Gå til innhold

Hvordan rense prosessor skikkelig


Aes456

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Første posten min detta her, har bare surfa rundt for å se hva som skjer.. :p

 

Hva hvis man tar av all plastikk, alle løse deler fra CPU'en og får bort allt støvet som er på den, og etterpå så dynker man den oppi bensin, så tenner man på.

 

Da har man jo bare et tynt lag med bensin på og bensin damper fort, så det blir jo ikke så mye besnin på og siden det er så lite, så etterlater det seg ikke sot.

 

Kan ikke dette være en god måte å fjerne kjølepastaen da?

 

Men etter man har dynka kjøleren i Bensin, så bruker man q-tip og fjerner det som er under.

Først: Velkommen i forumet! :yes:

 

Dernest: Sette fyr på CPU´n?? Det forslaget er vel bortimot det mest vanvittige jeg har hørt! Og finner du løse deler på CPU´n, så er det nok bare å kaste den! :p

 

Bensin kan vel i nødsfall brukes, men uten å tenne på denne! Bensin inneholder ikke olje, selv om det i utgangspunktet er et parafinprodukt.

Er først og fremst kjøleren jeg tenker på hvis man dynker den i bensin ikke selve CPU'en. Si at man rengjør CPU kjøleren for støv, skrurer og selfølgelig plastikk vifa.

 

Bensin skal være veldig nyttig til å ta bort olje ihvertfall, og da bør det da være enkelt å ta bort kjølepasta for inneholde rikke kjølepasta olje?

 

 

Men hvordan jeg tenkte det ut? :roll: mhmm, bare satt og så på hav som kunne gjøres, selv de villeste forslag kan fungere.

Lenke til kommentar
Riktig.

Rødsprit er tilsatt visse kjemikalier for å gjøre den udrikkelig, og disse vil kunne avsettes på flaten som renses.

Av den grunn er Isopropanol bedre mht rens, for ikke å snakke om Aceton.

Forskjellene vil allikevel være marginale og antakelig ikke målbare, for disse tre rensemidlene.

Atskillig verre er det nok om man bruker white-spirit, som av og til nevnes som rensemiddel. FY!

Minst like viktig for resultatet er det at man bruker varmeledende pasta på en fornuftig måte, og ikke minst; Riktig montering av kjøleblokk.

*Mumle noe om at jeg sa akkurat det sammen i en lik tråd, men ble kasta på hue og ræva ut av diverse personer i denne tråden*

Lenke til kommentar

.......... okei, la oss si at rødsprit legger igjen en tynn tynn hinne, og at aceton kan virke bittelitte granne korroderende.... det er jo bare snakk om et par grader mer, på det aller høyeste, og cpuen vil nok ikke ta noe særlig skade av aceton, med mindre du skal rense cpuen din annenhver uke eller oftere...

 

btw, angående denatureringsmiddelet i rødsprit, så venner alkoholikere seg til det pga menneskets overlegne evne til tilpasse seg forholdene (annet eks: en del høyerestående gestapooffisere knaska diverse dødelige gifter under annen verdenskrig, men siden de begynte med så små doser og økte de sakte, døde de ikke, men ble heller imune mot dem...) ... annen funny fact: produsentene av rødsprit forandre denatureringsmiddelet av og til, for å gi alkoholikerne litt helvete en gang i blant ...

 

 

men uansett vil jeg oppfordre alle til å kjøpe isopropanol uansett, du får kjøpt små, greie 2dl flasker for 15kr på de fleste bensinstasjoner, og har du ikke råd til det, burde du selge pcen din istedenfor..... seriøst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...