mandela Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 soccer på cartrige som fulgte med c64, først kjøpte spill som jeg husker navnet på: last ninja var new zealand story bare på amiga eller også på c64 forresten?
Smeltelim Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 første PC spillet mitt var "chip's challenge" tror jeg, satt å spilte det på 486'en som jeg fikk av jobben til faren min......good times
Swafty Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Mitt første pc-spill var ett eller annet Baldurs Gate tror jeg.
consilium Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 *Mimre* De første spillene jeg hadde (unntatt de som fulgte med Windows 3.11 da): -Keen -Winter Games, Summer Games, Ski or Die, The Games -Lion King, Aladdin, Prince of Persia (2D) -Halloween Harry -Et barnespill som het Scooter's Magic Castle -Highway Hunter -Lotus 3 -Mange flere som det er irriterende å ikke huske... Men har alle på den gamle PC'en fra -93 Den skal aldri kastes. Det aller første var vel Beneath a Steel Sky, som fulgte med PC'en på CD. Det husker jeg var spennende, brukte en del timer der ja. Men nå er det spillet blitt freeware, jeg lasta det ned i romjula, og da runda jeg det for første gang :!: Endelig noen på min alder Må ta med: King's Quest 1,2,3++ Space Quest 1,2,3++ Monkey Island 1 og 2 Blue WarCraft 3 Street Rod 1 og 2 Stunts
Jonnar Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 (endret) Det forste spillet jeg eide var vel Actua Soccer. Det fulgte med var forste PC, en Fujitsu. Pentium 166mhz. Det var tider det! *Nostalgisk* Edit: første PC spillet mitt var "chip's challenge" tror jeg, satt å spilte det på 486'en som jeg fikk av jobben til faren min......good times Oj, har spilt det endel ogsa, ja... *Enda mer nostalgisk* Endret 15. januar 2005 av Jonnar
sixx Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Mitt første var et spill som heter "Clash" faktisk ganske kult mener jeg å huske. Det var et strategispill som gikk å kjøre på en 200 mhz pc.
Rykende_Kaffe Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 tror kansje mitt første spill var vinter eller chip challenge eller noe sånt no
MrVilla Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Mitt første spill på pc må ha vært ports of call. Var ihvertfall et av de. utrolig mange kule timer jeg og kompisen min hadde med dette spillet. Wing Commander var også et av de første. Det var de tidene der spilla var fokusert på gameplay, pc'en (som gikk i dos) aldri krasja og drivere var et fremmedord som ingen visste hva betydde En herlig tid.....skru på pc'en og spill.......
nree Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Fikk ein comandor av pappa da jeg var liten og fikk sikkert 20 spill kansje de er derfor jeg sitter hver dag med pc'n?
westa Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Galaxians på ZX81.... Må ha vært i 1981 eller 82 Hadde noen spill til Oric 1 oxo...
ehs5 Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Fikk ein comandor av pappa da jeg var liten og fikk sikkert20 spill kansje de er derfor jeg sitter hver dag med pc'n? En comandor faktisk. Skjønner ikke hvordan folk har klart å proppe det navnet inn i huet sitt.
jack_ Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Det første jeg "spilte" var kabal, tror jeg. Men Warcraft II var det første spille jeg hadde på pc, som pappa tok med hjem fra jobb i helgene!
ehs5 Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Det første jeg "spilte" var kabal, tror jeg. Men Warcraft II var det første spille jeg hadde på pc, som pappa tok med hjem fra jobb i helgene! Spilte han warcraft på jobben eller?
Aeternus Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Jeg satt å spilte Hunchback i endeløse timer på C64.
Solid Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Jeg fikk pc litt sent. Men det første pc spillet jeg eide var I.G.I. Det var helt konge. Men jeg er ikke helt sikker om det var det første da.
Melfacion Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Blue Hmm... var det et spill der du skulle etterforske et drap eller noe. At du var politimann eller detektiv av noe slag? I såfall var det et av de første spillene jeg spilte også. Var en kompis som hadde fått seg 486 med CDROM. Husker det var stort.. Og dette spillet fulgte med maskinen hans. Ellers var de første spillene jeg kjøpte til PC The Big Red Adventure, Monstertruck Madness og Big Red Racing. Kjøpte alle tre på en gang, og hadde mye morro med det. Var etter at pappa kjøpte ny maskin. Pentium 120MHz eller så. Hadde selvfølgelig spill før dette også, på 386 laptopen (slepbar, ikke bærbar), men da visste jeg ikke at det gikk ann å kjøpe spill til PC. Hadde en Sega Master System II også, og jeg syntes det virket naturlig at spill er noe du kjøper til spillmaskiner. Alt jeg hadde kom på disketter fra naboen. Oh, the happy days
Datasmurf Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Animated Quest tror jeg.. Eldgammelt DOS-spill, der du skulle føre et dyr fra et kart over haugevis med baner før du kom hjem til familien din. Du skulle spise dyr som var mindre enn deg, og passe deg for større dyr og jegere. Ganske moro. Dyret som ikke var jaga av jegere og som eide ALLE, var svartbjørnen:P Var visst fra slutten av 80-tallet tror jeg. Andre klassikere var Hugo and the Haunted House, Jill of The Jungle, EPIC Pinball og *trommevirvel* Cosmos' Cosmic Adventures... Ah, gode gamle floppyspill
Sigga Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Det er jeg neimen ikke sikker på! Tror det var Microsoft Flight Simulator 98.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå