Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er mulig å lage en batch til å koble på messenger 20 sekunder etter oppstart, eller om det ikke er mulig med batch.

 

Grunnen til at jeg vil det er at jeg har et Wlan som bruker en stund på å "finne seg selv" :p og på den tiden det tar har allerede den automatiske innloggingingen til messenger gitt opp.

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo jeg har samme problemet så det kan jeg hjelpe deg med.

 

bruk et program som heter sleep.exe det finner du på nettet. send meg en pm hvis du ikke finner det, så skal jeg sende deg det.

 

Lag en batch fil som ser slik ut

 

Cd\

sleep.exe 20 (velg antall sekunder det skal vente med oppstart)

cd Programfiler

cd msn messenger

msnmsgr

 

*viktig - still inn messenger til å IKKE logge inn ved oppstart av windows, og velg allow automatic sign in when conected to the internet. (disse innstillingene er under tools-options-general*

Lenke til kommentar

Du finner også hele start-menyen i Documents and Settings/<brukernavn>/Start menu.

 

Der kan du kopiere inn og slette ting mye enklere enn å prøve å dra og droppe ikoner rundt i startmenyen ute i desktop. Det er et h*lvete. Skuffa der alle programmer som skal starte ved boot skal være, heter kort og godt "Startup".

 

Jeg har f.eks. online.adsl-snarveien min der, så den kobler automatisk på internett når jeg kommer inn i windows.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

takk for all hjelp, men det gjenstår et problem...

 

slik er koden for batchen nå:

 

@echo off
Cd\
sleep.exe 10
cd Programfiler
cd msn messenger
msnmsgr

 

jeg vil gjernet at batch viduet lukker seg etter det har åpnet messenger...hadde og vert greit om messenger hadde starta minimized...er dette mulig?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt problemet her jeg. Messenger skal da fint kunne klare å logge seg på når en nettverkskobling er etablert. Dette skjer vel ikke før det trådløse er oppe og kjører? Har i alle fall ingen problermer med det på min laptop - maskinen starter opp, og messenger startes minimert som standard. Så har jeg huket av for automatisk tilkobling når maskinen får nett-tilkobling, og vips er problemet ikke-eksisterende.

 

Uansett; sleng på exit på en ny linje til slutt i scriptet, så skal det klare å avslutte seg selv.

Lenke til kommentar

om du leser det første innlegget mitt, så mener jeg at jeg forklarer problemet mitt ganske greit.

 

Grunnen til at jeg vil det er at jeg har et Wlan som bruker en stund på å "finne seg selv"  og på den tiden det tar har allerede den automatiske innloggingingen til messenger gitt opp.

 

men takk for hjelpen alikevel :)

Endret av oaeide
Lenke til kommentar
om du leser det første innlegget mitt, så mener jeg at jeg forklarer problemet mitt ganske greit.

 

Grunnen til at jeg vil det er at jeg har et Wlan som bruker en stund på å "finne seg selv"  og på den tiden det tar har allerede den automatiske innloggingingen til messenger gitt opp.

 

men takk for hjelpen alikevel :)

Jo, det var det jeg stusset på. Den automatiske innloggingen til MSN skal da ikke begynne før mn har nett-tilgang, så det naurlige ville vel være å finne ut hvorfor den gjør dette, men anyhoooo - if it works, don't fix it.

Lenke til kommentar

det stemmer, den har et slags nett i 1 sec når jeg starter opp...men det forsvinner - og så kobler det seg opp igjen (spør ikke meg)

uansett - det med exit tingen funka ikke...tror messenger må avsluttes igjen før den skal gå videre til den commanden...noen forslag?

Lenke til kommentar
det med exit tingen funka ikke...tror messenger må avsluttes igjen før den skal gå videre til den commanden...noen forslag?

det har du rett i.. bat filen vil ikke gå videre til neste ledd før det gjeldene ledd er utført, og den vet ikke om det er utført eller ikke..

jeg husker at det er en eller annen kommando for det. Jeg har engang "programmert" mye batch. Men det var i "the golden age" da jeg hadde 486 og fremdeles gikk på ungdomsskolen. Jeg husker dessverre ikke det nå, og jeg fant lite på google.. men som jeg sier, det SKAL finne en sånn kommando..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...