Gå til innhold

Ikke bruk bærbar PC i fanget!


Gromit

Anbefalte innlegg

Dette er noe oppskrytt vas som vanlig. Det er helt korrekt at temperaturøkning i "sekken" fører til nedstt fruktbarhet, det er faktisk derfor de er plassert på utsiden... Uansett går alt tilbake til normalt igjen etter en tid uten varmekilden...

 

Det eneste som kan være skummelt er den elektromagnetiske strålingen, men det foreligger ingen data på dette foreløpig...

 

"Alt med måte" er en god regel !

 

:cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som snakker om 40 grader, så er det ikke vanlig kroppstemp i pungen. Det er nettopp fordi pungen er varmesensitiv, og ikke er laget for kroppstemperatur at den ligger utenfor... derfor den og så eser/trekker seg sammen ved temperatur forskjeller... Så sikkert noe i dette, men dagbladet kan gå å stikke hodet i jorda... Ikke langt fra skremselspropaganda, som selger godt for tiden... Samfunnet trenger flere klyper med salt!

Så lenge man lever etter ordtaket "alt med måte" tror jeg at man kan leve lenge nok...

Lenke til kommentar

Hmm er jo ikke såå urealistisk, de henvender til tidligere studier, må nesten si jeg skulle likt å sett de men tror jo ikke det er direkte løgn. Man ser ikke bort fra at når tempraturen rundt pungen stiger noen grader ikke er bra, spesielt hvis du bruker maskinen daglig i flere år, de sier jo også at det kan ta skade på sikt, ikke at man blir umidelbart sterilisert som noen her antyder :p

Lenke til kommentar

En økning på 2-3 grader er faktisk veldig mye. Det skal ganske mye til for å kunne påvirke temperaturen såpass selv i ekstremitetene dine (dvs. fingre tær og edlere deler). Å gå med varme klær vil ikke gi samme effekten (det er ikke nok). Kroppen er veldig flik til å kontrollere sin interntemperatur ved hjelp av svette og blodstrømmen. Det eneste jeg kan tenke som ville vært nok var et lagt opphold i badestu, eller å være nedsenket i veldig varmt badevann over lengre tid.

 

Jeg anntar folk er klar over at en kjernetemperatur i kroppen på 42-43 fatisk er dødelig? Diverse livsviktige ensymer og proteiner fungerer ikke ved så høye temperaturer, derfor er det faktisk mulig å dø av høy feber alene i ekstreme tilfeller. 40 grader i ballene er nok neppe dødelig, men at det kan oppstå lokal skade om den temperaturen opprettholdes i langt tidsperspektiv tviler jeg ikke på.

 

Med det sagt,så har jeg ingen tro på at moderat bruk av laptop på fanget vil være noe problem. Ikke ved mindre man faktisk sitter der i time etter time, dag etter dag, slik som ved en stasjonær, men da anntar jeg at normale folk har et bord til slikt bruk. Dette er typisk hysteri-nyheter....

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Vil bare nevne at for eksempel trailersjåfører har nedsatt fruktbarhet pga at de sitter hele dagen i et varm og klam sete. Det som noen andre her sa en grunn til at stellet er på utsiden av kroppen, det er meningen at det skal holdes kjølig. Moderat bruk av laptop på fanget tviler jeg på er skadelig, men sitter du i timesvis med en varm laptop på fanget hver eneste dag så tror jeg det kan gi "trailersjåføreffekt"... Selv har jeg alltid hatt noe under laptopen når jeg har den på fanget fordi jeg syns det har blitt for varmt. Ta vare på familiejuvelene folkens... :p

 

Og ja, Dagbladet og VG skriver mye rart for tiden...

 

På sin plass å nevne denne siden: :!: http://www.hypokonder.dk/

Endret av Sourze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...