Gå til innhold

Hva er deres beste/verste øyeblikk i HL2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rundet Half-Life 2 for en liten stund siden, og jeg sitter igjen med en masse inntrykk. Vi starter med det "verste"...

 

*Vennligsinnede opprørere som ofte står i veien for deg.

 

*Veldig mye loading i starten, så gikk det ganske fort etterhvert, før loadingpausene ble enormt lange igjen på slutten. (sikkert noe rart med pc'en min)

 

*Stedet i Nova Prospekt hvor man skal sette opp 3 sentry guns. Brukte enormt lang tid der selv om jeg brukte heftig mye quick-saving. Etter å ha slitet i timesvis forteller kameraten min at han kun tok med en ekstra Sentry Gun fra tidligere på brettet, og vips det ble veldig lett!

 

Har veldig mange gode minner fra Half-Life 2, her er det beste jeg kommer på i farta:

 

*Stemningen, særlig i starten av spillet og langs kysten ved de forlatte hvite husene, var enorm.

 

*Alle de forskjellige karakterene

 

*Fortellerteknikken, den skjulte historien og alle hintene

 

*Stedet hvor en type sier: "Be careful, its Ant Lion season". (veldig idiotisk, men det passet så godt inn og ga meg virkelig følelsen av at dette var en virkelig verden)

 

*At en slapp å kjempe mot en idotisk mye-tålende boss på slutten av spillet.

Lenke til kommentar

Er ikke ferdig, er bare i Ravenholm enda.

Gravitygunneren er helt konge.

Noe av det beste du kan kaste med den er radiatorer.

De er passelig store og blir ikke borte så lett samt at den har stor slagkraft.

Har knerta ørten zombier og sånne hodegreier med radiatoren.

Båt brettet var også konge.

Grafikken er helt nydelig, selv med skjermkort til 1000 lappen.

Er glad det er mye igjen av spillet.

 

Verst: Steam registrering.

Virker som spillet har noen små bugg uten at det er noen problem å komme rundt det.

Fikk feilmelding etter å ha dødd og skulle loade et savegame.

Feilen gikk ut på at det ikke var kontakt med steamserveren. (spilte offline)

Lenke til kommentar
Beste:

 

SPOILER:

 

 

 

I Citadelen når Breen slenger fra seg gravity gunen, og du går inn i heisen og tar farvel med Alyx, å så begynner musikken.... HERREGUD så bra , noen som er enige?

 

 

Dårlig: At de måtte kutte ut så mye pga tidsfrist

Tuller du med den tidsfristen eller? de har faen meg brukt 7 år på den, og de valgte selv når de skulle release det

Lenke til kommentar
Beste:

 

SPOILER:

 

 

 

I Citadelen når Breen slenger fra seg gravity gunen, og du går inn i heisen og tar farvel med Alyx, å så begynner musikken.... HERREGUD så bra , noen som er enige?

 

 

Dårlig: At de måtte kutte ut så mye pga tidsfrist

Det som skjedde var at mange av scenene ikke fungerte bra nok for å bli sluppet ut på nåværende tidspunkt. Som Gabe Newell sa jo noe som "så lenge sluttresultatet ble bra, så har det ikke noe å si hvor mye vi kuttet".

 

Feks. den etterlengtede blå "armen" som vi har sett bilder av, eller Hydraen som den ble kalt. Den brukte de lang tid på å utvikle, men det passet bare ikke inn og ville ha trukket ned totalinntrykket. Så jeg er glad for at det vi sitter igjen med er bunnsolid, selv om vi så flere ting i diverse videoer som aldri kom med...

Lenke til kommentar

Nettopp rundet spillet nå (på medium). Lurer på hvorfor mange synes det dærre med de tre turretene er så vanskelig. Klarte det på første forsøk jeg da...

Trur jeg dævva til sammen 7 ganger under hele spillet.

 

Er det sånn at man har den syke gravity gunnen hele tiden etter du har runda det, eller bare hvis du starter på new game?

Lenke til kommentar
Ang. plassering av sentries, hvis du setter deg i den andre "tverrgata" til de to korridorene

Et annet alternativ for de som ikke gidder å bruke tid på sjauing av barrikade: sett opp alle turretene innerst i en celle, i retning celle-døra. Hold deg der inne og litt til siden for døra hvis du har plass. Døra funker som en flaskehals for combine-soldatene. Eneste du må gjøre er å være på alerten med å avverge en og annen granat \ sette opp turrets igjen hvis noen går i bakken, evt hjelpe til med noen hagleskudd \ granater ut av døra iblandt.

 

Fy fanken som jeg strevde da jeg satte opp turretene uti korridorene. "More soldiers!" NEEEI! :D

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Beste etter å ha gått igjenom spillet:

 

Bind z ai_diabled

Bind x noclip

Ha blå-gravgun fra starten av

 

Dårligste:

 

HL2 Singel-player var bare kjekkt en gang

Få spillet til å låse seg ved å løfte buggyen med blå-gravgun.

Du skriver inn det her i konsollen regner jeg med? holder det og skrive det en gang?

Lenke til kommentar
Ønsker du en liten forklaring på alt, se på denne siden: http://members.shaw.ca/storage_4/hl2story/

 

 

Beste øyeblikk ja, mange av det gitt.....

 

Synes det var veldig spesielt å være med igjennom "Citadel", tenker meg det er noen timer mapping som er lagt i det av VALVe....

Det aller beste var slutten, alt fryser, du ser Alyx har blitt truffet av sjokkbølgen fra eksplosjonen og holder på å falle....

Så hører du G-MAN; ...Time. Doctor Gordon, is it realy time again... It felt as if you only just arrived.

 

Man sitter igjen med en del spørsmål etter dette;

 

Overlever Alyx?

Faller Citadel ned på alle innbyggerne i C17 (som Dr. Breen hinter til)

Overlevde Mossman og Eli?

Og, hvem er egentlig G-Man......

 

Uansett.... det var verdt ventetiden....

hurra! tenk på de som ikke hadde spilt ferdig spillet før du skriver sånt, din idiot.

 

(Ok da jeg er ferdig)

 

Beste: Teh HL feeling

 

Verste: Fikk liksom ikke helt med meg at sisteboss var sisteboss før det var ferdig :ermm:

 

Skjønner heller ikke hva folka mente med at stedet med 3 turrets var vanskelig... :innocent:

Endret av AmmO
Lenke til kommentar
Beste etter å ha gått igjenom spillet:

 

Bind z ai_diabled

Bind x noclip

Ha blå-gravgun fra starten av

 

Dårligste:

 

HL2 Singel-player var bare kjekkt en gang

Få spillet til å låse seg ved å løfte buggyen med blå-gravgun.

Du skriver inn det her i konsollen regner jeg med? holder det og skrive det en gang?

Ja, ganske greit å trykke på et par knapper når det begynner å bli kjedelig :whistle:

Lenke til kommentar
Beste:

 

SPOILER:

 

 

 

I Citadelen når Breen slenger fra seg gravity gunen, og du går inn i heisen og tar farvel med Alyx, å så begynner musikken.... HERREGUD så bra , noen som er enige?

 

 

Dårlig: At de måtte kutte ut så mye pga tidsfrist

Tuller du med den tidsfristen eller? de har faen meg brukt 7 år på den, og de valgte selv når de skulle release det

De skulle egentli hatt med flere aliens fra HL2 og div våpen, men etter leaken så måtte de omarbeide enkelt materiale, press fra Vivendi gjorde ikke saken bedre.

 

Men uansett, sluttresultatet ble bra

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg mener at jeg gjorde et innlegg her for en stund sia.... kanskje den forsvant med en av server kræsjene eller no sånn..men men.

 

Beste: Når jeg møtte Overwatch soldatene... endelig noen fiender som er like tøffe\tøffere en marinene fra enern.

 

En ting jeg husker godt var rett før man skulle inn i den brua, der hvor man får crossbow dingsen. Så var det en 4-5 soldater der, jeg drepte dem alle, utenatt en som jeg hørte dreiv å snakka i bakrunnen, tenkte jeg skulle drepa han og.

 

Så jeg går ut på jakt.... men til ingen nytte.. han bare slutta å snakke i radioen(kanskje fordi han vart aleine), han bare fordufta...eller kanskje jeg bare hørte feil, og det ikke var noen her. Det gikk noen minutter med health\HEV power hunting, han som forsvant vart glemt...

 

Så pluttselig snur jeg for å sjekke de bensin skura som er uttafor huset.. der står det ei redd litta kar med haggle godt gjemt oppi en av de bensinskur dingsene.. vi stirrer på hverandre i noe som virker som en evighet.......PANG!!! Han får 2 haggleskudd i skelle og fyker rett igjenom skuret. Man skulle nok vert der for å kjønne det.. men morsomt var det.

 

Mange andre ting og.. men gidder itj nevne.

 

Verste: De møkkete hoppeminene.. De er mer eller mindre ubrukelige... kanskje en gang har jeg blitt truffet av en av dem.. Virker som om de bare er der for å sakne farten min..

 

Er ikke spess glad i den derre "Final Showdown" med striderne heller.. ble nesten bare stress.

Lenke til kommentar

Beste:

Starten når en blir jakta og bare har 9mm'rn til å drepa med. Moro å knerte folka som besatt skal pælme tønner og drit på deg; Et skudd i brystkassa to i hjelmen.

 

Verste:

Fra og med Ravenholm til en får buggyen. Syntes det suger så grossalt å sloss mot monstre spesielt når hele spillet bygger på en fysikkmotor der du virkelig kan lemleste og radbrekke en menneskekropp.

Lenke til kommentar

Vet ikke om denne opplevelsen er bra/dårlig:

Første gang jeg kom til huset ved jernbanebrua med bøggien, hoppet jeg rundt og skøyt alt jeg så. Det ble nesten helt stille bortsett fra en lyd som jeg ikke helt fikk plassert. Lyden av et monster som pustet tungt (senere viste seg å være av den typen med sånne små hoppekryp på ryggen). jeg løp rundt i huset mens jeg prøvde å finne dyret. og lyden kom nærmere. Så snudde jeg meg og så nesten rett i vesenet. Faen, jeg skvatt da... :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...