbig rundt level 5 - 6.

 

Prøver dere å opprettholde den noenlunde samme gruppen gjennom hele spillet, eller er dere mer omskiftelige?

Lenke til kommentar

oooh! konge tråd :D

 

selv spilt en DEL baldurs gate (1 + exp, 2 + exp) Icewind dale (1 + exp og 2), og neverwinter nights + begge exp :p

 

Min personlige favoritt er en standard ranger eller warrior, (ja jeg liker bue :p) som er caothic good, for da kan man gjøre "feil" i forhold til spillet, er en person plagsom, da må man nesten bare kappe hu av den personen :D

 

Lest Alle bøkene om Drizzt (utenom the 2 blades eller.no, som kom ut i oktober, finner den ikke her nede i sør ;/ )

 

Får ta med meg alle drizzt bøker ned etter nyttår.. ha en 3 ukers lesestoff :^)

Lenke til kommentar
ikke no slår pen'n paper orginalen

:yes:

Og om man da i tillegg finner frem et annet penogpapir-spill som f.eks Draug eller Call of Cthulhu så blir det enda bedre igjen. ;)

 

spiller en thiefling rouge sammen med noen kompiser, er selv chaotic nøytral.

 

hehe moro å ærte paladinen på i partyet vårt

Det der minner meg frykelig om partyet vårt. :hmm: Bortsett fra at paladninen er en bard her da. :p

 

som er caothic good, for da kan man gjøre "feil" i forhold til spillet, er en person plagsom, da må man nesten bare kappe hu av den personen

som er xxx"evil" menner du vel nå! :tease:

Lenke til kommentar
disse spillene er indeed kjemperåe, men på bg1 så suger alle du kan ta med deg hardt... ingen har gode stats syntes jeg. Ender med at jeg mekker mine egne folk å hoster mp :(

 

 

Men BG2 er det ingenting å klage på :)

Poenget er ikke at du skal suse igjennom spille raskest mulig;) Velg karakterer utifra historiske synspungt.. FX: i bg2 så hadde jeg med meg Imoen selv om hun er patetisk med tanke på stats..

 

Og ja, du er lav lv i bg1, men nå er jo også motstanderne lav lv også..

 

 

lang edit;) : Har forøvrig runna bg2 rundt 7-9 ganger.. samt noen ganger på tob. bg1 har jeg tatt 2 ganger..

 

Favoritt Party må vel være:

Meg(melee)

Keldorn(melee)

Anomen(melee\cler)

Jaheira(melee\dru)

Edwin(wiz)

Vicona(cler)

 

Savner Minsc og imoen.. :(

Bytter noen ganger Vicona ut med en custom thief i tilleg til meg selv. Som de fleste vet så har ikke Yoshimo rent mel i posen..

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar

hoho, fin tråd

 

Har lest "alle" Drizzt bøkene :blush: (ja også two swords)...

For å få mer utav de senere bøkene til Salvatore, er det en fordel å lese The cleric Quintet først...man får da innblikk i hvem Ivan og Pikel, og for den saks skyld Cadderly og Danica(:love: ) er sånn skikkelig.. :)

 

Andre Forgotten realms bøker å anbefale er Song & Sword serien av Elaine Cunningham, og Starlight & Shadows trilogien :)

 

Ang. spill. er Demonstone til PS2 bra?

 

 

og ja, PNP versjonen er mye bedre, selvfølgelig...

 

men for oss som ikke har en særlig trofast gruppe er www.rpol.net en god erstatning....Online, forum basert "PnP" :) går treigt, men fytti så morro!

Lenke til kommentar
hoho, fin tråd

 

Har lest "alle" Drizzt bøkene :blush: (ja også two swords)...

For å få mer utav de senere bøkene til Salvatore, er det en fordel å lese The cleric Quintet først...man får da innblikk i hvem Ivan og Pikel, og for den saks skyld Cadderly og Danica(:love: ) er sånn skikkelig.. :)

Jepp, man må lese alle 22 bøker fra Salvatore!

Ta med det meste fra Elaine Cunnigham, samt den nye "The Hunter's Blade Trilogy" fra Salvatore så skulle du ha noe og kose deg med gjennom jula. (Og kanskje litt utover våren?)

Lenke til kommentar
disse spillene er indeed kjemperåe, men på bg1 så suger alle du kan ta med deg hardt... ingen har gode stats syntes jeg. Ender med at jeg mekker mine egne folk å hoster mp :(

 

 

Men BG2 er det ingenting å klage på :)

Poenget er ikke at du skal suse igjennom spille raskest mulig;) Velg karakterer utifra historiske synspungt.. FX: i bg2 så hadde jeg med meg Imoen selv om hun er patetisk med tanke på stats..

 

Helt enig. For meg er ikke en karakter sine stats så viktig, men deres sammenheng i historien og selvsagt hvor kule jeg innbiller meg at de er :p

Selv liker jeg ikke Jaheira men "Khalid" er en artig karakter, synd han dør i 2ern og det er "Jaheira" jeg må drasse med meg rundt.

 

Tales of the Sword Coast

Er det foresten noen som har spilt tillegspakken "Tales of The Sword Coast" til BG1? Jeg har ikke, er den verdt å spille? hvordan er historien? er det stort og omfattendes? og hvordan er grafikken i forhold til originalen?

 

Bilder av Tales of the Sword Coast

http://www.bioware.com/games/tales_sword_c...ml?galleryID=33

Virker da som om vannet er tydelig forbedret :hmm:

Lenke til kommentar
hoho, fin tråd

 

Har lest "alle" Drizzt bøkene :blush:  (ja også two swords)...

For å få mer utav de senere bøkene til Salvatore, er det en fordel å lese The cleric Quintet først...man får da innblikk i hvem Ivan og Pikel, og for den saks skyld Cadderly og Danica(:love: ) er sånn skikkelig.. :)

Jepp, man må lese alle 22 bøker fra Salvatore!

Ta med det meste fra Elaine Cunnigham, samt den nye "The Hunter's Blade Trilogy" fra Salvatore så skulle du ha noe og kose deg med gjennom jula. (Og kanskje litt utover våren?)

tror du mener "frem til nyttår"... iallefall for mitt vedkommende :D

 

Forøvrig likte jeg Elaine Cunningham's serier bedre enn Salvatore (Kan ha noe med at jeg egentlig er litt anti Drizzt (fordi så mange fanboys er for :p)). heh

Enten det eller så er det fordi forholdene mellom karakterene faktisk utvikler seg til noe i hennes bøker ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...